Bronchosedal Dextromethorphan

Ik heb hier thuis 2 flessen staan van Bronchosedal Dextromethorphan 180ml.

Hoe kan ik deze het beste gebruiken??

hele maal opdrinken of de helft,wie kan me helpen???

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Nick de Neger zei:
mocht je nog geen engels kunnen lezen kan je je hoestdrank beter laten staan en ook als je niet van ml naar mg kan omrekenen... succes :beer:
Anders wees jij even een vriendelijke neger en help jij hem daar bij, hm?

Funky Monkey

Badass junkie
Dat soort shit moet je allemaal wel kunnen als je 18 bent... ik heb alleen niet het idee dat deze jongen al 18 is :grin: En ik was lui en heb nog nooit DXM gedaan in welke vorm dan ook. Dus ik moest dan eerst de basis van DXM lezen. Wat ik nu dus alsnog heb moeten doen :beer:

Deze berekening is dus alleen van toepassing voor "Bronchosedal Dextromethorphan" als je een ander merk hebt controleer dan eerst de mg/ml verhouding in de bijsluiter! Dit is sowieso niet onverstandig om standaard te doen...

3 extra bronnen:
DXM wikipedia
DXM handleiding die hier al op het forum stond, heel handig voor extra info en zeker de moeite waard om nog even door te nemen

De bijsluiter:
Indikaties:
Bronchosedal Dextromethorphan HBr wordt voorgesteld voor de behandeling van onproductieve hoest.

Samenstelling:
Actief bestanddeel: Dextromethorfan hydrobromid 7,5 mg.
Excipiëntia: Natri. saccharin. — Sorbitol.sol. — Methylparahydroxybenz. — Propylparahydroxybenz. — Propyl.glycol. — Aroma — Aqua purif. q.s. ad 5 ml.

Posologie en wijze van gebruik:
Orale oplossing met 1,5 mg/ml dextromethorfan hydrobromide.

Het is dus ten eerste belangrijk om op de samenstelling te letten of er niet nog andere werkzame stoffen in zitten zoals paracetamol of antihistamine. Hoe minder toegevoegde stoffen erin zitten hoe 'veiliger' het word.

Verder er van uitgaande dat je de DXM handleiding van drientje ook goed doorgelezen hebt en daar de links nog hebt gevolgd beginnen we met een beginners dosis van 150mg.

Zoals in de bijsluiter staat is het 1,5mg DXM op 1ml dit houd dus in dat een flesje van 180ml (180 * 1.5 =) 270mg DXM bevat.

Als je dus 150mg DXM wil hebben als test dosis heb je (150mg / 1.5 =) 100ml siroop nodig als test dosis.

De complete berekening inclusief lichaamsgewicht zou dus moeten zijn:
Plateau 1: KG * (1,5mg tot 2,5mg) / 1.5 = benodigde hoeveelheid ml
Plateau 2: KG * (2,5mg tot 7,5mg) / 1.5 = benodigde hoeveelheid ml
Plateau 3: KG * (7,5mg tot 15mg) / 1.5 = benodigde hoeveelheid ml
Plateau 4: KG * (15mg tot 30mg) / 1.5 = benodigde hoeveelheid ml
Plateau 5: KG * (30mg tot 40mg) / 1.5 = benodigde hoeveelheid ml

Voorbeelden: (overal heb ik het gemiddelde van de plateau dosis genomen en heb ik het aantal milliliters afgerond op hele milliliters.)
Plateau 1: 70 * 2mg = 140mg
140 / 1.5 = 93ml

Plateau 2: 70 * 5mg = 350mg
350 / 1.5 = 233ml

Plateau 3: 70 * 11,25mg = 787,5mg
787,5 / 1.5 = 525ml

Plateau 4: 70 * 22,5mg = 1575mg
1575 / 1.5 = 1050ml

Plateau 5: 70 * 35mg = 2450mg
2450 / 1.5 = 1633ml

Als iemand het nu nog even zou kunnen controleren op denk fouten zou dat mooi zijn :mrgreen:

cropp

Badass junkie
ik drink persoonlijk liever een glas met 10 open capsules als een flesje hoestdrank, maar dat moet jij weten.

hoeveel alcohol zit er in die hoestdrank, moet je zeker op letten

Bovenaan