De reden van het verbod??

The Spy

Experimenterende gebruiker
al voor zolang dat ik weet zijn de zogenaamde "harddrugs" zoals xtc en lsd en paddestoelen etc etc allemaal illigaal, maar wat is de echte reden nou eigenlijk dat het illigaal is? ik bedoel, wat is de bedoeling ervan dat het verboden is? zodat er minder problemen ontstaan? ik denk alleen maar meer omdat het op deze manier dus meer geld waard is en dus onderwereldfiguren er ook in zijn geinteresseerd. Omdat mensen zich anders niet in de hand kunnen houden? als iets verboden is, wordt het voor de mens alleen maar interessanter. als ze het nou legaliseren wordt het goedkoper en kan de regering er gewoon accijnzen opleggen en komt het mischien nog ooit goed met de bezuinigingen etc etc

Bal0n

Badass junkie
Ik denk uit oogpunt voor de volksgezondheid. Maar ja, het wordt tijd dat de politiek haar ogen open doet. Kennelijk heeft verbieden geen zin, er is nog steeds meer gebruik dan de overheid zou willen.

Kijk naar Amerika, waar ze nog een veel strenger beleid voeren, daar zijn percentueel meer drugsgebruikers dan hier. Bovendien zit daar echt een belachelijk groot deel achter tralies voor drugsdelicten. Echt een schande!

Bal0n

Badass junkie
Verkrachters zijn na 6 jaar vrij, soms wordt er niet eens TBS opgelegd! Belachelijk, iemand's leven is compleet verwoest, en dan loopt die vent na 6 jaar weer fluitend op straat? Bah..

Maar we gaan offtopic, :).

The Spy

Experimenterende gebruiker
nee niet geheel offtopic het gaat er iig om dat er veel niet klopt in het systeem. mensen in de tweede kamer vinden het volgens mij ook gewoon allemaal wel prima, dat zijn gewoon passanten die savonds met hun S klasse lekker naar hun villa net buiten de stad rijden

cunt

Wijs gebruiker
ik denk dat de mensen in de 2e kamer het allemaal erg eng vinden en zich er niet genoeg in verdiept hebben.
het zijn allemaal brave jongetjes en meisjes die netjes met 9s geslaagd zijn en daarom in een partij mogen zitten met hun brave hoofdje. er zijn imo maar weinig politici die echt snappen wat er onder ons leeft.

Bal0n

Badass junkie
Mwah, dat valt wel mee denk ik. Er zijn wel een hoop politici die weten wat wij willen, maar wat willen zij? De wat linksere partijen (GL en de SP) zijn redelijk liberaal wat het drugsbeleid betreft.

Maar helaasch stemt een groot deel van Nederland liever op tenenkrommende rechtse partijen :(

cunt

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Mwah, dat valt wel mee denk ik. Er zijn wel een hoop politici die weten wat wij willen, maar wat willen zij? De wat linksere partijen (GL en de SP) zijn redelijk liberaal wat het drugsbeleid betreft.

Maar helaasch stemt een groot deel van Nederland liever op tenenkrommende rechtse partijen :(
yep klopt .. er zijn teveel mensen in dit land die zoals mijn ouders zijn :wink:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:

Stem voor, stem sp! :P

cunt

Wijs gebruiker
Waterpijp zei:
Bal0n zei:

Stem voor, stem sp! :P
hahah daar moest ik ook al aan denken :P

Bovenaan