beste hoe te stoppen

Irezz

Bewuste gebruiker
lavendel zei:
Wil graag van mijn drankprobleem af heb er last van hoe pak ik dit aan?

Al je flessen weggooien. Every single one of them. Badass addicts hebben vaak nog wel een fles op de meest gekke plekken, check overal, overal, giet ze weg, every single one of them (met nadruk. heel veel nadruk.) barricadeer figuurlijk al danniet letterlijk de deur, kijk niet naar programma's waarin wordt gedronken en zoek een of meerdere uitlaatkleppen om je gevoelen te lossen. Schrijven, bellen met (nuchtere) vrienden, Anti Alcohol (klinkt beter dan Anonieme Alcoholiekers, ne?) contacteren en vooral niet (alleen) naar de winkel gaan. Naar gelang de ernst van je hopelijk soon to be completely gone verslaving kun je misschien beter een nuchter, if impossible tenminste helder persoon je geld laten beheren tot wanneer je de knop in je hoofd hebt gevonden en hebt omgeswitched.
Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat een alcoholverslaving vooral wordt getriggered door het weglopen van problemen, neen? Het is echt héél belangrijk dat je een allesinds nuttigere en minder destructieve uitlaatklep zoekt. Schrijf, teken, vecht, verbrijzel, naai, neuk, maak jezelf op, masturbeer, kijk breinloze films (waarin NIET gedronken wordt, anders kan ik me voorstellen dat je een gevaarlijke stap terug zet) of fotografeer. Whatever! Tegen de tijd dat je alle uitlaatkleppen hebt uitgeprobeerd is het gebibber tenminste over en kan je aan de mentale afkick beginnen.

Ik heb mijn allerbeste raad gegeven, en als deze niet op jou slaat, geef dan meer info. Ik betwijfel of er veel reactie gaat komen anyways. Hoelang drink je, waarom drink je, met wie drink je, etc etc.

Met de info die je gaf kun je écht bitterweinig geholpen worden.

Anyhow, succes! Hopelijk had je er iets aan~

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Probeer wat te sporten, hardlopen of een andere duursport. Hierna kun je lekker relaxed op de bank chillen zonder drank. En je slaapt beter. Wat meer info van jouw kant zou wel handig zijn.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat is je reden van gebruik? Analyseer dat en zoek oplossingen, heel simpel maar moeilijk uit te voeren.

Komt meestal op:
- Niet meer drank kopen.
- Afleiding zoeken.

Angramar Temenos

Badass junkie
Als je lang verslaafd bent is in een klap cold turkey stoppen gevaarlijk... Beter wat diazepam nemen paar uur na je laatste glas, en dat afbouwen gedurende een week ofzo.

Flameon

Badass junkie
Onderzoek wat de rede is WAAROM je drinkt en pak dat aan of zoek hulp om dat aan te pakken. Dat is regel 1.
Vertel eens hoeveel je drinkt etc. Cold turkye stoppen is lang niet altijd goed, epilepsie aanvallen liggen dan nl op de loer.

sebatian

Bewuste gebruiker
denk onderzoek naar redenen dat helpt niet veel, bedoel geeft niet alle antwoorden,
en je gek gaan sporten of andere onzin lijkt me ook geen goed idee; wat wil je, als je gemotiveerd bent ben je al half op weg je kan het allen doen beetje een afrader wordt je goed gek van, therapy, kliniek, medicatie of andere supportgroep.
Als je verslaafd bent lichamelijke afhankelijkheid je body schreeud om meer, dus ja als dat wegvalt heb je vooral eerste week vaak medicatie nodig vanwege ontwenningverschijnselen, rest is aan jouw de keuze en waar je je prettig bij voeld. Geloof zelf gewoon iets mis met biochemistry in je heresenen, dus al dat gedoe van redenen slaat maar zover ergens op,

sebatian

Bewuste gebruiker
Ga na wat de effecten zijn van je gebruik, praat met je huisarts of andere confidant, wat wil je stoppen onder controle? - als je geobsedeerd denkt aan drug of alcohol en niet of onmogelijk kan stoppen met gebruik wanneer je weer begint zo van even een paar is er niet bij..
kijk op verslavingstopic van verslavingszorg genoeg addressen, of doe een zelf test.

Bovenaan