Cold turkey gestopt met oxycodon na 3 jaar

Lieve mensen,

Ik was aan het afbouwen met oxycodon die ik nam wegens chronische pijn. Ik had steeds meer nodig tegen de pijn en merkte dat ik er psychisch anders van werd. Op het laatst nam ik 120mg kortwerkend verspreid over de dag en 2 keer daags 40mg langwerkend. Ik ben afgebouwd naar 50mg per dag langwerkend en anderhalve week geleden viel ik van de trap en heb ik meer genomen tegen de pijn.

Toen het op was heb ik besloten geen nieuwe te vragen. Ik heb op de laatste dag dat ik het nam makkelijke maaltijden, paracetamol, ibuprofen en vitaminen gehaald en mijn arts gevraagd me oxazepam (voor overdag) en Zolpidem (voor slapen) voor te schrijven. Dit kreeg ik eerst niet, maat na 5 dagen ontwenning en niet kunnen slapen uiteindelijk toch.

Een week geleden heb ik voor het laatst oxycodon genomen en de eerste 3 dagen waren vreselijk, de 4e dag enigszins beter en de laatste 2 dagen weer ronduit kut. Ik ga er doorheen. Drink veel water of thee, zorg dat ik voldoende vitaminen en extra magnesium binnenkrijg en probeer mezelf af te leiden met lezen en tv of YouTube kijken.

Het is klote. Maar ik weet dat het overgaat wat ik nu voel. De chronische pijn wordt binnenkort door een operatie en andere medicijnen die niet zo fucked up zijn hopelijk grotendeels verholpen. Ik heb oxycodon nooit misbruikt, altijd genomen zoals voorgeschreven, maar volgens mij maakt dat geen donder uit voor hoe de ontwenning is.

Anderen die graag willen stoppen: ga afbouwen als je daarvoor sterk genoeg bent! Wees eerlijk tegenover je arts. Je kunt er hulp bij krijgen. Ik doe het stoer alleen thuis met een klein beetje oxazepam en te weinig Zolpidem om goed te kunnen slapen, maar ik weet dat het stopt, dat ik snel niet meer zo afhankelijk ben.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen die ook wil stoppen! Je kunt het!

Maatje90

Belezen gebruiker
Ik ben nu bezig van af 230 mg per dag na een ernstige ingreep bedankt voor je verhaal gaat goedkomen

De Zandman

DF-koning
Dit is een mooi verhaal om te mogen lezen!
Ook ik heb nogal wat te verstellen gehad met afbouwen van oxcycodon na een uiterst pijnlijke operatie.
Ik zat op 60 mg oxcycodon, 2 x 20 langwerkend, de andere 20 mg in 4 x 5 mg kortwerkend.
Na een hèle hoop misère met de afkick poging, was ik het zat.
Ik zocht hulp bij een verslaving arts.
Deze maakte een berekening ,en schreef mij 4 x 5 mg methadon voor, 1 x per dag.
Ongelooflijk, de hèle ellendige ontwenningsverschijnselen waren n aa ongeveer 20 minuten na die methadon inname verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dat is mooi , maar zónder de methadon kan ik niet eens meer lopen van de rugpijn. .
En nu, een jaartje later alweer, ik heb die methadon nog steeds.
Ik laat het er voorlopig bij.
Zonder pijnstillers kan ik vrijwel niets meer, dus ik Moet wel...

hansje1963

Belezen gebruiker
Hoe is het nu? Ik vind het altijd jammer dat (haast) niemand een update plaatst, vandaar mijn vraag, "hoe is het nu "??

De Zandman

DF-koning
Ik wil hier wel wat op zeggen.
Dat is:
Mijn dosis methadon is ongewijzigd.
Omdat ik zonder pijnstillers helemaal niets meer kan.
As vrijdag zit ik bij de neurochirurg .
Dam krijg ik te horen of er operatief iets aan gedaan kan worden.
De laatste maanden wordt het er niet bepaald beter op.
Nee, het wordt zelfs erger.
Maar méér methadon zie ik niet zo zitten.
Ik wacht even af, tot vrijdag.
En dan moet ik gaan afwegen wat wijsheid is.

hansje1963

Belezen gebruiker
Ik wil hier wel wat op zeggen.
Dat is:
Mijn dosis methadon is ongewijzigd.
Omdat ik zonder pijnstillers helemaal niets meer kan.
As vrijdag zit ik bij de neurochirurg .
Dam krijg ik te horen of er operatief iets aan gedaan kan worden.
De laatste maanden wordt het er niet bepaald beter op.
Nee, het wordt zelfs erger.
Maar méér methadon zie ik niet zo zitten.
Ik wacht even af, tot vrijdag.
En dan moet ik gaan afwegen wat wijsheid is.
Succes Vrijdag, is Buprenorfine geen optie? Persoonlijk vind ik dat een milder middel...

De Zandman

DF-koning
Tsja. Ik reageer niet zo goed op buprenorfines helaas
Ik wacht dus eerst vrijdag af.
En dan zie ik wel verder

hansje1963

Belezen gebruiker
Tsja. Ik reageer niet zo goed op buprenorfines helaas
Ik wacht dus eerst vrijdag af.
En dan zie ik wel verder
Dat is jammer van de Buprenorfine, ik heb het alweer een tijdje er op zitten maar heb nu uit het nieuws slaap problemen, nu een week en voel me erg moe, ik kan wel het eea hebben maar een week duurt mij toch té lang, anders ga ik morgen naar m'n arts... Heb een blow geprobeerd, later Melatonine 5mg maar ik slaap niet of nauwelijks.,..

De Zandman

DF-koning
Dat herken ik.
Niet, of bijna niet kunnen slapen heeft maar één voordeel, de rest is een groot nadeel.
Voordeeltje: de hallucinaties komen vanzelf. Daarvoor heb je geen middelen meer nodig.
Nadeel: je wordt er psychisch volkomen dóór ontregeld, met alle ellende vandien.
Laat dit niet te langdoorgaan.
Ga naar je huisarts.
Vraag hulp.

hansje1963

Belezen gebruiker
Dat herken ik.
Niet, of bijna niet kunnen slapen heeft maar één voordeel, de rest is een groot nadeel.
Voordeeltje: de hallucinaties komen vanzelf. Daarvoor heb je geen middelen meer nodig.
Nadeel: je wordt er psychisch volkomen dóór ontregeld, met alle ellende vandien.
Laat dit niet te langdoorgaan.
Ga naar je huisarts.
Vraag hulp.
Ga ik zeker doen, momenteel werk ik (nog) niet maar binnen niet al te lange tijd ga ik weer aan de slag en dan wil ik er wel met mn hoofd er bij zijn, mede ook dankzij nalatigheid van m'n tussenpersoon van de verslavingszorg kan ik niet eerder terecht dan maandag, wat betreft dat is de nazorg dik onder de maat, jammer, en dan vinden ze het ook nog gek dat er mensen terug vallen, iets wat ik beslist niet ga doen maar in het verleden is me dat toch wel gebeurt, misschien ga ik daar ook een topic over aanmaken want er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de nazorg ook ver onder de maat ervaren, vet irritant!!

De Zandman

DF-koning
Jouw streven om vooral niet terug te vallen steun ik volledig, hou vol!!
Niet slapen is horror.
Terugvallen óók .

nikkiebenz

Experimenterende gebruiker
Lieve mensen,

Ik was aan het afbouwen met oxycodon die ik nam wegens chronische pijn. Ik had steeds meer nodig tegen de pijn en merkte dat ik er psychisch anders van werd. Op het laatst nam ik 120mg kortwerkend verspreid over de dag en 2 keer daags 40mg langwerkend. Ik ben afgebouwd naar 50mg per dag langwerkend en anderhalve week geleden viel ik van de trap en heb ik meer genomen tegen de pijn.

Toen het op was heb ik besloten geen nieuwe te vragen. Ik heb op de laatste dag dat ik het nam makkelijke maaltijden, paracetamol, ibuprofen en vitaminen gehaald en mijn arts gevraagd me oxazepam (voor overdag) en Zolpidem (voor slapen) voor te schrijven. Dit kreeg ik eerst niet, maat na 5 dagen ontwenning en niet kunnen slapen uiteindelijk toch.

Een week geleden heb ik voor het laatst oxycodon genomen en de eerste 3 dagen waren vreselijk, de 4e dag enigszins beter en de laatste 2 dagen weer ronduit kut. Ik ga er doorheen. Drink veel water of thee, zorg dat ik voldoende vitaminen en extra magnesium binnenkrijg en probeer mezelf af te leiden met lezen en tv of YouTube kijken.

Het is klote. Maar ik weet dat het overgaat wat ik nu voel. De chronische pijn wordt binnenkort door een operatie en andere medicijnen die niet zo fucked up zijn hopelijk grotendeels verholpen. Ik heb oxycodon nooit misbruikt, altijd genomen zoals voorgeschreven, maar volgens mij maakt dat geen donder uit voor hoe de ontwenning is.

Anderen die graag willen stoppen: ga afbouwen als je daarvoor sterk genoeg bent! Wees eerlijk tegenover je arts. Je kunt er hulp bij krijgen. Ik doe het stoer alleen thuis met een klein beetje oxazepam en te weinig Zolpidem om goed te kunnen slapen, maar ik weet dat het stopt, dat ik snel niet meer zo afhankelijk ben.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen die ook wil stoppen! Je kunt het!

Hollyyy shit ik heb veel respect voor je! Ik zit aan het einde van een soort gelijke ontwenning. Elke keer voor de avond 140mg op zn minst naar binnen gewerkt, resultaat verschrikkelijk verslaafd binnen 2 maanden. Door mijn HA te zeggen maar op 50 mg per dag te zitten heb ik een enorme fout gemaakt. Begonnen met afbouwen op⅓ dat ik eigenlijk zat. Mocht 3 maal daags 10 mg diazepam dit deed niers voor me. Heb daarna 1 mg lorazepam gekregen, ook di5 hielp niet . Zit nu op 2mg.. Kijken of ik hier wel op slaap

Maatje90

Belezen gebruiker
Ik ben na 10 jaar oxycodon 400 mg of zelfs meer overgegaan naar subaxone 8x2mg voor 1 jaar en daarna wilde ik het niet meer, dan maar pijn !! Ik werd ook gek dat ik niks kon doen zonder die zooi dus ben gestopt, gold turky

Met hulp wel van 80 mg diazepam voor 2 weken, helaas heb ik geen enkele nacht echt geslapen

Nu ga ik week 3 in
Afbouwen heeft voor mij geen zin want ik zou me toch niet aan het afbouw schema houden

Bovenaan