Come down LSD.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Beste mede-forumers,

Na enkele eerste lsd-trips te mogen ervaren heb ik enkele vraagjes,

Nu is het zo dat ik met verschillende dosissen heb getript ( 1e keer 100mic, 2e keer 75-90 en 3e keer 50) maar alle drie de keren had ik na een uur of 4/5 trippen zoiets van, ja de piek is over veel mooier/vetter word het niet. Ook blijven bij mij de visuals extreem lang aanhouden (bij elke dosis zeker 14 uur na iname) en ze blijven ook constant hetzelfde.

De laatste trip heb ik in de come down nog wat geblowd en dit 'hielp' wel een beetje, gedachten wat rustiger en visuals wat heviger, maar ik zie dit niet als 'oplossing'.

Hetgene wat ik zoek is eigenlijk een soort van mentaal hulpmiddel om de 'verveling' tegen te gaan. Ik trip hem dan namelijk nog wel zo hard dat ik een film niet kan volgen, geen normale conversaties kan voeren en slapen lukt al helemaal niet. De trip is qua hevigheid dan wel zover over dat ik met gewoon 'dingen kijken' niet vooruit kan, aangezien het dan uren achtereen precies hetzelfde blijft.

Ervaren jullie hetzelfde? Zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?
Ik weet het, het hoort er allemaal bij, maar misschien hebben de ervaren trippers hier ervaring mee. Elke tip of feedback is welkom :)

Wacky

Badass junkie
enige mentale hulpmiddel dat ik kan bedenken is een goa feestje.

Andere hulpmiddelen naast blowen zijn:
ketamine
lachgas
DMT

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wacky zei:
enige mentale hulpmiddel dat ik kan bedenken is een goa feestje.

Andere hulpmiddelen naast blowen zijn:
ketamine
lachgas
DMT

Een goa feestje? Om eerlijk te zijn zie ik dit van 2 kanten, ik snap dat doordat je 'bezig' bent je niet zo diep gaat qua nadenken maar aan de andere kant denk ik ook dat het qua verwerking een stuk zwaarder zal zijn, zodat op het einde van je trip even rust wilt en jezelf afzonderd waardoor je toch weer bij 'mijn probleem' uitkomt.

En de andere 'hulpmiddelen' die je noemde zijn zeer tijdelijk en het is ook niet mijn bedoeling om 'negatieve' kanten van een drug te gaan maskeren door andere middelen.

Wacky

Badass junkie
Oh, je hebt het over "negatieve kanten", en over "nadenken". Ik dacht dat je het over verveling had, en het gewoon jammer vond dat de trip niet meer langer duurt of niet meer heftig is.

Nadenken, ja dat is de cyclus van een trip, eerst ga je keihard en krijg je alles op je af waar je op dat moment niet veel mee kan en vooral van in de war raakt, en daarna krijg je de fase waarin die dingen stukje bij beetje terug komen en je kunt beginnen alles op een rijtje te zetten. Daar zijn talloze boeken over geschreven.
Als je dat als nadeel van LSD ziet, denk ik dat je beter geen LSD kan doen.
(Hoewel LSD op goas gebruiken als party drug ook wat tegen in te brengen is hoor, als het hier over gaat)

Lachgas en DMT zijn idd erg tijdelijk, maar ketamine houd toch ongeveer een uur aan, en de combi keta en LSD versterkt elkaar echt goed.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wacky zei:
Oh, je hebt het over "negatieve kanten", en over "nadenken". Ik dacht dat je het over verveling had, en het gewoon jammer vond dat de trip niet meer langer duurt of niet meer heftig is.

Nadenken, ja dat is de cyclus van een trip, eerst ga je keihard en krijg je alles op je af waar je op dat moment niet veel mee kan en vooral van in de war raakt, en daarna krijg je de fase waarin die dingen stukje bij beetje terug komen en je kunt beginnen alles op een rijtje te zetten. Daar zijn talloze boeken over geschreven.
Als je dat als nadeel van LSD ziet, denk ik dat je beter geen LSD kan doen.
(Hoewel LSD op goas gebruiken als party drug ook wat tegen in te brengen is hoor, als het hier over gaat)

Lachgas en DMT zijn idd erg tijdelijk, maar ketamine houd toch ongeveer een uur aan, en de combi keta en LSD versterkt elkaar echt goed.

Nou ik zie het niet zozeer als negatief maar het verminderd toch het ideale super gevoel van lsd.
En het is ook de 'verveling', waneer die intreed begint het nadenken.

Over dat je tijdens de piek de stukjes nog niet bij elkaar kan brengen snap ik, heb dit bij anders mensen ook al ervaren die een uur lang rond lopen en maar mompelen: Ik snap het niet.

Ikzelf heb echter ook tijdens de piek constant mijn gedachten onder controle, ben heel helder en kan 'perfect' nadenken, ik voel me op dat moment dan ook super slim.

Maar nu je als tip een goa feest vermelde, stel ik meteen in dit topic de vraag: Zijn er enkele (grote) goa feesten dit jaar in de regio zuid-west nederland? En zijn er op die feesten gelegenheid tot slapen? Heb namelijk vorige trip gedwongen moeten doorbrengen in de auto + daar slapen en ik kan zeggen dat ik na een psygisch kei-vermoeiende trip ik liever in een bed/tent slaap.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Ik had geen comedown.
Lekker na spacen met golvende muren :hearteyes:

OT: Darkpsy opzetten triggert zoveel gedachten, zelfs wanneer je naspaced :wink:

Wacky

Badass junkie
PepTalk zei:
Ikzelf heb echter ook tijdens de piek constant mijn gedachten onder controle, ben heel helder en kan 'perfect' nadenken, ik voel me op dat moment dan ook super slim.

Broertje van AT zeker :wink:

PepTalk zei:
Maar nu je als tip een goa feest vermelde, stel ik meteen in dit topic de vraag: Zijn er enkele (grote) goa feesten dit jaar in de regio zuid-west nederland? En zijn er op die feesten gelegenheid tot slapen? Heb namelijk vorige trip gedwongen moeten doorbrengen in de auto + daar slapen en ik kan zeggen dat ik na een psygisch kei-vermoeiende trip ik liever in een bed/tent slaap

http://www.psychedelic.be
in zowel gent als antwerpen bijna elk weekend wel iets. Slapen kan soms in de chillout, kan in de auto, je kan wildkamperen. Festivals zijn er ook groot en klein, maar de zomer is net zon beetje voorbij. Dat is waarom hippies busjes hebben :)

Je vraagt om groot: 3 oktober Astral Projection in de grenslandhallen in Hasselt.

Niet zuidwest nederland nee, voor goa ga je het beste naar Belgie.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee dat ben ik niet? Dan zou ik weleens naar goa feest op ruigoord zijn geweest denk ik.

Maar bedankt, had helemaal niet aan belgie gedacht :flushed:
Dus zal eens opnieuw gaan surfen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jalliz zei:
Ik had geen comedown.
Lekker na spacen met golvende muren :hearteyes:

OT: Darkpsy opzetten triggert zoveel gedachten, zelfs wanneer je naspaced :wink:

Je hebt altijd een come down, tenminste bij lsd dan.

En aangezien ik juist geen gedachten wil triggeren hoef ik ook geen darkspy te luisteren.
Toch bedankt voor je reactie.

vaarklaas

Belezen gebruiker
Verveling = nadenken,
tenminste, als het denken bij jou niks meer toevoegd aan dat moment.
Het enige wat helpt is niet nadenken.. dan rest de vraag: "hoe doe je dat?
niet nadenken?".... :confused: en dat is nou precies waar het stopt, geen antwoord, alles los.
Dan ga je merken dat je langzaam maar zeker afstand kan doen van die gedachten.
Dit proces gaat veelal geleidelijk, gedachten blijven komen en zullen hun best doen om zo echt mogelijk te lijken, zodat je ze steeds serieus blijft nemen.. het hangt ervan af hoe je daar dagelijks mee omgaat, niet alleen tijdens die trip...
Als je meer afstand kan doen van die gedachten, ontstaat er meer ruimte, en in mijn ervaring geen verveling, want zelfs verveling wordt dan een interessante toestand die je kan observeren (lees: niet nadenken). je zal dat zeker merken als je na een lange periode bijv weer eens tript.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
vaarklaas zei:
Verveling = nadenken,
tenminste, als het denken bij jou niks meer toevoegd aan dat moment.
Het enige wat helpt is niet nadenken.. dan rest de vraag: "hoe doe je dat?
niet nadenken?".... :confused: en dat is nou precies waar het stopt, geen antwoord, alles los.
Dan ga je merken dat je langzaam maar zeker afstand kan doen van die gedachten.
Dit proces gaat veelal geleidelijk, gedachten blijven komen en zullen hun best doen om zo echt mogelijk te lijken, zodat je ze steeds serieus blijft nemen.. het hangt ervan af hoe je daar dagelijks mee omgaat, niet alleen tijdens die trip...
Als je meer afstand kan doen van die gedachten, ontstaat er meer ruimte, en in mijn ervaring geen verveling, want zelfs verveling wordt dan een interessante toestand die je kan observeren (lees: niet nadenken). je zal dat zeker merken als je na een lange periode bijv weer eens tript.

Mm, heb dit een paar keer doorgelezen maar blijf het laatste stuk niet begrijpen, kun je de laatste alinea wat concreter uitleggen? Dit klinkt namelijk wel als iets waar in naar zoek.

Wacky

Badass junkie
Het klinkt een beetje als een erg korte samenvatting van het boek awareness dat ik net gelezen heb. Als dat is wat je zoekt, misschien een idee om het ook te lezen. Wel een beetje irritant aan het boek is dat het erg komt alsof de schrijver je zijn idee wil op dringen. (juist doordat ie blijft herhalen dat ie dat niet wil)

vaarklaas

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Mm, heb dit een paar keer doorgelezen maar blijf het laatste stuk niet begrijpen, kun je de laatste alinea wat concreter uitleggen? Dit klinkt namelijk wel als iets waar in naar zoek.

Dan noem je precies wat ik bedoel, je kan erover lezen, pogingen doen om het te begrijpen, maar de ervaring van 'niet-denken', gewoon zijn, observeren, in het moment zijn, jezelf zijn, dat kan je alleen maar ervaren... het weten is daarna. Gedachten los, dan ontmoeten we elkaar weer in het moment, het ogenblik... en wat dan rest... join the party, called life.. :wave:

Nadenken is bezig zijn, moeite doen.. daarom hebben Engelsen dat 'mind' genoemd, het is moeite doen..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Ik trip hem dan namelijk nog wel zo hard dat ik een film niet kan volgen, geen normale conversaties kan voeren en slapen lukt al helemaal niet.
Misschien moet je bij het begin beginnen en dit for starters gewoon al niet willen. Zet wat dromerige muziek aan (het album To be still van Alela Diane is een aanrader, mits je daarvan houdt natuurlijk) en geniet zo lang mogelijk na. Film kijken, slapen en normaal praten komen later wel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke bedankt voor de tips, ga ik eens proberen! gewoon wat meer genieten :)

Verder zal ik dat boek eens opzoeken kijken of ik het ook anders kan ervaren.

Bedankt allemaal :) :grin:

DirEnGrey

Experimenterende gebruiker
jah ik heb wel hetzelfde 'probleem'. maar als je niet nadenkt over 'ik moet iets doen' en gewoon mediteert ofzo is t een stuk makkelijker te pruimen. meestal lig ik gewoon een beetje lekker muziek te luisteren of een praatje te maken met een vriend al doe ik het meerdere mensen. een jointje roken is ook altijd wel een chille bezigheid als je hem langzaam rookt. een serie kijken is ook chill, kun je de hele tijd nieuwe episodes opzetten. ook al lijkt t alsof je er geen zin in hebt, je zit er vrij snel in en dan denk je er niet eens meer over na om m uit te zetten.

Bovenaan