controle

teh Duck

Newbie
heyy, ik denk dat ik nog lang niet echt klaar ben voor LSD,
maar ik doe alvast een beetje research vooraf.
dusss... ik denk dat ik de eerste keer al meteen zo een 150microgram neem, omdat ik wel echt als ik het doe; ook een helemaal awesome ervaring wil (eerste keer truffls ook meteen 19g gedaan en dat ging top). maar dat is niet het punt... ik heb namelijk diabetes en moet daarom af en toe suiker controleren(klijn prikje in vinger dat op een strip doen en kijken naar de uitkomst) en eten, of bijpompen (heb een infuus, dus hoef niet te spuiten, alleen knoppen indrukken). nou kan ik wel een sitter hebben die dat voor me doet, maar ik vind het echt veeeeel prettiger als ik het zelf kan doen. vandaar de vraag: als je 150 ug LSD in je mikje gooit, heb je dan nog genoeg controle om te weten dat je moet meten, om te meten, de cijfertjes af te lezen, en als er iets mis is er correct naar te handelen (dus bij hoog pompen, laag eten, dit kan ook door een sitter tegen me worden verteld)?

MVG tha Duck

ilyas

Bewuste gebruiker
Ik zou het niet weten, want ik trip enkel als ik geen zorgen heb. Ik kan me wel voorstellen dat het een probleem kan geven, maar als er een tripsitter bij is kan hij je toch controleren of je het juist doet/juist afleest.
Maar ik raad je niet aan om 150 mics voor je eerste keer te nemen, neem dan 75 of 100 dat is een tikkeltje minder overweldigend vind ik. Je kunt beter de eerste keer wat minder nemen, en later wat meer, zodat je zelf wat kunt zien waar voor jou de grens ligt.
Mijn eerste keer was 30µg ongeveer en dat was een leuke ervaring. Het brengt je in de sfeer van het trippen zonder dat je denkt "Wtf gebeurt er hier." Maar het was niets vergeleken met een hogere dosering.

Doe nog wat meer research zodat je weet wat te verwachten, vergelijk truffels en LSD ook niet met elkaar. Het zijn twee totaal verschillende stoffen. Zo kan een vriend van me absoluut niet tegen paddo's, maar hij vindt LSD de max. En een andere vriend van me verafschuwt LSD en houdt van paddo's.

Wacky

Badass junkie
Een vriend van me heeft ook suiker, die voelt het aan wanneer het niet goed is, en dan gaat ie het prikken idd enzo. Op LSD zul je waarschijnlijk niet objectief kunnen aanvoelen wanneer het nodig is om te controleren. Wanneer je je er druk om maakt loop je het risico dat je elke 5 minuten jezelf gaat controleren bijvoorbeeld.

Het controleren opzich denk ik dat nog wel zou moeten lukken, al zal het iets wat chaotisch aanvoelen en wat langer duren. Net als een joint draaien zeg maar, een joint draaien tijdens de trip kan, maar je hebt eigenlijk geen fucking idee wat je nou allemaal aan het doen bent, wanneer je je tip gevonden hebt weet je niet meer waar je je vloei gelaten hebt etc, maar uiteindelijk komt er een joint uit.

Dat je jezelf wil prikken is heel begrijpelijk, en daar zul je ook wel toe in staat zijn. Wel zou ik je aanraden een tripsitter te nemen die goed weet wat het allemaal inhoud dat suiker, die jou kan helpen beslissen wanneer wel of niet jezelf te controleren en die jou kan begeleiden daarbij, Liefst 1 die zelf suiker heeft dus. Dit zodat je het niet onnodig vaak blijft herhalen en je niet in paniek raakt. Zijn belangrijkste taak is eigenlijk ook om te zorgen dat jij er vertrouwen in hebt dat de boel onder controle is. Daarvoor moet hij ook zelf vetrouwen hebben natuurlijk, en dus goed weten wat het precies allemaal inhoud enzo.

150 vind ik ook wel behoorlijk wat, het is waarschijnlijk de hoogste dosis die ik heb gehad in de 20-25 trips die ik gedaan heb. Ik moet wel zeggen, mijn eerste trip was ook 1 van de stevigere qua dosis (preciese dosis onbekend omdat het uit een flesje water met daarin opgeloste liquid kwam) wat ervoor zorgde dat ik letterlijk en figuurlijk met mijn bek open liep van verbazing het eerste uur en het was ook de meest geweldige trip ooit. Ik wil dus niemand afraden om met een fatsoenlijke dosis te beginnen, maar 75 tot 100 geteste mics zijn idd echt wel genoeg voor een fatsoenlijke trip. Tegelijk wil ik zeggen dat lsd niet per se heftiger is dan paddos, volgens velen andersom zelfs (al is het natuurlijk moeilijk te zeggen en geheel afhankelijk van welke dosis je vergelijkt)

vaarklaas

Belezen gebruiker
Jalliz zei:
Ga er maar van uit dat het je niet lukt.

Inderdaad.

Ik kon bij hoge doseringen mijn voicemail niet eens afluisteren.

Misschien een lage dosering doen en dan alles goed voorbereiden, bijvoorbeeld met een wekker (die je niet steeds opnieuw moet instellen, maar met meerdere wektijden), alles klaarleggen zodat je de handeling zo kan doen en dan aftekenen als je de handeling gedaan hebt. (want na een minuut ga je je alweer afvragen of je niet opnieuw dat knopje moet indrukken of moet meten omdat je denkt dat het uren geleden is). Maar dan kan je je weer afvragen wat je nou eigenlijk precies hebt afgetekend. En het aflezen van cijfertjes, volgens mij gaan die cijfertjes jou niks meer zeggen dan, in ieder geval doet het dat bij mij al bij de tijd, dan sta ik ernaar te kijken alsof ik voor het eerst in mijn leven een nieuw tijdstip zie wat nog nooit eerder door iemand gezien is. :openmouth:

maar pff... al die dingen waar je aan moet denken, dan vraag ik me af of dat het wel waard is en een groot risico lijkt me. Ik moet niks aan me hoofd hebben, want je gaat compleet 'out of your mind'.

Maar het vorige advies, een tripsitter, dat lijkt me de beste optie. Iemand die weet wat er moet gebeuren en dat in de gaten houdt en het liefst ook weet wat trippen ongeveer inhoudt, dus zelf al eens gedaan heeft. Als hij zin heeft om al die uren bij je te zijn en niet te gaan slapen en dus wel scherp blijft, dan kan je onbekommert trippen.

leppeh

Bewuste gebruiker
Ik trip wel eens met mijn vriendin die ook diabetes heeft, tot nu toe nog nooit problemen gehad. Zorg gewoon dat er iemand in de buurt is die wel zijn kop erbij kan houden (nuchter of lage dosis of ervaren tripper)...

azgaza

Badass junkie
Ik zou dan geen 150 ug doen, als je al meteen keihard wil beginnen, ik zou eerder zeggen ongeveer 100 ug, dat is ook al best een hele ervaring maar vaak toch nog net iets beter te beheersen. Ik ken het gevoel wel van 'ik wil het meteen goed doen', zo waren mijn eerste paddo trip en tweede lsd trip ook.

LSD en suikerziekte los van het controleren is geen probleem kwam ik laatst achter, wij hadden ook een meisje mee met suikerziekte op een trip laatst, maar iedereen wist er vanaf en er is helemaal niks mis gegaan. Ik zou zeggen zorg dat je iemand er bij hebt die er goed vanaf weet en je kan helpen bij het controleren die nuchterder is, dan kan je proberen het zelf te doen maar als je te vaag bent heb je hulp van iemand die wel normaal kan zien?

sjondebeuker

Experimenterende gebruiker
ik twijfel,
Als je je tripsitter er goed van kan overtuigen hoe en wat moet het wel lukken, maar tijdens mijn eerste keer kon ik ook niksop me mobiel lezen duss.

teh Duck

Newbie
ok, njah die tripsitter komt wel goed, en zo te horen moet ik het maar niet zelf gaan proberen, en idd misschien wel verstandig om met 100mics te beginnen.

dank voor alle feedback

Bovenaan