'Dan maar' LSD...

vogel

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
_Kat_ zei:
Spatzi zei:
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!

Hopelijk heb je er wat van geleerd. Die confrontaties vind ik nou zo leerzaam van tripmiddelen. :)

Vind ik ook wel, het is heel vaak maar een miniem gedeelte van de trip maar het is waardevol voor de toekomst.

je moest eens weten,, ik ben geconfronteerd met die gifzooi,,
zwaarlijdend , die spirituele lijdensweg,, dat vind ik nou zo leerzaam van de kwik en de fluor

_Kat_

Bewuste gebruiker
Vogel, kun je alsjeblieft niet ELK topic vullen met je kwik en fluor frustratie? Ik denk dat jij wel wat Iboga kunt gebruiken. :)

Spatzi

Belezen gebruiker
azgaza zei:
_Kat_ zei:
Spatzi zei:
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!

Hopelijk heb je er wat van geleerd. Die confrontaties vind ik nou zo leerzaam van tripmiddelen. :)

Vind ik ook wel, het is heel vaak maar een miniem gedeelte van de trip maar het is waardevol voor de toekomst.
Hier staat overigens m'n tripreport: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19276.

Ik heb er van geleerd ja. Maar wat kan ik moeilijk uitleggen...

Omdat de trip best lang duurde en heftig was, was ik bang dat ik gek werd. Echt knettergek, zeg maar, onwijs eng. Wat ik daarvan leerde is hoe het voelt om bang te zijn; dat had ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Over het algemeen ben ik altijd mijn kalme zelf en ik ken mezelf ook als een erg stabiel iemand. Dus het was best confrontered om dit te voelen. Aan de andere kant heb ik mezelf er doorheen geslagen op een manier waardoor ik eigenlijk altijd zo kalm kan blijven: "Relax, take it easy, laat jezelf niet opnaaien, bekijk het van een andere kant en sta er boven". Het duurde aleen even voor ik dat door had, haha!

Aan de andere kant heb ik geleerd dat ook mijn 'stabiele' hoofd genadeloos voor de gek kan worden gehouden. Ik was tenslotte erg bang dat ik gek was geworden, en vergeten dat de LSD gewoon nog keihard aan het werk was(of eerder: ik ontkende dat het ooit nog zou stoppen met werken). Deze angst was onterecht, want natuurlijk hielt de trip uiteindelijk op en heb ik een supervette trip gehad. Dus is mijn brein (of mijn realiteitsbeeld) aardig voor de gek gehouden in de tussentijd. De les hierin voor mij is dat ik een volgende keer veel makkelijker alle veranderde waarneming kan accepteren, omdat ik weet dat m'n hersenen voor de gek worden gehouden. Net als bij een erg vergaande science fiction film: Je weet dat wat je ziet niet kan, maar desalniettemin neem je het verhaal in je op en geniet je er van (afhankelijk van de film natuurlijk :wink:). Ik bedoel, ondanks dat de helden op het doek dingen doen die in onze ' echte' wereld niet kunnen, gooien we dat wat ze doen niet overboord omdat het niet strookt met ons realiteitsbeeld; onze fantasie laat ons toe te accepteren wat op het scherm gebeurd en laat je genieten. Echter doet je fantasie er wel een vage ondertoon doorheen welke zegt "het is niet echt, in jouw werkelijkheid kan het niet en na de film is alles weer normaal". Ik denk dat mijn fantasie dat nu ook bij de wat moeilijkere momenten kan tijdens een trip. :)

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Hehe klinkt heel bekend, ik ben zelf ook altijd rustig, mellow en stabiel. Kan af en toe van LSD alleen ook echt helemaal gek worden! Elke keer neem ik me voor weer een keer te gaan doen, maar stel het elk weekend steeds weer uit en neem wat 2cb, mdma, lekker biertje of speed onder het motto komt volgend weekend wel weer. Ben benieuwd of dat weekend nog gaat komen :P !

Vind het vreemd dat sommige mensen dit nog nooit van LSD hebben gehad, ik zie er echt beetje tegenop het weer te doen, al heb ik ook heel goede ervaringen gehad... Met hoeveelheid heeft het ook weinig te maken, heb een aantal keer 24 uur lopen chillen op meer dan 500 mics, en soms draai ik compleet door op 50 mics :(

L

Lid 6909

Gast
Ik ben voor LSD ook wel een beetje huiveriger dan voor andere drugs hoor, het is wel het meest psychische wat ik ooit heb gehad. (paddo's donkerder en heftiger, maar lsd blijft veel langer hangen imo)

Spatzi

Belezen gebruiker
gNuxx zei:
Ik ben voor LSD ook wel een beetje huiveriger dan voor andere drugs hoor, het is wel het meest psychische wat ik ooit heb gehad. (paddo's donkerder en heftiger, maar lsd blijft veel langer hangen imo)

Ik had precies het tegenovergestelde! Bij mijn 1e paddotrip werd ik als het ware uit de realiteit geplukt en in een snelstromende fantasierivier gesmeten waar ik alleen maar kon proberen boven te blijven. Het was een hele fijne rivier, dat dan weer wel, erg comfortabel. Doch snelstromend. Ook bovendrijven ging me goed af, maar sturen was onmogelijk; ik kon alleen maar meedrijven. Dat wil zeggen: ik had werkelijk geen enkele controle over wat er gebeurde, maar het was wel fijn. Ik kwam in een zweverige droomwereld terecht die niets meer met de plek waar ik fysiek was te maken had. Alles voelde wollig en warm, waardoor ik heel erg bewust was dat ik tripte maar geen idee had wat boven of beneden was, en waar ik dan wel was.

LSD druppelde heel langzaam mijn wereld binnen en veranderde alles elke keer stukje bij beetje. Ik was me nog geheel bewust van het wie wat waar en wanneer, ik voelde me heel helder, alert en kwiek. Echter waar de paddo's heel snel een bepaalde piek behaalde en daar wat ronddobberde, ging LSD langzaam aan maar door en door en heftiger en heftiger, tot op een punt dat niets meer klopte. Echter ging het zo langzaam, dat het als iets onvermijdelijks voelde; er leek geen eind aan te komen. En daar werd ik best bang van, wat ik met paddo's nooit heb gehad. De visuals daarentegen waren veel helderder! Wat bij paddo's een beetje een vage droomwereld werd, was bij LSD gewoon een duidelijke, no nonsense to the point hallucinatie. Dit is je kamer zoals hij normaal is, en kijk even goed: *POEF*, je hoogpolig vloerkleed is nu een groot onderwater anamonenbed dat langzaam meewuift met de stroming.

Na mijn 1e paddotrip zijn ze nooit meer zo out of control geweest, toen ik eenmaal doorhad hoe het werkte kon ik het prima onder controle houden. Hopelijk werkt dat principe een volgende keer ook met LSD. Ik ben heel erg nieuwschierig naar een volgende keer, maar dat laat nog wel even op zich wachten; deze laatste sessie laat ik nog even goed inwerken. Bij vlagen denk ik nog even terug aan dat onprettige gevoel, en da's echt geen lekker gevoel ondanks dat ik achteraf nu weet hoe het kwam, waar het door overging en dat er niets aan de hand was. Aan de andere kant, terugdenken aan de rest van die trip prikkelt mijn interesse des te meer: er valt nog zooooo veel te ontdekken! :grin:

Maar goed, een conlusie is in ieder geval dat een paddotrip en een LSD trip inhoudelijk niet zijn te vergelijken. Het principe is mogelijk het zelfde, maar inhoudelijk is er een onwijs verschil...

Bovenaan