Beste forum leden,
Hierbij mijn eerste post op het forum.
Ik probeer al sinds begin dit jaar af te kicken van wiet / hasj wat opzich in het begin goed gelukt was. Ik blow al elke dag vanaf mij 16e, en ik ben nu 22.
Maar het probleem wat ik nu heb dat is dat ik 2 weken clean ben, en dan weer 2 dagen een jointje roken, dan weer een week stoppen, dan weer 3 dagen een jointje roken, en zo gaat het maar door vanaf het begin van 2022.
Dus nu ben ik niet meer lichamelijk verslaafd aan cannabis, maar nog wel erg geestelijk omdat ik er soms erg naar verlang, maar na gebruik heb ik daar weer erg spijt van (Ik heb astma).
Mijn vraag aan jullie is of jullie tips hebben om helemaal clean te blijven en niet steeds terug te vallen voor een paar dagen.. alvast bedankt!
Beste Anth07,
Ik ben Oliver een Belg en ik rookte sinds mijn 12 jaar dagelijks cannabis. Ik ben momenteel 21 jaar en ben al een maand gestopt met het roken van cannabis. Ik heb voor mijn 20ste nooit gedacht om te stoppen met het middeltje. Ik had het altijd in mijn omgeving en meestal gratis waardoor het gemakkelijk was om er aan te geraken. Ik heb in November 2021 mijn eerste stoppoging gewaagd. Dat was me toen ook maar 2weken gelukt en dan terug beginnen blowen langzaam aan, maar wel veel minder dan daarvoor. ik rookte eerste 5 tot 6 gram per dag en na mijn eerste stoppoging van 2weken ben ik terug beginnen blowen. eerst een paar trekjes en man ik was apenstoned. Het voelde alsof het mijn 1ste keer was, dan terug naar 1gram per dag en dat door tot 4weken geleden begin Juni 2022. ik ben terug begonnen doordat ik altijd onder vrienden kwam die cannabis rookte in mijn omgeving en de drang ernaar telkens te groot werd. Ik had toen een beter gevoel erbij omdat ik het wist dat ik er zeker mee kon ophouden. Tot een paar weken geleden voelde ik me zeer depressief ik dacht dat ik nergens meer heen kon door mijn cannabisverslaving. Ik zag iedereen leuke dingen doen en ik kwam enkel nog op plaatsen waar er cannabis werd gerookt. Ik heb dan vanzelf besloten om dan terug te stoppen voor een tijdje, om terug een beter gevoel te kunnen krijgen. Mijn plan was om eerst 2weken te stoppen. Oké dan de eerste drie dagen waren telkens een hel voor mij. na een dag of 4-5 begon ik me steeds beter te voelen. toen na 2weken afkickverschijnselen en drang begon het beter en beter te lukken om er niet meer aan te denken. Ik sliep ook terug veel beter en vond de nare dromen ook wel best tof om te ervaren. Nu mijn advies is om zeker 2 weken niet meer te blowen en alle vrienden of kennissen die blowen te vermijden. Ik zou ook alle tools die met cannabis te maken hebben zoals grinder, vloeitjes en andere zaken die met cannabis te maken hebben aan een kennis te schenken, dit is wat ik heb gedaan. na de 2de week was mijn depressie over en begon ik me terug goed te voelen en veel socialer. Ik ging elke dag leuke dingen doen met mensen die niet blowden. in week 3 heb ik zelf een meisje leren kennen en door dit gaf het me nog meer motivatie om er vanaf te blijven.
Ik kan terug gewoon onder de mensen komen zonder stress te hebben en ik kan ook terug rustig met de auto uren rijden en me ontspannen. Zelf als ik politie zie heb ik geen stress meer dat ze me zullen staande houden.
Dus ik zou zeggen laat zeker een paar weken die zogenaamde slechte vrienden achter je of maak een besluit met hun dat je enkel nog samen dingen wilt doen waar ze geen joints kunnen roken. Zoals eens iets gaan drinken, een stad bezoeken in het buitenland waar je niet snel cannabis zult tegenkomen of andere zaken zoals sporten,.. Ik persoonlijk zou gewoon even met mensen overeenkomen die niet blowen of andere drugs gebruiken. Nu na een maand gestopt te zijn en een nieuw meisje te leren kennen heb ik totaal geen zin meer om te blowen of thuis bij mensen te komen die constant blowen. Ik heb veel meer geld over, voel me veel gelukkiger en steviger in mijn schoenen. Als ik wakker ben voel ik me ook niet meer lui en heb ik steeds zin om naar het werk te gaan en om contact te komen met nieuwe mensen. Mijn ouders en vrienden die geen drugs gebruiken zijn trots op me, juist de mensen met wie ik dagelijks cannabis hebt gerookt vinden het jammer dat ik me niet meer laat zien. Ik heb hun duidelijk gemaakt dat ik voor altijd wil stoppen en dat ze beter ook eens zouden kunnen proberen om te stoppen. De meeste van die vrienden die dagelijks roken die zullen toch nooit iets willen gaan drinken, onder nieuwe mensen komen of naar een land gaan waar er geen cannabis is. Voor mij is het over. Ik wil hun niet in de steek laten maar ik denk dat een leven zonder cannabis altijd veel prettiger is en denk aan de toekomst.
ELKE VERSLAVING IS SLECHT VOOR JE GEZONDHEID EN MENSEN DIE ZEGGEN DAT CANNABIS GEEN DRUGS IS ZIJN FOUT IN MIJN OGEN !
HET KAN VEEL VERPESTEN IN JE LEVEN.
Succes het kan je zeker lukken ook alleen op jezelf en ook al blow je al meerdere jaren!!!