Ik ben 60 jaar. Gebruikte voorheen alcohol als zelfmedicatie tegen chronische depressie. Was een tijdje van de drank af (om mijn lever te ontlasten) maar miste die roes wel...
Tijdens een alcohol detox-cursus (!) begon iemand tegen me over GHB. Mijn interesse was gewekt: alcohol-achtige roes, geen kater, goedkoop en eenvoudig te maken. Eerst alles gelezen wat er op internet te lezen viel, daarna nog lang gedraald voordat ik de ingrediënten kocht. September 2010 mijn eerste brouwsels gekookt, eerst alles fout gedaan wat er maar fout kon

maar al gauw had ik het aardig in de vingers. Het eerste jaar gebruikte ik het om de 3 dagen, maar daarna werd het vaker.
Ik houd wel angstvallig en consequent de doses en de tussentijden in de gaten. Mijn huisarts constateert een verbeterde leverfunctie (Gamma GT 118 => 70) maar ook een licht verhoogde bloeddruk, waarvoor ik nu een pilletje slik. Of dat verband houdt met GHB is me niet duidelijk, ik eet verder bijna zoutloos en blijf daarmee m.i. onder de dagelijkse Natriumlimiet.
Onlangs ben ik cold-turkey een week gestopt, en ondervond geen lichamelijke afkick. Voor mij geeft GHB precies waarnaar ik op zoek was: verlichting van de depressie. Een beetje lol...
GHB is gevaarlijk voor wie er ongedisciplineerd mee omgaat, of een onbewuste doodswens heeft, of het combineert met andere drugs. Ofwel volkomen anders reageert op GHB dan ik.
Engeltje70 zei:
... Hij is al eens eerder opgenomen vanwege een vergroot hart ook door het GHB.
Ik kan me voorstellen dat zijn hartvergroting is veroorzaakt door langdurig GHB-gebruik in doses die vertraagde ademhaling en/of brachycardie (vertraagde hartslag) tot gevolg hebben. Maar er kunnen nog 1001 andere oorzaken zijn die niets met GHB te maken hebben.