Doordenkertje

buzzrider

Wijs gebruiker
Wanneer een persoon die volledig blind is of kleurenblind is LSD neemt en z'n ogen sluit, zou die zijn visuals dan ook in kleur zien??? Daar ben ik nou al zo lang over aan het denken hé....

Riel

Bewuste gebruiker
hangt ervan af of hij al voor ze geboorte blind was ofniet. zo ja dan kan hij geen kleuren zien in een trip of een droom. als hij na zijn geboorte blind is geworden dan kan hij wel kleuren zien.

buzzrider

Wijs gebruiker
Riel zei:
hangt ervan af of hij al voor ze geboorte blind was ofniet. zo ja dan kan hij geen kleuren zien in een trip of een droom. als hij na zijn geboorte blind is geworden dan kan hij wel kleuren zien.
Enig idee of die persoon dan uberhaupt wel iets ziet? Want hij kan toch niet weten wat het uitzicht van iets is.. ingewikkeld allemaal...

sjaartrol

Bewuste gebruiker
BuZzRiDeR zei:
Wanneer een persoon die volledig blind is of kleurenblind is LSD neemt en z'n ogen sluit, zou die zijn visuals dan ook in kleur zien??? Daar ben ik nou al zo lang over aan het denken hé....

heb me da ook een tijd geleden afgevraagd. ik zou ook wel graag wete of iemand die blind is vanaf zn geboorte inderdaad dingen ziet tijdes trip....

maar tis btw nie zo dat kleurenblinden enkel zwart-wit zien, ze zien wel kleuren, maar sommige kunne ze nie van elkaar onderscheide

buzzrider

Wijs gebruiker
sjaartrol zei:
BuZzRiDeR zei:

heb me da ook een tijd geleden afgevraagd. ik zou ook wel graag wete of iemand die blind is vanaf zn geboorte inderdaad dingen ziet tijdes trip....

maar tis btw nie zo dat kleurenblinden enkel zwart-wit zien, ze zien wel kleuren, maar sommige kunne ze nie van elkaar onderscheide
ah oké, tis wel iets om je hoofd over te breken

Blackout

Belezen gebruiker
hij zou de visuals wel in kleur zien, alleen hij weet niet elke kleur te noemen bij de naam die erbij hoort. Maar zeker dat hij kleuren ziet.

teebo

Bewuste gebruiker
hoe langer het geleden is dat hij iets, of kleuren gezien heeft hoe moeilijker het zal zijn voor de hersenen om het terug boven te halen denk ik...

Bovenaan