• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Columbian

Schmeirdo

Newbie
Columbian paddos
2 personen
Elke 15 gram vers
14u 's middags tot ongeveer 20u 's avonds
niets gegeten, zelf geen ontbijt

Ik had al eens getript met golden teachers (ook 15 gram) en dat was mij heel goed bevallen. (Ik had niet echt super visuals toen en ook niet zoveel mindfuck, vond het eerder heel grappig). Maar deze trip was anders...

Na de inname besloten we om een klein wandelingetje te maken naar het lokale park. De eerste effecten werden duidelijk in de winkel waar ik een flesje ice tea kocht. Ik had plotseling de drang om te lachen maar heb me kunnen inhouden, was ook intens gefascineerd door de marlbore reclame die constant veranderde van kleur. We vervolgden onze weg naar het park.

Eenmaal aangekomen begon het spul al wat harder te gaan. Ik raakte gefascineerd door de natuur en merkte allerlei kleine details op in het park waar ik nog nooit op gelet had. Dit afwisselend met een lachkick. Na wat rondlopen in het park besloten we om eventje neer te zitten op een bankje. Toen sloeg de paddo helemaal in, op dat eigenste moment. We zaten op een bergje en ik zag de grond op de voorgrond (de grond van het bergje dus) naar links bewegen en de grond verder weg naar rechts bewegen. Ik voelde me ook heel zwaar en men trippartner ervaarde ook iets raar op die berg. We besloten om terug naar mijn place te gaan omdat er ook teveel volk in het park was om chill te zijn.

De weg terug was een weg vol gevaren. Net uit het parkje zag ik een behekste boom waar ik nog een tijdje naar gestaard heb. De straten waren dunner en langer dan normaal. Oversteken was heel moeilijk omdat ik veel angst had van de voertuigen. Ik liep ook even langs een rode muur en het viel me op dat die muur VEEL roder was dan normaal. Ik keek er dan niet meer naar maar in mijn ooghoeken bleef ik die rode felle kleur zien. Na nog wat getript te hebben in de straten kwam ik in de laatste straat voor mijn straat toe. Dit was mss wel het gekste dat ik ooit in mijn leven gezien heb. Dit is een straat die afhelt naar beneden met op het einde een rivier en een huis aan de andere kant van de rivier. Ik kreeg ineens een megatunnelzicht in die straat en het huis over de rivier begon te vervormen naar iets zonder hoeken. De huizen in de straat waren echt HEEL HEEL hoog geworden. Ik was als het ware een insect die door de grote mensen wereld stapte. De kleuren van de huizen waren ook veel te fel.

Mijn mede-tripper wou nog even op een bankje rusten alvorens binnen te gaan. Ik keek naar de rivier en zag het water tegen een onrealistisch tempo stromen met scherpe weerkaatsingen. Ik wou daar dus zo snel mogelijk weg en naar mijn vertrouwde omgeving :).

Eenmaal binnen voelde ik me heel zwaar en moest op mijn bed gaan liggen. We luisterden even naar klassieke muziek die we echt heel mooi vonden. Ik besloot om een film op te zetten, we kozen voor indiana jones the last crusade. Ik wou de film wel volgen maar dat was werkelijk onmogelijk. Ik dwaalde de hele tijd af en dacht aan slechte irritante dingen en dit gecombineerd met mijn scherm dat constant vervormde en de muren die geen hoeken meer hadden. Alle kleuren waren ook anders in mijn kamer, precies een soort van heel mooi afgewerkte cartoon. Alles beweegde in mijn kamer en ik kon me op niets concentreren. Ik dacht even dat ik ging bad trippen odmat ik maar bleef nadenken (dit heeft volgens mij een half uur geduurd, maar ik had niet echt een super besef van tijd).

Tegen het midden van de film toe begonnen die slechte thoughts toch wat weg te ebben en kon ik opgaan in de film. Ik snapte totaal niet wat die indiana aan het forceren was en ontdekte ook constant fouten in de film. Ik begon de film te ontleden en verplaatste mij in de huid van de maker. Hoe moet ik het publiek entertainen, wat is goed acteren, volgens het boekje word een film zo gemaakt, ... Ik vond het een rare ervaring maar was wel blij dat de visuals en de mindfuck ietwat afgenomen waren want ik zat echt wel op een hele hoog niveau denk ik.

Na de film zag ik nog steeds de muren ademen maar echt bewegen en afbuigen deden ze niet meer. Mijn trippartner zat volgens zichzelf in een gelukzalige fase en dacht dat het zo goed als over was maar ik zat er nog midden in. Ik voelde me wel veel chiller en probeerde een videogame te spelen op het internet, mijn partner had zijn laptop toevallig mee en we begonnen. Ik kon op niets schieten want ik was gefascineerd door de omgeving, ik kon me niet concentreren op mijn cursor want ik kon maar naar 1 iets tegelijk kijken.

Ik stopte even later met gamen en merkte dat de omgeving er terug redelijk normaal uitzag en besloot dat de trip zo goed als gedaan was. Nog een tevreden gevoel.

Besloten om nooit meer paddos te nemen of in een veel kleinere dosis (ook al was het maar 15 gram). Dit vond ik een heel zware trip en wil ik eigenlijk niet meer meemaken. De visuals vond ik tof, maar de mindfuck en het gevoel dat ik op mijn bed moest gaan liggen waren er over voor mij.

Wel een paar lessen getrokken en mijn leven wat geevalueerd zou ik durven stellen. Dus het was wel nodig om dit te doen want ik ben zinnes enkele dingen anders aan te pakken.

Hopelijk hebben jullie ervan genoten. Ben niet zo een groot schrijvers talent maar ik heb toch geprobeerd om alles zo accuraat mogelijk te beschrijven.

:wave:

Riel

Bewuste gebruiker
hey schmeirdo :wave:

zeker leuk reportje en je hebt het heel goed gedaan. het is soms ook zo vreemd en beangstigend en je bent kwetsbaar voor alles. maar je hebt vast ervaren dat het de 'echte' wereld is. en ja dat is soms even schrikken.

shokora

Wijs gebruiker
Komt bekend voor, het lijkt een beetje op mijn laatste trip. Je moet het even verwerken. Maar het zou jammer zijn als je die mooie wereld van de psychedelica nu de rug toe keert :P

Wel apart dat je het al had bij 15g. Natuurlijk reageert iedereen er anders op, maar ik heb 2x getript op 35g colombiaanse paddo's wat een veel minder heftige ervaring gaf dan dit.

hallotje

Bewuste gebruiker
Je maaginhoud heeft waarschijnlijk van je milde trip een lekker heftige gemaakt. Mooie omschrijvingen van je visualisaties. Je hebt waarschijnlijk een zware mindfuck met jezelf gehad dat je nu over minder of niet meer trippen hebt.

Zorg de volgende keer (mocht die komen) anders dat je een paar uur van te voren wat hebt gegeten. Eten tijdens me paddo's trip vergeet ik meestal en zoetigheid zorgt bij mij voor sterke afname in het effect.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Goed omschreven allemaal. Misschien had je beter eerst thuis gebleven, en pas buiten gegaan wanneer je er tijdens de trip zin in had. Heb ik tijdens m'n vorige trip gedaan en dat was perfect.

hallotje zei:
Eten tijdens me paddo's trip vergeet ik meestal en zoetigheid zorgt bij mij voor sterke afname in het effect.

Ik heb dit al vaker gehoort, maar zit er iets van waarheid in?
Zelf heb ik nog niet genoeg ervaring om er iets over te concluderen

exsmoker

Bewuste gebruiker
leuk reportje en prettig geschreven :)
denk idd dat het aan je maaginhoud zou kunnen liggen dat je zo hard bent gegaan.
De werkzame stoffen worden na je maag te zijn gepasseerd, in de dunne darm opgenomen in het bloed, en als de paddo het enige ''1e voedsel van de dag'' is zal het alles eruit halen wat erin zin.

zoals hallotje zegt beter eet je volgende keer een paar uur van tevoren!

aldoende leert men :P

Schmeirdo

Newbie
Ik had dat geschreven op de dag zelf nog,

nu ik er eens over nadenk en terug 100% nuchter denk denk ik dat ik het ooit wel nog eens zal doen. Maar op het moment zelf was het wel heel heftig :grin: .

Maar inderdaad, mss iets eten kan geen kwaad hehe. Op een nuchtere maag kwam dat wel hard aan.

Schmeirdo

Newbie
Ahja ik probeerde het ook wat te verminderen door cola te drinken toen ik terug thuis was en die negatieve gevoelens had. Maar ik kreeg eigenlijk geen slok cola binnen en heb tegen mijn zin een 4e van een flesje gedronken. Maar dat ging echt niet :) .

Mysticwarrior

Experimenterende gebruiker
Misschien ben je wel gevoelig voor psilocybine of psychedelica in het algemeen. Als ik 15 gr vers zou op eten, krijg ik ook onwijs heftige mindfucks en visuals. Als je een wat aangenamere trip wilt ervaren, moet je gewoon zakken naar een half portie. De laatste keer dat ik heb getript, heb ik zelfs al een milde trip van 3 kleine keltische paddestoelen gehad. En ik moet je zeggen, dan is het veel relaxter en fijner om te trippen, althans het voelt dan allemaal wat vertrouwder.

Maar toch, ga ik tegenwaardig richting de 1 a anderhalf portie, omdat ik de heftige trips uiteindelijk facinerender vind dan de mildere. Eigenlijk verveel ik mij tijdens deze milde trips. En met een heftige dosis, lukt het me niet eens meer om mij te vervelen, en zodra ik weer terug kom naar deze wereld, heb ik de geweldigste tijd die er maar is.

Gewoon met weinig beginnen en daarna steeds verder opbouwen. Vooral na die heftige mindfuck trips die ik in het begin steeds had, had ik ook vaak geen behoefte meer om te trippen, maar zodra je de trip eenmaal hebt verwerkt, sta je er vanzelf wel weer voor open.

Groetjes,
Mysticwarrior.

Bovenaan