• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

De eerste keer paddo's

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
De beste manier om de eerste keer paddo's te nemen is natuurlijk iedereen bekend.
Gewoon lekker thuis met meerdere bekende personen die ook gaan trippen,telefoontjes uit,deurbel eraf en geen verdere verplichtingen hebben die dag.Een leuke vrolijke film of animatie en/of lekkere muziek *soms wel moeilijk om allemaal op een lijn te liggen*En er wordt nog welleens gestreden om de afstandbediening.hehe.

Maar goed hier weer een report.

Het is begin jaren 90 en er zijn in nederland op dit moment nog geen smartshops.Ja eentje..Consious Dreams in Amsterdam.

Ik kwam smorgens op school en had eigenlijk helemaal geen zin het was mooi weer en ik wou welleens die paddos gaan proberen.

Met de OV vrolijk in de hand naar Amsterdam met een kameraad van mij uit de klas.Dat gaan we ff doen..haha..dat heb ik geweten..In die shop aangekomen was het best druk om 10.30 smorgens.Het waren hippy achtige toeristen,italianen volgens mij.

Wij zijn niet kinderachtig dus wij moeten natuurlijk ieder 1,5 portie anders voelen we ze vast niet..Ze werden toen in papieren zakkies verkocht die wij op het Centraal Station gingen aanbreken en opsmikkelen.

Bah bah ik luste toen nog niet eens champions laat staan deze vieze rakkers met..WTF is dat groene op die stelen?
Niet zeuren vreten!

We pakte de trein naar Bloemendaal,leek me leuk ff door de duinen sjouwen we hadden alle twee een discman en een schooltas vol psychedelische cd's The Orb etc..etc..

Nog voordat we aankwamen in Bloemendaal kickte de trip erin!Boem!ttsss..deuren los en we staan in een keer in Bloemendaal allebei onbekend hier.

PPfff we keken elkaar aan en vroegen ons af of dit het gevoel was of dat het nog erger ging worden want het was wel heel heftig.Dit was natuurlijk de voorbode van wat komen ging.Terwijl we richting centrum liepen
werd het erger en erger.

We hadden weinig informatie gewonnen over hoe en wat,was wel verteld door die gast in de shop,maar wij zo van ja ja ja..

Och jong ppfff,what the hell,alles golft en klapt in en uit elkaar,Snickers!ik heb snickers!zij mijn vriend wij snel die dingen opvreten want dan zou het wel minder worden.

Ik deed er langer dan een kwartier over om deze hoop klei met pinda's
naar binnen te werken.Ai Ai Ai het wordt nog steeds erger he? huh huh...

Volgens mij moeten we gewoon bier drinken gek,dan wordt het vast minder toch? Wij naar de Gall en Gall..Kling kling het belletje van de deur..*onderzoekend kijkend*grappig dat belletje.

Er komt van achter een mannetje aangelopen special voor ons.Jezus kerel jij hebt echt een hele gele tent hier zei ik.
Hoorswaarschijnlijk door de gele kleuren die de zaak sierden.

Hij keek me met scheve ogen aan alsof ie aargwaan had.En terecht want we liepen als mongolen door ze zaak te zoeken naar bier.Ahum..het bier staat hier vooraan jongeman.

Ok..? Doe mij maar 4 van die halve lie..lie..lie gvd kan ik nou geen liter meer uit me strot krijgen?
Ik wees ze maar aan,en dan afrekenen,,ja das lastig..Ik flikkerde maar wat knaken op de toonbank en kreeg iets terug.

Ik maakte hem meteen los voor de zaak,gaat die fles toch schuimen,echt niet normaal alsof het niet meer te stoppen was
lichte paniek kut..kut. hoe stop ik dit?Mijn vriend lachen..

Al lopend richting duinen lieten we het maar over ons heen komen,alle twee koptelefoon al teugend aan het bier.

We kwamen nu aan in een soort park met herten en gingen hier op een bankje zitten kijken naar die beesten.

Mooi zijn ze he?Al die kleurtjes vloeiend over hun ruggetjes.Er zaten daar ook allemaal kleine vliegjes en ineens kreeg ik overal jeuk..schrats..schrats..Wat doe je? hou eens op joh...hahaha je hebt vlooien...

Flikker op gek ik word er helemaal leip van!Dit duurde ff was wel irritant maar ging over.

Aangekomen in de duinen waren we DIEP in de trip,we hadden dorst en we moesten ff water ofzo hebben.
Er was daar een klein restaurantje,iemand van ons moest naar binnen met de misie spa halen.

Nee Nee ik ga niet,ik weet het allemaal niet meer zei mijn kameraad..
Rare gedachten stromen vollop in de kop maar ik moest nu echt wat vocht hebben naar binnen dus.
Ik kwam binnen en het zag eruit als een soort David de boskabouterhuisje met twee oude thee leutende dammetjes
die zaten te smoesen.Ik zei tegen die man achter de bar iets versneld, spa.spa..heb je spa?

PPpff dat was me gelukt ik had spa,die kameraad van mij was vergeten dat ik naar binnen was en zat vervreemd
naar de grond te kijken..dit wist ik niet..dit wist ik niet..wat een trip.

Daar zaten we dan in the middle of knowhere ver van huis,en we wisten het echt ff niet meer.
We begonnen ons zorgen te maken over de terug reis hoe the fuck komen wij nog thuis?

We hebben het uiteindelijk naar het Centraal Amsterdam gehaald maar daar begon de hectiek! Allemaal mensen,wat een mensen stroom,ik heb nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien,waar gaan ze heen?

Wat moeten ze nou allemaal?Ik moet naar mijn stad,ik ga het vragen aan die wouten die daar lopen. He hee heee! ze kijken om en zien mij staan 2 mutsen en twee jonge agenten staren me vragend aan...ja???

Waar is mijn trein naar mijn stad?kunnen jullie ff helpen?Ze staan duidelijk te gniffelen en zeggen mij toe,Dan moet je ff het perron boven op en het nog eens vragen aan een kerel met een rood mutsje..
en lopen lachend weg..Wat? Wat zeiden ze?vraagt mijn vriend die alleen nog maar als een soort zombie achter me aan kan lopen.

Een rood mutsje..,grote smurf zeker?die lui lopen te fokken! we komen hier nooit meer weg!!

Op het perron loop ik naar een conducteur die er al roerend in ze bakkie koffie bij staat,ik stop vlak voor hem en word afgeleid door het rook wolkje wat van zijn koffie afdampt*net iets te lang* Ja?? zegt ie.

Ik kijk hem eens goed aan en het leek wel een Balkan slachter met dat litteken in ze mik. Mijn trein waar komt ie?hoelaat en wanneer?Hij verteld me doodleuk dat ik maar moet luisteren naar de luidsprekers.

Verslagen streken we neer op een bankje daar en gaven het op..
Bang! Bang! achter op de ruit van die bank waar we zaten
werd keihard gebonkt,Ajax! Ajax! een lagere school klas met van die Siske de ratten trekt aan ons voorbij.
Ik schrok me de tyfus,kleine kutblagen from hell!

We zijn uiteindelijk nog in een verkeerde trein terecht gekomen naar Haarlen die we ter nauwernood nog uit konden springen.

Rare gesprekken van lichte paranoia volgen.Zie jij dat wijf daar in die rose jas?zei mijn vriend....*Ja*...
Dat is een hoer snel ff over school lullen anders heeft ze ons door..
Later hadden we de goeie intercity,waar we nog heel veel hebben meegemaakt.

O.a. dat een vrouw me steeds zit aan te kijken en ik redeneerde,pak iets uit je tas dan lijk je normaal,ondertussen
zat ik dus een kwartier ofzo met een arm in me tas niks te doen...nee dat is normaal..

Of dat mijn vriend ze jas en tas netjes ophangt in zon tussen coupe en het voor mij leek of ie er een huiskamer van ging maken.

Hij stond ook wel 10 keer op vast houdend aan de paal van de deur terwijl de trein 100kmh reed..zijn we er al? hahaha.mafkees

Een groot deel van de trip was dus echt onaangenaam,achteraf kan je er wel om lachen maar dan is het echt niet tof
en wil je weer normaal worden.Maar zelfs tijdens deze trip hebben we leuke dingen meegemaakt die je nooit meer zal vergeten.

Out!

Bovenaan