Diazepam overdatum

Yakisob4

Newbie
Ik heb diazepam van een vriend gekregen (staat niet op hoe zwaar).
Het leek me wel eens leuk om te proberen.
Ik weet alleen niet of het verstandig is om deze te nemen aangezien de houdbaarheid tot 2013 ging.
Weet iemand of diazepam na verloop van tijd zwaar toxisch ofzo kan worden?
Of is het gewoon veilig om het te proberen?

Fool

Badass junkie
Gaat niets aan kapot, maar moet er verplicht opstaan vanwege overheden. Geniet ervan! :hearteyes:

Skirre

Bewuste gebruiker
Droge medicijnen (tabletten) zijn heel lang houdbaar, mits ze droog en niet boven kamertemperatuur worden bewaard. Wettelijk is de maximale houdbaarheid vijf jaar, wat wil zeggen dat de fabrikant de werkzaamheid vijf jaar lang garandeert.

Daarna zijn deze medicijnen niet opeens gevaarlijk, maar waarschijnlijk is de uitwerking minder sterk. Vloeibare medicijnen zoals drankjes, neusdruppels en crèmes kunnen bederven. Gebruik die dus nooit als ze over datum zijn. Sterker nog: als ze eenmaal aangebroken zijn, holt de houdbaarheid achteruit en zijn ze vaak na een maand al niet meer veilig. Ook alle medicijnen die je in de koelkast moet bewaren, kunnen bederven. Deze gebruik je dus niet na de houdbaarheidsdatum.

Tabletten zou geen probleem moeten zijn

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Oja blauwe tabletten zijn 10mg gele tabletten 5mg minder dan 5mg is wit.
Behalve van het merk Apothecon die zijn wit 10mg en zitten maar 5 in een blister/strip.

Veel plezier / slaap lekker :)

Medic

Belezen gebruiker
Geneesmiddelen zouden in ieder geval tot aan de vervaldatum, mits goed bewaard, goed zijn voor gebruik.
Bij verkeerd bewaren, zoals te heet en/of te nat, kan de kwaliteit van de tabletten en diazepam achteruit laten gaan.

Diazepam tabletten worden niet toxisch als zij over datum zijn, wel kan het zijn dat de kracht er een beetje vanaf gaat, dus kan je er niet zonder meer vanuit gaan dat 10 mg diazepam ook nog echt dezelfde 10 mg diazepam is als jaren voor de vervaldatum.

Ze zijn in principe nog wel te gebruiken, maar ze zijn niet meer gegarandeerd zo potent als wat op het doosje/strip staat.

Bovenaan