Ben Ik alleen?

grotegek

Experimenterende gebruiker
Hoi mensen,

Ik ben 23 woon nou vlak bij eindhoven, en ben meer als 3 jaar van bruin af. Tot 6 of zo maanden geleden waaneer mijn oma is dood gegaan, Ben ik weer gaan roken met tegen zin maar heb toch gedaan, Ik ben stom weet ik al lang, Ben begonnin met bruin al op mijn 14de ben jong maar vecht al bijna 10 jaar tegen, Woord gek. Ken niemand anders mijn leeftijd met de zelfd probleem of achter grond,. Ik weet niet wat ik zoek hier, Maar wil gewoon iets tegen iemand zeggen , Ben al zo alleen hier al zo lang, Ik weet niet hoe lang meer ik ken dit volhouden.

Ben alweer ziek (eigen keuze) en probeer altijd zo hard, Maar blijv toch stom zijn. Ben ik alleen? Mensen hier zijn anders, Slimmer mischeen ik weet niet meer,.

Maar ik hoop ik hoor van jullie
Prive Brichten mag ook

Als altijd
en
GroteGek

cronos

Wijs gebruiker
oesje dat klinkt niet al te best vriend :(
blijven proberen van te stoppen ermee,je bent nog zo jong en je hebt nog een hele leven voor je...ik ken personen die er van afgeraakt zijn,dus kun jij dat ook :wink:

grotegek

Dankje, Ik hoop it echt, Ben alweer geripped voor bruin, Stink Junks hier, Ik heb nooit niemand die was al verslaafed ziek laate gaan, Maar blijkbaar hier mensen heeft echt shijt aan,

Ik probeer echt, Maar werkt niet perfect,..

Is te hopen dat ik do dit zonder problem.

Gewoon nooit niks hier te halen, Ook geen slaap pillen voor te relaxin zonder bruin, Nee ik moet gewoon altijd viese Cold Turkey doen, Krijg ook heel veel ruzie met de vriendin. Maar zij heeft gewoon gelijk. Denk ik maakt uit met haar, Dan hoef zij niet met en junk mee,.. Ik ben niet goed genoeg

jaja

Bewuste gebruiker
Waarom jij praten als indiaan met veel vuurwater op, in Lucky Luke strip?

Grr.

grotegek

Want ik praat engels als mijn eerste taal, en heb nooit nederlands lees gehad, dus sorry als ik kom over stom ik probeer mijn beste,.

Sorry

Hoi grote gek,

maak je geen zorgen over je taalgebruik, je boodschap is duidelijk genoeg. Als je echt wil stoppen met je opiaatgebruik zijn er in Eindhoven verschillende instellingen die je daarmee kunnen helpen: kijk bv op de site www.novadic-kentron.nl dat is in jouw regio, maar je kan natuurlijk ook een behandeling in een andere regio starten dan heb je meer keus. Wat me wel heel belangrijk lijkt is dat je echt achter je keuze staat: dat je echt wil stoppen met je gebruik: als je dat niet zeker weet kan je denk ik beter wat tijd stoppen in het nadenken over wat je nou wel wilt en hoe je dat wilt.
Maar als je nou ff logisch nadenkt dan zou het toch zonde zijn om die enorme lange tijd van abstinetie zomaar op te geven en weer te gaan gebruiken.... Ik snap dat je het erg moeilijk hebt en je zal zeker nog een een jaar aan het rouwen zijn om je oma ( uit je verhaal blijkt hoe belangrijk ze voor je was) maar dat is geen excuus om weer te gaan gebruiken!
Stap uit die negatieve spiraal nu je het nog kan!
Denk aan de dingen die je de afgelopen jaren juist van het bruin hebben afgehouden, of zoek nieuwe redenen om er weer vanaf te blijven...
En weet je je bent echt niet alleen... heel veel mensen hebben een probleem met bruin alleen vind je ze mischien niet zo snel op dit forum want de meeste mensen die (serieus) bruin gebruiken zijn ongeveer 20 jaar ouder dan jij...en hebben niet het geld of nemen niet de moeite om op dit forum te komen.
Ikzelf heb ongeveer 15 keer bruin gebruikt dus ik weet qua werking vd drugs wel waar je het over hebt maar ik ben zelf nooit verslaafd geweest aan de bruin maar daar staat tegen over dat ik wel iemand heb gekend( zij is helaas vorig jaar overleden aan de gevolgen van gebruiken) die dat wel was en ook vanaf de leeftijd dat jij begon met gebruiken dus ik weet ongeveer hoe moelijk je het hebt.
Dus wil ik je dus bij deze veel succes, kracht, geluk en gezondheid toe wensen en ik hoop dat je dat hulp gaat zoeken als je daar aan toe bent en dat je dat van je leven kan maken wat je wilt!

needlefreak

Bewuste gebruiker
grotegek, je bent zeker niet alleen. Je verhaal is herkenbaar. In het verleden heb ik bij elke zware tegenslag ook altijd terug naar de heroïne gegrepen. Je weet verdomd goed wat de nadelen zijn en toch ga je weer gebruiken. Die drang kan zo sterk zijn dat het alles overwint. Soms word ik ook gek van de craving maar het moeilijkste vind ik een normaal clean leven opbouwen. Daar komt echt veel bij kijken. Je moet helemaal anders gaan leven. Je moet je leven reorganiseren en het clean interessant blijven vinden. Als je gewoon bent van in het milieu aan 200 km per uur te leven met voortdurend die spanning, die adrenaline , die kicks,...

Hele stuk tekst gewist.

Omdat het niet erg opbeurend klonk. Ik heb het ook f*cking moeilijk. Zo zieje maar, je bent niet alleen. Sterkte.

grotegek

Dankje NeedleFreak,

Is leuk te weten dat ik ben niet alleen, Waar ik kom vandaan, was bijna iddeereen aan de bruin of tablets, benzodiazepines en zo,.. eignlijk nou ik denk, bijna alles slijk die daar. Vanaf heel jong, Ik ook dus,

Maar hier in nederland, Bijna alle ander verslaafden zijn echt 20+ ouder den mij, Ben ik niet geweent, Maar wit hier is zo als bruin bij ons thuis,

Maar laaste dagen heb ik methadone gepakt. Stom ook weet ik, Maar ben niet verplanned met dit te blijven want ik vind ziek voor paar weken al erg, Hoef niet te denken naar maanden,..

Was nog stomer van mij, Ik weet per gelijk met mij eerste habit, bijna halfve per dag roken, met de kut 10€ slecht bruin ik rook nou

cronos

Wijs gebruiker
ik begin toch meer en meer te twijfelen of grotegek ons niet voor de gek houd,hopelijk niet....maar als je van je verslaving af wilt,laat je toch ergens in een afkickcentrum opnemen ofzo...wij kunnen alleen maar je steunen of je advies geven...in de plaats van hier dat ons te vertellen,moest je allang je laten behandelen hebben...je bent verdomme nog zo jong...je hebt nog een hele leven voor jou...zolang je je niet laat behandelen,reageer ik niet meer op je reacties...want ik heb al junk en miserie genoeg gezien in mijn leven...en als ik je berichten lees ben voel ik mij triest..hup hup allez laat je maar opnemen en doe de groeten van papa cronos!!!

speeseend

Wijs gebruiker
Ik heb wel vaker getikt:"ik ken deze manier van tikken (de GroteGek) ergens van".

Maar voordeel van de tijfel in dezen kan geen kwaad. Het klinkt zielig!

grotegek

Ik lieg niet naar jullie, En ik hoop dat jullie snap, Ik wil wel treatment hebben, Maar gaat gewoon niet zo makkelijk. Moet ik vriendin, Vader (zijn in nederland) en me moeder (England) alweer voor de ziek hebben, Nou heb ik moelijk met als verslaafden leven, Maar meerdre echt verslaafden dat ik ontmoet makkeklier begin ik Bruin en Methadone, En Benzo's te gebruiken, En ik doe beter als en maand trueg, Maar slick toch ong 10 - 20 mg Methadone als ik probeer te weg blijven (dat is pas laaste paar weken) moest vriendins verardag etc.. wou niet ziek zijn, Maar nou voel ik mischeen moet ik en methadone courses beginnin, want ik heb toch en kliene habit,.. 10€ bruin of 15mg methadone is niet super veel met gelijk als eerder.

Ik hoop jullie snap dat ik kom hier alleen sommige idea's en angsts weg te jagen, Als ik laat dit op mijn ouders weten alweer, ben ik weer zo dakloos. En sorry hoor, maar dan weet ik 100% zou ik blijven gebruiken,...

Ik wil wel, En wil niet,. Bang ik fuck mezelf al weer op. Maar als jullie heeft liever dat ik stop jullie vervalling dan snap ik dat ook wel.

Sorry en fijne tijd verder. Dankje jullie voor jou briefves en stuen.

En ik ben hier gekomen om te stoppen en normal doen, En was perfect gegaan 2/3 jaar. Tot mijn Oma is dood gegaan,Ben ik weer thuis bij de begraavin dag begonnin met roken, en heeft nog niet gespt nou ik ben trueg. Enste drug ik wou hier roken was de shit lekker neder wiet lol.

Ik kom zelfs uit England, London

Dankje en sorry for pissing you guys off.
en
GroteGek

r@r@

Wijs gebruiker
Voorgoed stoppen is een proces waar je naartoe moet groeien en de paradox is dus dat je blijkbaar een aantal keren terug moet vallen om daar te komen. Hoe vaker je terug valt en afkickt en terugvalt en ... etc., hoe meer je het zat wordt, tot je het gewoon 200% zat bent. Ik ben al begonnen met bruin in 1996, 12 jaar geleden dus. In die jaren ben ik 3 jaar volledig clean geweest, 1 jaar en heel veel korte periodes helemaal clean. Ben dus net zo vaak afgekickt...

Ik weet hoe het voelt, na 3 jaar terugvallen. Ik ben 3 jaar clean geweest (-1 dag, hoe ironisch!)

DUS NEE, JE BENT NIET ALLEEN, JE VOELT JE ALLEEN, MAAR JE BENT HET NIET.

Je zult het toch moeten accepteren van jezelf dat dat zo gegaan is. Als je je schuldig blijft voelen, blijf je terugvallen, geloof me. AFREKENEN MET DAT SCHULDGEVOEL DUS!

En wat helpt: je weet dat je het wél kan! Drie jaar is geen kattenpis!!!

Maar ja, hier heb je natuurlijk nu niet veel aan, je zit er middenin. Ik heb nu een Naltrexonimplantaat van Miroya: http://www.miroya.nl. Naltrexon bezet de opiaatreceptoren in de hersenen, wat er vervolgens in resulteert dat je minder/geen trek hebt en dat áls je tóch gebruikt, het geen effect heeft (dus je wordt niet stoned).
De bijwerkingen (spier- en gewrichtspijn, bij mij althans) zijn nu (na paar weken) zo goed als weg. Voor mij werkt dit goed.

Verder hebben ze in Den Haag, Parnassia Verslavingszorg, een intramurale behandeling speciaal voor jonge mensen. Ik geloof van bijv. 18 tot 23 jaar ofzo. Van jouw leeftijd dus. Dan is de kans dat je aansluiting vindt groter en dan houd je het ook beter vol.

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar als je je niet oriënteert, is de kans kleiner dat je komt waar je wil zijn (= clean).

Dus mijn advies:
Oriënteer je rustig, kijk welke hulp er is, misschien is er wel iets bij wat jou aanspreekt?

Heel veel succes! :wave:

grotegek

Ik ben al tijdje met methadone (kopen) begonnin, En slik wat ik vind niet veel 10mg per dag, Maar de echt hulp middel dat heb ik eerder ervaring mee , Was temgesic, Maar ik ken die dingen nergens vinden te kopen, ... Maar hier is nou mijn probleem, Ik ben bij mijn famielie weer getrapped met drugs kopen (die denk bruin) maar allebie zijn erg.....

Nou ben ik bang alles ik probeer te doen is voor niks, Want ik ga VEEL probleemem door mijn familie krijgen :( DUS ik als die zegt in nederland) Ik hang erin :confused:

Ik weet niet wat te doen, Dalek ben ik weer dakloos, En stop ik met afbouwen en woord weer zo en junk,.

Ik heb nergens verder dit te vertellen, Moest ergens zeggen.
Sorry

En
GroteGek

r@r@

Wijs gebruiker
Hee grote gek, sta alsjeblieft even stil en lees alle adviezen, zitten wellicht voor jou erg bruikbare tussen. JE BENT NIET ALLEEN!!! :wave:

anoniempje

Bewuste gebruiker
shit man ...

Maar he het is je eerder gelukt! dus je kan het nog wel een keer!

Ik ben er zelf meegestopt 6 jaar geleden ik heb het alleen maar 2 jaar gerookt tot ik vast kwam te zitten ben toen makkelijk door de afkick van de bruin gekomen door methedon te nemen,
die kreeg ik wel maar gebruikte ik niet recreatief afentoe.
laat je opnemen in een kliniek in een andere stad, je hebt klinieks waar ze je ook aan een zinvolle dagbesteding kunnen helpen, en zo kan je het roer omgooien!

Het beste is ergens totaal anders gaan wonen en een nieuw leven opbouwen dat heeft gewerkt bij mij!
Ik was ook heeel jong toen ik er mee inaanraking kwam, maar het kan echt je moet gewoon leren te genieten van de kleine dingen en de dingen waar je voldoening uitkrijgt.

als je dat vindt, dan is het leven zonder high zijn echt te doen!

sterkte

Aricanary

Newbie
waarom ga je niet in een methadonprogramma en bouw je die zooi af :)

als het je dan ook nog eens lukt om geen bruin te gebruiken, ben je daar ook vanaf en ben je weer zo vrij als een vogeltje

tis alleen niet zo makkelijk als dat het getiept is das het probleem :)

en juist omdat het niet zo makkelijk is, is misschien wel 1 van de beste manieren om van die zooi af te komen, professionele hulp te zoeken bij het afkicken. Ik zou dus als ik jou was eens langs gaan bij je huisarts of andere instanties in eindhoven die je kunnen helpen.

je staat er zeker niet alleen voor, maar je zal wel zelf moeten aankloppen bij degenen die jou hulp en bijstand kunnen geven.

sterkte :wave:
AkA

Eenzaamheid is relatief ...
uiteindelijk ben je net zo alleen als dat je je voelt, al zijn dr duizenden mensen voor je, je moet ze ook toelaten he :wink:

Bovenaan