lavendel zei:
Wil graag van mijn drankprobleem af heb er last van hoe pak ik dit aan?
Al je flessen weggooien. Every single one of them. Badass addicts hebben vaak nog wel een fles op de meest gekke plekken, check overal, overal, giet ze weg, every single one of them (met nadruk. heel veel nadruk.) barricadeer figuurlijk al danniet letterlijk de deur, kijk niet naar programma's waarin wordt gedronken en zoek een of meerdere uitlaatkleppen om je gevoelen te lossen. Schrijven, bellen met (nuchtere) vrienden, Anti Alcohol (klinkt beter dan Anonieme Alcoholiekers, ne?) contacteren en vooral niet (alleen) naar de winkel gaan. Naar gelang de ernst van je hopelijk soon to be completely gone verslaving kun je misschien beter een nuchter, if impossible tenminste helder persoon je geld laten beheren tot wanneer je de knop in je hoofd hebt gevonden en hebt omgeswitched.
Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat een alcoholverslaving vooral wordt getriggered door het weglopen van problemen, neen? Het is echt héél belangrijk dat je een allesinds nuttigere en minder destructieve uitlaatklep zoekt. Schrijf, teken, vecht, verbrijzel, naai, neuk, maak jezelf op, masturbeer, kijk breinloze films (waarin NIET gedronken wordt, anders kan ik me voorstellen dat je een gevaarlijke stap terug zet) of fotografeer. Whatever! Tegen de tijd dat je alle uitlaatkleppen hebt uitgeprobeerd is het gebibber tenminste over en kan je aan de mentale afkick beginnen.
Ik heb mijn allerbeste raad gegeven, en als deze niet op jou slaat, geef dan meer info. Ik betwijfel of er veel reactie gaat komen anyways. Hoelang drink je, waarom drink je, met wie drink je, etc etc.
Met de info die je gaf kun je écht bitterweinig geholpen worden.
Anyhow, succes! Hopelijk had je er iets aan~