nausea
Wijs gebruiker
Hey allemaal, ik heb 3-4 maanden zonder school/werk gezeten en vrijwel elke dag iets van drugs of alcohol gebruikt. Ben sinds maandag weer aan het werk (vind het best leuk) maar ook al gebruik ik geen rc's meer (niet definitief, wou een maandje oid kappen maar het liefst zo lang mogelijk) ben ik nog altijd niet gestopt met drinken, blowen, kratom en benzo's (gebruik benzo's 1-2 keer per week, ben niet fysiek verslaafd er aan). Eerlijk, het maakt me tegenwoordig vrij weinig uit wat ik gebruik als ik maar een beetje onder invloed ben. 's Avonds dan, overdag gaat het prima maar in de avond heb ik toch de neiging om naar iets te grijpen vanwege slecht slapen, stress en weet ik het. Merk ook aan mezelf dat ik tegenwoordig een stuk kouder ben dan voorheen, vind het maar niks.
Punt is, ben de afgelopen 3 dagen met een halve kater op het werk gekomen en wil er gewoon vanaf. Heb er geen lol meer in, voel me alleen maar slap en geïrriteerd. Wou eigenlijk een week of 2 geleden stoppen met alles maar ik kan er echt niet tegen om nuchter naar bed te gaan. Heb bijna elke dag gezegd 'oke, vanavond neem ik niks'. En elke dag was de drang gewoon te groot. Wil niet alles weggooien (wil nog wel in het weekend gebruiken) maar denk dat het wel moet op deze manier. Ik heb geen enkele zin om door te gaan maar heb niet genoeg wilskracht om te stoppen.
Hoe begin je met stoppen? Hoe kom je de eerste nachten door?
Punt is, ben de afgelopen 3 dagen met een halve kater op het werk gekomen en wil er gewoon vanaf. Heb er geen lol meer in, voel me alleen maar slap en geïrriteerd. Wou eigenlijk een week of 2 geleden stoppen met alles maar ik kan er echt niet tegen om nuchter naar bed te gaan. Heb bijna elke dag gezegd 'oke, vanavond neem ik niks'. En elke dag was de drang gewoon te groot. Wil niet alles weggooien (wil nog wel in het weekend gebruiken) maar denk dat het wel moet op deze manier. Ik heb geen enkele zin om door te gaan maar heb niet genoeg wilskracht om te stoppen.
Hoe begin je met stoppen? Hoe kom je de eerste nachten door?