Camperen/Bivakkeren

Elektronik

Experimenterende gebruiker
Omdat ik en een paar vrienden van plan zijn om in de zomer eens lsd te droppen, willen we dat niet gewoon thuis doen. Ik wil in de natuur trippen dit lijkt mij al veel beter te zijn dan thuis te trippen lijkt me. Nu vraag ik me af, Bivakkeren & camperen is verboden bij de wet zowel in nederland als in België. Ik maak me een beetje zorgen moest er iemand komen (boswachter ofzo) en dat wij dan aan het trippen zijn. Ik wil vooral gewoon weten of iemand hier ervaring mee heeft en iemand ooit als eens random in een bos hun tentje hebben opgezet en beginnen te trippen (geen festivals!)

Thx :wink:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Kijk of er een boerderij in de buurt van een bos zit, dus ook een met een weiland waar geen vee in staat. En vraag aan die boer of je je tentje mag opzetten voor een nacht ergens achter aan het weiland.

Autsider

Belezen gebruiker
Kan op paalkampeerplaatsen, dat zijn legale wildkampeer (gratis) plaatsen, al zitten ze vaak in het weekend vol. Als je demonstreert mag je bivakkeren :wink:

Op sommige plaatsen doen ze vrij relaxed in het bos als je wordt betrapt, op andere plaatsen kan je echt beter niet gaan staan. Ook vuurstoken of zelfs een kampeer brander gebruiken kan lastig zijn tijdens een droge periode.

Ik heb al best vaak wild gekampeerd en nog nooit een boete gehad, in het ergste geval de melding gehad snel op te rotten.

Boetes variëren van 60 tot 5000+ euro (60 voor na zonsondergang in het bos te zijn en 5000+ voor open vuur hebben tijdens een droogte periode)

Kleine tips:

Als je rookt, neem afsluitbare asbakken mee (roken mag normaal nooit in het bos, zelfs al regent het)
Houd je kampeerplaats zeer netjes (neem afvalzakken mee, ook voor gebruikt wcpapier, en ruim alles meteen op)
Probeer het niet op de Veluwe. (wilde zwijnen tegen komen tijdens een trip is niet aan te raden)
Ga niet bushcraften, en weest niet creatief met takken die nog aan bomen zitten, al zijn ze dood.
Wees zuinig met deo/parfum voor en tijdens je bos verblijf. (deo maakt je zeer aantrekkelijk voor insecten en grof wild, daarnaast zullen de eventuele zwijnen zich meer hostile opstellen, dan bij iemand zonder deo)
Zoek een "kuil" of lager stuk om te kamperen( NIET bij water in de buurt als je toch op de veluwe staat, ben al meer dan eens een boswachter snachts tegen gekomen met een thermische nachtkijker, die doodleuk zegt: ja kon je al van 2 km zien)
Pak licht, neem een niet al te grote rugtas dat je er niet uitziet als een hiker, maar meer als een dagwandelaar, als iemand je zou zien met een grote rugstas in het begin van de avond gaan ze actief op zoek.

Ik heb dus al meerdere keren in het bos getript op paddos, het is steeds geweldig maar houd het rekening mee dat het best koud kan worden, ook in de zomer, daarnaast lekgeprikt worden kan het ook aardig verpesten. Vreemd moment: op de veluwe met vollemaan snachts worden gepasseerd voor 60+ wilde zwijnen die zo dicht langs je rennen dat je hun vacht voelt.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Autsider zei:
Vreemd moment: op de veluwe met vollemaan snachts worden gepasseerd voor 60+ wilde zwijnen die zo dicht langs je rennen dat je hun vacht voelt.

:tearsofjoy: Wow dat lijkt me echt een coole ervaring. Wel een beetje beangstigend als je aan het trippen bent, maar zeker gedenkwaardig :openmouth:

Voor de topicstarter:
Als je geen zin hebt om met veel factoren rekening te houden, kan je ook naar een bospark toe gaan. Ik zelf heb al twee keer getript bij bospark de Bikkels wat grenst aan natuurgebied de Peel. Je neemt je drugs bij je huisje en loopt zo de natuur in, je kan zelf bepalen hoe lang je er wilt blijven en als je het zat bent/als de trip is afgelopen, ga je weer terug naar het huisje. Is heel erg aan te raden :grin:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ImmortalTech zei:
Autsider zei:
Vreemd moment: op de veluwe met vollemaan snachts worden gepasseerd voor 60+ wilde zwijnen die zo dicht langs je rennen dat je hun vacht voelt.

:tearsofjoy: Wow dat lijkt me echt een coole ervaring. Wel een beetje beangstigend als je aan het trippen bent, maar zeker gedenkwaardig :openmouth:

Had ik ook in de buurt van de veluwe, wilde zwijnen en herten tegen gekomen in een LSD trip. :grin:

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
neem van die festival stoeltjes mee, het is niet zo leuk om 12uur op de grond te moeten zitten, ik krijg dan last van mijn rug, ik ben nochtans een echte graszitter maar als ik drugs gebruikt heb krijg ik na een tijd wel wat nood aan wat comfort.

Flameon

Badass junkie
paalkampeerplaatsen zijn inderdaad goeie plaatsen om legaal wild te kamperen.
op gewoon wildkamperen kunnen hoge boetes staan, dus dat zou ik niet gauw doen.
ligt natuurlijk ook aan waar je wilt kamperen. In een natuurpark zou de controle strenger zijn dan in een bosje van het dorp

metlafreack

of als je neit van plan bent te gaan slapen, pak je wat grief mee om lekker een nacht te chillen en je gaat naar een favoriet plekje en relax daar tot 7u 'sochtends en keert dan terug naar huis of:openmouth: naar een motel waar je een kamer huurt :wink:

Autsider

Belezen gebruiker
Flameon zei:
paalkampeerplaatsen zijn inderdaad goeie plaatsen om legaal wild te kamperen.
op gewoon wildkamperen kunnen hoge boetes staan, dus dat zou ik niet gauw doen.
ligt natuurlijk ook aan waar je wilt kamperen. In een natuurpark zou de controle strenger zijn dan in een bosje van het dorp

Paalkampeer plaatsen staan in het weekend vaak vol, door de weeks vaak wel vrij. In een natuurpark is zeker niet aan te raden, als je je tent alleen tussen 23 en 05 laat staan is de pakkans ook beperkt. Daarna eten enzo, want dat ben je gewoon aan het picknicken. :wink:

ilyas

Bewuste gebruiker
Flip Trip zei:
Of je koopt gewoon visspullen en de nodige vergunningen en je gaat ergens nachtvissen, hehe.
Dit heb ik net gedaan, echt een geniaal plan om geen boetes te krijgen. En vissen is dan nog eens leuk ook.

hash

stel je dan ook nog eens voor dat je iets vangt, je gaat natuurlijk niet vissen en dan kom je terug bij hengel en dan heb je een vis! ultieme versheid, dat kan je zeer waarderen op LSD. moet wel een eetbare zijn kzou van tevoren even checke wat er zwemt

Bovenaan