Jij zal andere ervaringen hebben dan ik. Maar was het maar zo. Ik gebruik kratom als ik probleemloos (24/7 oxy effect of tramadol) van deze 2 wil pauzeren.
Ja sommige strains zijn pijnstillend maar de opiaten pijnkillers. Methadon gaf mij dus een suffe roes, paar kans gegeven maar ik was niet scherp. Tramadol retard (2'x 12 uur) was de oplossing. Tenminste het maakt het draaglijk.
Maar wel na meer dan 10 jaar stoeien met oxy,tramadol, wiet en kratom.
Maarja, zoveel soorten pijn, het blijft maatwerk en
@billnye zoals je leest zijn opiaten dus ook niet dé oplossing. Voor mij het enige kwaad wat overbleef.
Als je dokter ipv oxy dan maar tramadol wil geven. Ga niet zomaar akkoord, laat je doorverwijzen naar een pijnpoli, een second opinion. Verzamel de info van hier en internet en leg die voor bij elke arts die je zelf opzoekt.
Het gemak waarmee artsen weer een nieuw receptje uitschrijven en je daarna aan je lot overlaten.
Ik hoop dus niet dat je aan de opiaten gaat . Maar als je een tramadolrecept aanneemt, vraag absoluut naar de retardversie. Met de kortwerkende krijg je nooit een stabiele spiegel en daar zit vaak de grootse ellende met bijpakken en snel stapelen. Maar er zijn echt veel meer opties voor pijnbestrijding. Het moet er alleen bij artsen vaak helaas ingedramd worden door de patiënt zelf notabene.