De kwaliteit van tegenwoordig

Acra

Newbie
hallo,

ik zit met een klein vraagje.

ik blow ongeveer 1 jaar en half elke dag een aantal jointjes. Een zeer lange tijd werd ik echt lekker stoned.

maar sinds koppele maanden is dit sterk verminderd.
ik ben een belg en ik koop meestal mijn weed in belgie. En de kwaliteit was is ook meestal top.
Maar sinds korte tijd is dit ook weer sterk verminderd.

Omdat er in belgie geen deftig kwaliteit meer, rijd ik af en toe eens naar Nederland om wat bij de smartshop te gaan halen.
Maar daar ben ik ook niet tevreden.
De eerste 2, 3 joints dat ik rol voel ik wel iets van de weed maar al de andere jointjes is net alsof het lucht is.
ik ben zeker 5x gaan halen en telkens heb ik het zelfde probleem voor

De laatste keer dat ik in de smartshop was vertelde de verkoper mij dat het crisis is met de kwaliteit van de weed. ( als de verkoper het zelf al zegt, dan moet het toch wel erg zijn )
misschien krijgt de plant de tijd niet meer om de weed perfect te oogsten?

in de coffeeshop krijg ik meestal deftige kwaliteit maar de prijzen zijn ook een pak duurder voor een gram.

zijn er mensen die daar ook zo over denken?

zommes

Badass junkie
Waarom haal je wiet bij een smartshop?

Als je het in Nederland bij een beetje degelijke coffeeshop haalt heb je gewoon goeie wiet hoor. Dat dat duurder is, dat heeft niks met crisis te maken, dat is gewoon zo.

BacingsPen

Badass junkie
Heb zelf ook dit idee, maar heb ook het vermoeden dat dit er mee te maken heeft dat ik zo ongeveer 4 volle maanden heb mogen genieten van de (toen) beste weed van NL..

Jack Herrer uit t Bunkertje in Apeldoorn.. Ze verkopen het nu weer, maar tis echt niets meer vergeleken met vorig jaar!

Heb zelf het idee dat de wiet uit sommige shops niet genoeg tijd hebben gehad om te chillen enzow :P

En dat wiet soms chemisch smaakt lijkt hier in A'doorn volledig normaal en geaccepteerd :wink: zegt genoeg lijkt me..

Acra

Newbie
ja maar....

ik de coffeeshop kan je maar max 5 gram kopen. ik ga niet speciaal naar nederland rijden voor 5 gram.

ik neem meestal 25 gram mee daar kom ik een dikke maand mee toe.
in de smartshop betaal ik 100 euro

als ik dat in de coffeeshop moet komen kom ik er een pak duurder uit.
en moet ik ook een aantal coffeeshops aflopen om 25gram bij elkaar te krijgen.

Frisko

Badass junkie
Acra zei:
ja maar....

ik de coffeeshop kan je maar max 5 gram kopen. ik ga niet speciaal naar nederland rijden voor 5 gram.

ik neem meestal 25 gram mee daar kom ik een dikke maand mee toe.
in de smartshop betaal ik 100 euro

als ik dat in de coffeeshop moet komen kom ik er een pak duurder uit.
en moet ik ook een aantal coffeeshops aflopen om 25gram bij elkaar te krijgen.
whehe
ga eens een paar café's af in maastricht ofzo...
ik kocht ook altijd coffeeshop kwaliteit daar voor 3.80 de gram...
hun verkochten aan een shop... :)

Acra

Newbie
kheb ook eens ergens gelezen dat je thc kan kopen. ( een spuitbus of een flesje dacht ik )

wat kan je daarmee aanvangen ? en welk nut heeft het

zommes

Badass junkie
Gelul, thc in een spuitbus of flesje bestaat niet.

Maar er zijn heus wel genoeg shops die de max. 5 gram regel niet aanhouden hoor, gewoon een beetje rondneuzen.

spacekonijn

Badass junkie
er zijn bijna geen shops die zich aan de 5 gram maximum houden ....
misschien een aantal shops aan de grens vanwege controle

en wiet is nog altijd supergoed hoor...

Jeller

Badass junkie
idd de weed is nog, goed maar jij bent niet goed meer

en daarmee bedoel ik dat je tolerantie hebt opgebouwd
ik wordt ook nooit echt stoned meer hoor

vroeger vond ik weed psychedelisch en nu is het eerder verdovend

magik

Experimenterende gebruiker
Ik krijg hier in belgie goede white widdow voor 5€ per gram.

Ik word ook niet meer echt stoned, heel soms heb ik nog eens een geestverruimende ervaring, maar ben nu 4 daagjes gestopt met blowen, dus hopelijk ga ik er straks nog eens wat meer van voelen dan eerst=)

Mac...

Badass junkie
Ik wou het al net zeggen: probeer eens een tijdje te stoppen en probeer het dan nog eens, want eht is echt niet normaal dat je helemaal niet meer gaar word. En de ervaring leert wel dat als je wat meer voor een wietje betaald je ook weldegelijk een stuk betere kwaliteit hebt.

davie

Wijs gebruiker
Acra zei:
kheb ook eens ergens gelezen dat je thc kan kopen. ( een spuitbus of een flesje dacht ik )

wat kan je daarmee aanvangen ? en welk nut heeft het

Ik denk dat je het over hasj-olie hebt. Op http://www.hotforum.nl/forum/index.php? ... 9&start=30 zag ik het volgende staan;

Hasj-olie is zeker heel zwaar, maar heel lekker. Veel mensen beschouwen hasjolie ook als een soort harddrugs kwa werking.

Recept hasjolie: (wel oppassen met de Ethylalcohol ! Let op de bijsluiter in dit artikel!)

Ingredienten:
-marihuana
-bladeren of afval van een kweek
-ethylalcohol 96-99 %
-jam pot, koffiefilter, diep bord of schaal

Maal de cannabis in kleine stukjes en leg deze in de jampot. Overgiet het met genoeg alcohol. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor ongeveer een week.

Schud het elke dag een beetje. Filter het dan door de koffiefilter. Pers het plantenmateriaal uit. Dit kun je een aantal malen herhalen. Doe de cannabis weer in de jampot en giet er opnieuw alcohol over.

Uiteindelijk giet je al de alcohol (hij zal groen van kleur zijn) in een diep bord. Bewaar het bij een zachte temperatuur op een verluchte plaats zodat een deel van de alcohol kan verdampen

Voor de vervaardiging van hasjolie moet alle alcohol laten verdampen tot het extract in een donkere substantie verandert (bijna als teer). Je kan het glas ook op een warme plaats zetten om het verdampingsproces te versnellen. Je mag het wel niet in de zon plaatsen omdat de werking van de THC vermindert. Je mag het ook niet verhitten, teneinde een explosie van de alcohol te vermijden.

wanneer je dit hebt gedaan, kun je het op een sigaret smeren en de sigaret oproken.

BIJSLUITER
De alcohol die we gebruiken bij het maken van olie moet absoluut vrij zijn van methanol. Methanol heeft schadelijke bij-verschijnselen die o.a. blindheid tot gevolg kunnen hebben. De alcohol moet alleen uit ethanol bestaan.

Wanneer we niet zeker zijn omtrent de samenstelling van de alcohol, kunnen we dit met het volgende proefje uitvinden. We doen wat van de alcohol die we willen onderzoeken in een reageerbuisje. Hierbij gieten we een 4% waterstof-peroxyde-oplossing (H2O2). Dit is zondermeer verkrijgbaar bij elke drogist of apotheek. De waterstofperoxyde zal gaan reageren met de alcohol. Methanol en ethanol reageren echter op een verschillende manier.

Wanneer er methanol (CH3OH) in de alcohol aanwezig is, ontstaan er luchtbelletjes in het reactie mengsel. Dit is kool-zuurgas dat ontstaan is door de oxydatie van dit methanol, volgens de reactie:

CH3OH + 3 H2O2 -> CO2 + 5 H2O

De luchtbelletjes zijn slechts korte tijd zichtbaar, dus even goed opletten wat er gebeurt als we de stoffen samenvoegen.

Ethanol (C2H5OH) reageert met waterstofperoxyde tot azijnzuur (CH3COOH) volgens de reactie:

C2H5OH + 2 H2O2 -> CH3COOH + 3 H2O

Deze reactie nemen we waar door het ontstaan van een azijn-geur.

De meeste alcohol bestaat uit ethanol, maar vaak is er methanol doorheen gemengd om de alcohol ondrinkbaar te maken (vanwege accijns!). De eerste reactie (luchtbelletjes) geeft wat dit betreft de doorslag. Oppassen dus ... je trip zal een stuk minder relaxt zijn met een fout mengel.

hasjolie kan je ook anders maken.
pak je wietresten in een plastic buis(doorsnede ongeveer 5 cm) en doe aan alle twee de kanten dopjes(maak het zo dat er weinig lucht kan ontsnappen door de dopjes) boor in en dopje een gat. doe je wietresten in de buis. sluit het af. en spuit er 2 flesjes aanstekergvullinggas op. dan bevriest het namelijk.. is niet klaar dan blaas je een paar minuten lang door het gaatje zodat het weer smelt. de druppels die eruit komen zijn hasjoliedruppels.

Misschien moet je eens hasj gaan roken of hasj olie maken.

Bovenaan