Designer drugs

Sterretje1984

Belezen gebruiker
Wie kan mij advies geven welke designer drugs te vergelijken zijn met de standaard benzo’s die op recept verkrijgbaar zijn.
Denk aan temazepam, oxazepam, diazepam, valium, xanax enz… en is de dosis van de designer drug automatisch hetzelfde als deze van het recept of zit daar nog verschil in?
Ik ben me aan het verdiepen omdat de recepten (me zo een €80 per maand kosten en ik vermoed op deze manier voordeliger uit te komen).

OtherShore

Badass junkie
Designer benzodiazepines zijn over het algemeen niet zorgvuldig getest en dat is een reden om de voorkeur te geven aan benzodiazepines van een arts/apotheek.

De dosis is zeker niet automatisch hetzelfde. De potentie van benzodiazepines verschilt nogal. Designer benzodiazepines zijn over het algemeen potenter en de pellets worden hoger gedoseerd. Je kunt een idee krijgen van een gemiddelde dosis op websites zoals TripSit en PsychonautWiki. Vaak moet je een pellet halveren.

- Een goede vervanger voor diazepam (merknaam ‘valium’) is norflurazepam.
- Bromazolam is een goede doorslaper (vergelijkbaar met lorazepam, maar met een langere werkingsduur).
- Voor anxiolytische (kalmerende, ontspannende) effecten is pyrazolam de beste optie, maar pyrazolam heeft ook een lange werkingsduur.

Er zijn geen goede vervangers voor temazepam, oxazepam en alprazolam (merknaam ‘xanax’) op de huidige designer drug/rc markt.

De meeste mensen op dit forum hebben al bedenkingen bij het medische gebruik van benzodiazepines onder begeleiding van een arts, om over het zelfstandig gebruik van designer benzodiazepines maar niet te spreken. Dus ik raad het wel af.

_shikantaza

Badass junkie
Wie kan mij advies geven welke designer drugs te vergelijken zijn met de standaard benzo’s die op recept verkrijgbaar zijn.
Denk aan temazepam, oxazepam, diazepam, valium, xanax enz… en is de dosis van de designer drug automatisch hetzelfde als deze van het recept of zit daar nog verschil in?
Ik ben me aan het verdiepen omdat de recepten (me zo een €80 per maand kosten en ik vermoed op deze manier voordeliger uit te komen).
Begin er niet aan. Voor je het weet ben je afhankelijk en de afkick is hels.

OtherShore

Badass junkie
Ik heb echt maanden niet goed (amper) geslapen door het gebruik van bromazolam, zeker geen aanrader en absoluut niets te vergelijken met Xanax.
Ik begrijp je niet helemaal. Xanax is een kortwerkende anxiolytische benzo en bromazolam is een langwerkende hypnotische benzo, maar ze hebben allebei slapeloosheid als ontwenningsverschijnsel. Dus in die zin zijn het allebei geen aanraders, toch?

Bovenaan