Crystal meth

Maddo17

Belezen gebruiker
Wie heeft dat weleens gebruikt? Wat voel je?

Het schijnt echt de allerslechtste drug te zijn...al die foto's en die hele campagne die er tegen wordt gevoerd. Het zal vast wel een beetje overdreven zijn maar denk dat meth wel in no time je lichaam kapot maakt. Ben er wel nieuwsgierig naar en zou wel wat van gebruikers zelf willen horen.

Aub geen reacties als 'Gebruik het nooit' blabla, want ik ben ook niet van plan om het ooit te gebruiken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb methamfetamine gebruikt. Zowel gesnoven als gechineesd.
Het lijkt op de effecten van amfetamine maar dan beter. Persoonlijk vind ik amfetamine leuker, maar over het algemeen vindt men methamfetamine beter dan amfetamine.

Het gevaarlijke eraan is dat het geen enkele grens van je lichaam respecteert. Amfetamine respecteert die grenzen wel, je merkt aan je lichaam hoeveel energie je verbruikt.
Methamfetamine laat je gewoon doorgaan. Je merkt niet hoeveel energie je verbruikt.
Dat merk je pas achteraf, dan komt de zware klop. En die is echt niet fijn, je lichaam smeekt dan om energie. Dan is het de kunst om niet bij te nemen.

Maddo17

Belezen gebruiker
Ga je ook echt trippen en je zo lekker voelen als bij xtc? Ik had wel een filmpje gezien van een chick onder invloed en zij leek wel de duivel.

Ja, het is dus idd erg snel verslavend. Maar jij bent er verantwoord mee omgegaan of..?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Maddo17 zei:
Ga je ook echt trippen en je zo lekker voelen als bij xtc? Ik had wel een filmpje gezien van een chick onder invloed en zij leek wel de duivel.

Ja, het is dus idd erg snel verslavend. Maar jij bent er verantwoord mee omgegaan of..?

Je gaat er niet van trippen.

Het zal zeker zeer verslavend zijn, maar ik heb het maar een beperkt aantal keren gebruikt. Daar heb ik ook nooit hinder van ondervonden.

Wees er voorzichtig mee, het is een krachtige stof. Vele malen sterker dan amfetamine.

W.F.L.

Badass junkie
Meth is goeie shit ja iets te goed zelfs :)

Flash lijkt in de verte wel op koke basen maar dan veel minder hard. Blijft wel langer en er komt een heel fijne rush achteraan.

Enkel roken heb ik het dan over, snuiven heb ik nooit gedaan. Waarom zou je ook, blijf je te lang wakker van volgens mij :smoke:

Maddo17

Belezen gebruiker
Waarom zou je het dan überhaupt gebruiken? Waarom meth ipv pep of x? Heeft het niet iets speciaals dat mensen daarvoor het risico nemen...

Je blijft dan langer wakker en het is sterker, maar is dat echt nodig?

Hoelang blijf je wakker van 1 shot?

W.F.L.

Badass junkie
1 shot? Geen van ons zijn shotters volgens mij :grin:

Maar 1 trek of een paar chineesjes om het zo te noemen haha werkte bij mij zo'n 8u lang geloof ik.

Het gevoel van meth roken is wel 1000x beter dan gewone amfetamine snuiven vind ik, maar goed. Daarom doe je dat dus. :P

Het is wel degelijks iets speciaals en nu niet echt te vergelijken met het kaliber van dope zoals amfetamine toch niet als je het rookt vind ik.. Afgezien van het feit dat je er normaal langer wakker van blijft dan normale pep (wat bij roken niet het geval is vind ik) is het gevoel ook wel anders. En vooral veel beter.

Net zoals de smaak, haha, zuivere methamfetamine HCl heeft best een aparte geur/smaak, maar helemaal niet slecht. De dampen zijn ook makkelijk in te ademen als je je zooi niet verbrandt haha, het is net waterdamp ofzo. Smaakt in elk geval beter dan die drip van pep.

Einstein

Badass junkie
Maddo17 zei:
Het schijnt echt de allerslechtste drug te zijn...
Maddo17 zei:
al die foto's en die hele campagne die er tegen wordt gevoerd.
Inderdaad.

Het lijkt mij trouwens eerder één van de beste drugs die er is, dat is juist het gevaarlijke. Zolang je er verantwoord mee om weet te gaan, wat nog wel eens moeilijk kan zijn, is er niets aan de hand (heerlijk, die standaard oneliners die je over dit soort topics uit kan kotsen :sunglasses: ).

Maddo17

Belezen gebruiker
Het valt dus allemaal wel mee en is zeker de moeite waard he....
8 uur is wel facking lang man voor 1 trek.

Haha weet je het zeker Einstein? Je bent dus niet na één keer gebruiken al geruïneerd :mrgreen:

Einstein

Badass junkie
Maddo17 zei:
Je bent dus niet na één keer gebruiken al geruïneerd :mrgreen:
Het is sowieso moeilijk om met drugs na één keer gebruiken geruïneerd te zijn. Van het geflipte tripmiddel datura kan je met wat pech en onvoorzichtigheid wel een gezellige psychose, depersonalisatie en meer van dat soort moois krijgen, maar zelfs bij heroïne is éénmalig gebruik lang niet altijd gevaarlijk. Bij meth zal de kater wel heftig zijn, daar kan ik niet uit ervaring over spreken, maar dat is ook niet wat je bedoelt.

Exceptional Insight zei:
Wel als je de eerste keer doet terwijl je van de Eiffeltoren aan het vallen bent.
Dat klopt natuurlijk. Knallen :rock:

Maddo17

Belezen gebruiker
@ Ei. Dat is nog eens een ervaring. Hoe snel voel je het, vrijwel gelijk of..?

@ Einstein. Ja dat is wel wat die campagne mensen probeert duidelijk te maken. Na een keer al zwaar verslaafd en je zenuwstelsel al aangetast :wink: Het zou ook heel goedkoop zijn en gemaakt worden van batterijentroep enzo?

Ik had er een tijdje geleden een film over gezien maar weet niet meer hoe het heet...

Einstein

Badass junkie
Maddo17 zei:
@ Einstein. Ja dat is wel wat die campagne mensen probeert duidelijk te maken. Na een keer al zwaar verslaafd en je zenuwstelsel al aangetast :wink:
Drugs are bad, mmmkay. Zijn dat die campagnes uit de VS? Zo ja, dan ligt het antwoord al besloten in de vraag.

Het is wel zo dat je een groot probleem hebt als je eenmaal verslaafd bent aan meth, en het is natuurlijk ook gewoon extreem verslavend. Na éénmalig gebruik zal je echter, als je de verleiding van meer meth weet te weerstaan, weinig extreme permanente gevolgen overhouden. Als je regelmatig gebruikt gaat je zenuwstelsel er inderdaad flink aan, maar bij één keer valt dat wel mee.

Maddo17 zei:
Het zou ook heel goedkoop zijn en gemaakt worden van batterijentroep enzo?
Waar een stof uit gemaakt wordt doet er niet toe, zolang de stof maar zuiver genoeg is. Meth van hoge kwaliteit is gewoon meth, of het nu van batterijentroep, aardappelschillen, poepluiers of de stoffelijke overschotten van bekende politici wordt gemaakt.

Maddo17

Belezen gebruiker
Hmm bij meth zou het dus eigenlijk ook gewoon once in a lifetime moeten zijn. En beter gewoon niet eigenlijk. Tenzij het zo geweldig is dat je het gewoon gedaan moet hebben, zoals bij mdma het geval is.

Ik weet weer hoe de film heet: A perfect getaway.

Maddo17

Belezen gebruiker
Kom op, we weten al dat zoveel slecht is en kankerverwekkend.

Maar dat kun je gewoon niet vergelijken met chemische shit.

Ik eet eerder een kaasblokje op dan de inhoud van een batterij, weet niet hoe het met jou zit.

dfssdfde

Badass junkie
Na een aantal chemische processen heeft de stof niks meer met batterijen te maken...

Voorbeeld: GHB. Het wordt gemaakt van wc-ontstopper, maar het is een lichaamseigen stof. Wilt toch niet zeggen dat er wc-ontstopper in je lichaam zit?

Maddo17

Belezen gebruiker
Uhu als het gereageerd is tot een andere stof, vast niet nee.

Dat neemt niet weg dat het nog steeds slechter voor je is dan kaas.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Maddo17 zei:
Dat neemt niet weg dat het nog steeds slechter voor je is dan kaas.
laten wel meth gaan vergelijken met kaas.. Hebben we het dan over jong belegen of oud?

De rest van het topic is trouwens best interessant om te lezen :)

dfssdfde

Badass junkie
Ik stel voor dat we een nieuw systeem uitdokteren om drugs te classificeren. Alles vergelijken met kaas en op basis daarvan kijken hoe schadelijk het is.

Fyi, ik ken genoeg mensen die het dagelijks gebruiken en die je dus wel verslaafd kunt noemen... Gelieve deze post dus ook serieus op te nemen.

Maddo17

Belezen gebruiker
@ Vanadesse: Haha, ik denk stinkkaas. Vraag EI, hij begon erover:grin: Als ik denk aan crystal meth, denk ik ook echt gelijk aan kaas.

Datura heb ik nog nooit van gehoord. Ziet er interessant uit.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Maddo17 zei:
Vraag EI, hij begon erover:grin:
Jij noemt een zogenaamd afschrikwekkend ingrediënt voor meth, ik doe hetzelfde met kaas. Maar als ik het doe, is het ineens raar en mag ik die vergelijking niet maken.
Volgens mij zegt niemand dat jij die vergelijking niet mag maken... :openmouth:

Ik vind het wel grappig eigenlijk..

Einstein

Badass junkie
Maddo17 zei:
Inderdaad :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Als ik zou moeten kiezen tussen één keer onvoorbereid datura nemen of één keer meth zou ik het wel weten (zou hands down voor de meth gaan, voor als je dat nog niet begrijpt).

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vanadesse zei:
Volgens mij zegt niemand dat jij die vergelijking niet mag maken... :openmouth:
Ik bedoelde ook niet 'mogen' in de ze zin van 'toestemming hebben tot'.

Maar:
Maddo17 zei:
Maar dat kun je gewoon niet vergelijken met chemische shit.
Terwijl wat stremsel uit de lebmaag van een kalf, hetzelfde is tot kaas als wat die batterij shit is tot meth.

Verder was het natuurlijk gewoon een belachelijk voorbeeld.

Einstein

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Ik vond het wel een goede vergelijking. Dat die vervolgens mijlenver uit zijn verband wordt gerukt maakt niet uit.

Chemische drugs zijn niet per definitie gevaarlijker dan natuurlijke drugs. Oude discussie, is al vaak genoeg gevoerd.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Einstein zei:
Exceptional Insight zei:
Ik vond het wel een goede vergelijking. Dat die vervolgens mijlenver uit zijn verband wordt gerukt maakt niet uit.
Oh ja, ik ook hoor. Maar het voegt verder niks toe aan dit onderwerp. Het was alleen even om te laten zien dat haar (Maddo is een meisje, right?) redenering bullshit is.

Maar het heeft niet gewerkt.

Maddo17

Belezen gebruiker
Einstein zei:
Maddo17 zei:
Inderdaad :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Als ik zou moeten kiezen tussen één keer onvoorbereid datura nemen of één keer meth zou ik het wel weten (zou hands down voor de meth gaan, voor als je dat nog niet begrijpt).

Oh zo....dan weet ik het ook wel.

@ EI. Nee ik vind het gewoon grappig dat je ineens kaas erbij haalt, je hebt gesproken als een ware kaaskop.

Nee maar ik snap waar je naar toe wilt, maar gast het is oud nieuws allemaal...sommige dingen zijn wel veel slechter voor je dan andere, je gaat er binnen no time vercracked uitzien en dat is ook niet zomaar. De reden dat ik meth niet zo snel zou gebruiken is niet wegens die batterijen ofzo, want xtc wordt ook niet bepaald gemaakt van gezonde chemische stoffen, maar gewoon vanwege het gevaar...verslaving en hele erge aantasting..

Dus ik leg de nadruk niet zo die batterijen(van 'oh ik gebruik het niet want het wort van batterijen gemaakt) maar gewoon op het principe. Meth is shit, klaar daar kan je niet om heen. Niet dat ik daar vies van ben, maar je moet het wel toegeven. Het is gewoon 2 tot 3x zo sterk als gewone speed, lekker hoorr!

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
En het laat (volgens National Geographic) 1200x meer dopamine vrijkomen dan je hersenen uit zichzelf kunnen. Of het overdreven is weet ik niet, want het schijnt gewoon hartstikke verslavend te zijn. Toch zou ik het stiekem wel een keertje willen proberen.

Kijk wat ik zo eventjes vind op het internets

Methamphetamine acts on dopamine transporters, serotonin transporters, and norepinephrine transporters (DAT, NET, and SERT). The ratio between norepinephrine and dopamine is about 1:2, so no, the two monoamines are not released in equal rations. Generally a total of 1,200 units of dopamine is released, six times higher than cocaine, and twelve times higher than orgasm. No other drug releases as much dopamine as methamphetamine (dextroamphetamine ranks second), as a result methamphetamine is extremely addictive with very high rates of relapse. It has greater effects on serotonin than most people think, about 60 times more serotonin is released than norepinephrine however dopamine and norepinephrine are the more critical neurotransmitters and have a greater stimulatory effect.
Bron

Karhu

Wijs gebruiker
12x... niet 1200x :P.

In totaal 1200 stukjes dopamine :confused: . Alsof je een handje vol dopamine kan vasthouden?

Maddo17

Belezen gebruiker
@ DamienDope. Wauw! Dat is echt interessant..! Wonder how that feels...

@ EI. Wat dacht je van een shotje?

Sublimo, wat zeg jij nu weer. Ik ben er toch nieuwsgierig naar, al weet ik dat het slecht is. Nou en? :rolleyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Maddo17 zei:
@Sublimo, wat zeg jij nu weer.

Je hebt echt geen flauw idee waar je aan begint als je dat gaat gebruiken. Dat merk ik maar al te goed aan hetgeen wat je post.

Ik ben er toch nieuwsgierig naar, al weet ik dat het slecht is.

Dit slaat werkelijk nergens op.

Dan doe het he, maar kom achteraf niet klagen hier.

Maar vertel eens, hoeveel ervaring heb jij al met drugs ? Wat heb je al gebruikt ?

Maddo17

Belezen gebruiker
Sublimo zei:
Maddo17 zei:
@Sublimo, wat zeg jij nu weer.

Je hebt echt geen flauw idee waar je aan begint als je dat gaat gebruiken. Dat merk ik maar al te goed aan hetgeen wat je post.

Ik ben er toch nieuwsgierig naar, al weet ik dat het slecht is.

Dit slaat werkelijk nergens op.

Dan doe het he, maar kom achteraf niet klagen hier.

Klopt, daarom vraag ik hier info.

Hoezo slaat het nergens op? Jij begrijpt het niet he...

Nee waarschijnlijk toch maar niet en als ik het ooit probeer zal het nog wel even duren. Wat is jouw probleem nou eigenlijk?

Bovenaan