• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

"Bad" trip ?

joachim

Newbie
Eerst en vooral wil ik mijn vriend "Greg" bedanken, samen hebben we net de beste zomer van mijn leven afgesloten met super feestje.We waren al langer van plan om lsd te nemen, dus hadden we ook de nodige research gedaan en voelden we ons er klaar voor, we dachten dat we wel ongeveer wisten wat we moesten verwachten. :P We hadden we ervoor gekozen, tegen de "algemene adviezen" in, om onze eerste keer op een goafeestje te doen. :mrgreen:

Het begin
We waren op "From here to eternity (BE)", we hadden er alle 2 veel zin in , de sfeer was goed, de mensen leuk en we hadden 2 Fat freddy's en wat ketamine gekocht , we waren er helemaal klaar voor ! :grin:
Na wat ketamine besloten we om +- 1u snachts ons eerste halfje te nemen , dit was zo laat omdat ik heel graag de zon wou zien opkomen terwijl ik nogwat aan het trippen was want blijkbaar is dit de max ! De eerste effecten werden na een half uurtje al merkbaar. We zaten aan het kampvuur wat te chillen terwijl mijn vriend mij er opeens op wees dat alle sterren verbonden waren , ik keek omhoog en inderdaad! Het was net alsof er een dunne draad tussen de sterren hing , ook hadden deze een wat vreemde gloed en er waren precies veel meer sterren dan normaal. Ook het kampvuur was heel leuk om naar te kijken. we voelde gewoon dat deze avond speciaal ging worden. Aan dit kampvuur leerde we ook wat nieuwe mensen kennen (ze hadden ook al wat op :wink: ), we kwamen aan de praat maar al snel werd dit gesprek veel te ingewikkeld en besloot ik wat rond te kijken, de psychidelische doeken leken te ademen en als ik mijn ogen sloot zag ik allemaal patronen in elkaar overvloeien. Ook Greg begon deze effecten te merken en het was zalig, maar we voelde dat we nog wel wat harder konden :) na ong 1 en een half uur om ons 2e helftje ook te nemen, en vanaf hier is het allemaal een beetje vaag :confused: :P
we keerde terug naar het kampvuur maar als snel had ik geen zin meer om stil te zitten en besloot ik eventjes een wandeling te maken om naar het wc te gaan. Eens buiten was ik als een kind in een speelgoedwinkel , alles was mooi en ik was zo snel afgeleid dat ik zelfs niet meer ging plassen. Buiten zag ik een groot wit licht en ik voelde mij als een vlieg aangetrokken, ik zag er allemaal leuke vormpjes en patronen in , dus besloot ik het van dichter te gaan bekijken... uiteindelijk bleken dit gewoon de koplampen van een auto , en eens ik dit doorhad was de magie ook verdwenen en dacht ik bij mezelf "Waar ben ik nu in godsnaam mee bezig ?" dus toen ben ik terug naar het festival gegaan
maar Greg zat nietmeer bij het vuur , dit vond ik niet zo leuk maar ik besloot gewoon te gaan dansen en ik wist dat ik hem daar we zou tegenkomen.

Gedachtentunnels
Eens ik bij de dichter bij de muziek was voelde ik gewoon dat deze een bepaalde kracht had die me aantrok , en niet zomaar losliet , ik kwam greg terug tegen en samen konden we niets anders doen dan dansen dansen DANSEN ! het was intussen pikdonker buiten en in het publiek schenen lasertjes , en ik kon niet anders dan er naar te kijken , ik was helemaal in trance.Het was net of er een universum op ons geprojecteerd werd , de mensen vervaagden maar ik zag wel hun silhouetten , we zweefden allemaal in de ruimte. Voor ik het wist begon ik mij af te vragen of dit wel echt was, het kon amper het was zo mooi. De ene gedachte leidde tot de andere en voor ik het wist zat ik op mijn eigen gedachteneiland , helemaal alleen. Het enig wat ik deed was dansen en alles in vraag stellen , ik voelde dat ik de grip op de realiteit aan het verliezen was en mij enige houvast was de muziek ,zolang dat de muziek bleef spelen wist ik dat ik nog bestond... Ik wist niet wat echt was en wat zich enkel in mijn hoofd had afgespeelde, realiteit en fantasie werden een. Het was net die film "Inception", ik had even een helder moment waarop ik wist , ok dit ben ik en dit is echt , maar toen dacht ik :"Ben ik wel zeker , is dit niet weer een gedachte ?" , mijn hoofd speelde spelletjes met mezelf en voor ik het wist zat ik met mijn hoofd weer helemaal ergens anders, en dan opeens (net alsof er uitgezoemd werd op mijn gedachten) BAM! was ik weer helemaal "nuchter" voor een halve seconde waarna het allemaal opnieuw begon. Langs een kant vond ik dit heel beangstigend maar langs de andere kant wist ik ook dat dit gewoon de lsd was , en dat het uiteindelijk wel zou overgaan. Om een of andere reden moest ik ook denken dat in die film de hoofdrolpersonages een soort object hadden waaraan ze konden checken of ze niet in een droom zaten, dus besloot ik dat ik dit ook moest doen. Het eerste was mijn horloge, zolang de tijd bleef lopen moest alles wel nog "normaal" zijn, de 2e was de muziek , dit was de enige zekere realiteit, als er muziek was was ik nog niet ogeslorpt door mijn eigen gedachten. En de 3e werkte niet zo goed , ik had chocolade snoepjes in mijn zak en at deze op , ik dacht: " zolang ik kan proeven zal mijn lichaam nog goed moeten werken" maar dit had een omgekeert effect... de choclolade plakte aan mijn tanden en vormde net een mal die mijn boven- en onderkaak aan elkaar plakten, hierdoor was het precies alsof mijn hele hoofd uit 1 deel bestond en als gevolg wist ik niet meer wat de bonvenkant van mijn hoofd was, in lichte paniek vervaagde mijn gedachten nog meer en op de duur wist ik mij niet meer waar ik mij in de ruimte bevond. Na een realitycheck herinnerde ik mij dat dit enkel snoep was en het probleem was al snel voorbij :grin: Ook was er een kleine aziatische vrouw die met een zaklamp in het publiek rondliep en bij ons kwam dansen , op het moment zelf dacht ik dat ze een of ander sjamaangeest was die ons op onze trip begeleidde, met een geruststellende blik, en luide kreten ondersteunde ze de muziek, er straalde een warme , zachte kracht van haar af die je gewoon kon voelen. Greg en ik dachten dat ze niet echt was , want de ene moment zag ze er een aantrekkelijke 20jarige uit , en een seconde later was ze een wijze oude dame, maar achteraf bekeken was het gewoon een echt persoon! Dit allemaal was wel het zwaarste deel van de trip , op een moment voelde het gewoon alsof "ik" niet meer bestond, alsof ik geen identiteit mer had, maar dat het een geest was die al deze lichamen bestuurde en liet dansen op de muziek. Ook was er op een moment een meneer die een foto van ons trok en daarna liet hij deze zien , mijn vriend en ik gingen helemaal uit ons dak , het was alsof het schermpje een portaal naar een andere dimensie was, waaruit er kopieen van onszelf naar ons aan het staren waren, dit was wel een beetje beangstigend. Ik dacht dat deze hele situatie voor eeuwig zou blijven duren en ik wou eigenlijk wel dat dit allemaal stopte , maar ik alleen , of met mijn vriend konden ons niet uit deze "trance" , uit deze visieuze cirkel van gedachten trekken... Gelukkig kwamen we toen een andere vriend van ons tegen en hij was onze ontsnapping uit onze eigen gedachten , een touw dat we niet mochten loslaten. HIJ WAS ECHT !

Comming down
na dit alles werd alles beter , de effecten van de lsd verminderde een beetje. Dit vond ik niet zo erg , zo beangstigend als het soms was maar tegelijk zo fijn, helemaal los van alles, de enige angst dat ik had was dat ik gewoon zou "oplossen in mijn eigen gedachten" , ik weet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen. We deden nogwat jointjes , danste nogwat tot de zon opkwaam en toen gingen we slapen.

Mijn vriend had ongeveer dezelfde trip , en tijdens het trippen voelde ik net ook precies alsof we alle 2 hetzelfde aan het denken waren, alsof we 2 radio's waren die dezelfde signalen ontvingen. Achteraf bleek dit ook werkelijk zo te zijn!

ik hoop dat het allemaal wat duidelijk is , want het is allemaal zeer moeilijk uit te leggen. :P
Nu hadden we nog 1 vraagje , hadden wij nu net een "bad-trip" ? we kunnen ons voorstellen dat dit zeer beangstigend zou kunnen zijn voor sommige mensen , maar wij hielden ons vast aan het idee dat het allemaal door de lsd kwam, en dat het uiteindelijk wel goed kwam. We ervaarden het zeker niet als slecht en zouden het niet erg vinden om dit nog eens te doen :)

grtz !

gregory94

Experimenterende gebruiker
volledig akkoord met alles =)

Goa is wel degelijk ook een leidraad van de trip , tgeeft ups en downs... Het leek een strijd tegen de nacht.... tot de zon opkwam. Op de dikke drops van de goa voelde het aan alsof je eerst van de aarde werd gevist , en dan met een vishaakje boven de aarde zweefde , om dan neer te vallen me de kracht van een atoombom..... en jij die golf werd die niet te stoppen was .... alle prikelingen die je hebt MOET je uiten , en je danst gewoon enorm gek ... maar tvoelt zooo natuurlijk en goed aan :)

De trip valt te beschrijven als ... ja verschillende golven die opkomen , allemaal deurtjes die openen in je hoofd.... en net voor een andere deurtje opent heb je 10 minuten pauze, voor het weer begint op een andere manier. Voor het podium werd het een soort van stroom waar je niet anders kon doen dan meegeleid worden , tot een ander deurtje opent.

Die chinese dame waar hij het over had... die miste ik echt wanneer ze er niet was... ze maakte een soort van kefferend hondje geluid .... maar paste gewoon echt in de muziek Net voor de drops... tklinkte als "AJ AJ AJ JAAAAAAAA WUP". Ze straalde idd warmte uit ... en ja ze moest er gewoon zijn!

De gedachtetunnels vond ik net het meest leuke , en intensieve deel van de trip.... je stelt alles in vraag... na een tijd stel je zelfs de vraag waarom je alles in vraag stelt ..... uiteindelijk geef je op en begin je meer en meer te dansen..... hoe je ook wilt....en wlke gekke geluiden je wilt maken ook

ook denk ik dat iemand met parfum had gespoten.... want iets rook toch zo ENORM lekker toen ik aan het dansen was , maar echt ZO ZO lekker... khad nog nooit zo iets lekker geroken :)

De lasers creëerden idd een eigen universum .... en wanneer je danste voelde het alsof je energie kon doorsturen ,naar iets via je handen .... een soort van DNA vorm .... maar dan in megapixels....en vanalle kleuren

De comedown
was dan weer ietsjes enger bij mij.... na de joint nog een enorme lachkick gehad met Joa.. :grin: we hoorden gewoon ALLEBIJ TEGELIJKERTIJD het MEEST RANDOM WOORD ooit in de geschiedenis van de mensheid : "Pechampetitjoe".... Dit was nog leuk... en de bossen leken net te bewegen als die psychedlic doeken .... Maar toen we gingen "slapen" in de tent.... lukte het mij gewoon niet om in slaap te dommelen .... ik heb enorm veel bang van spinnen... en op de tent stond gewoon ECHT een spin gedrukt..... op het dak van de tent.... Toen ik men ogen sloot ... zag ik nog steeds patronen door elkaar , en in elkaar lopen... op de beat van de muziek..... ik KON gewoon niet slapen..... Na een tijd werd het een beetje beangstigend... en voelde het aan alsof ik hartkloppingen kreeg...Maar dat was niet zo... het was gewoon de muziek....ik voelde gewoon de BPM in men aderen .....uiteindelijk me eens rechtgezet.... en toen werd ik precies helemaal nuchter... tot ik weer mijn ogen sloot.... uiteindelijk na een uurtje ( zo lang leek het toch) toch in slaap gevallen =)

Ik heb het ZEKER niet ervaren als een bad trip... ik vond het Enorm gek , en Goed! Ik hield er altijd mijn hoofdje wel bij ... of probeerde dat toch. En ben ook ERG blij dat ik het gedaan heb met Joa =)

Nu snap ik ook wel die dingen van "power of the mind" want het is ook zo een krachtig ding!

gregory94

MSS ook even vermelden.... dit was onze eerste keer LSD We dachten dat we LSD hadden op Nova's incident... bleek het gewoon DOB te zijn... Daar waren we dan ook teleurgesteld! Maar hier waren we gewoon verwonderd!

Idd we did it completely buiten de regels van het boekje.... It had to be said.... be we don't regret it. :)

Dutchf4g

Leuk reportje ja,

De eerste keer overdondert nogal.
Al denk ik niet dat jullie met een echte "bad trip" te maken hebben gehad.
Gedachtetunnels, mindfucks, mindloops zijn veel dingen die op lsd terugkomen ook als je lekker gaat.

Als ik jullie was zou ik het ook eens in een thuis-situatie proberen om te kijken hoe het daar is.
Je kunt het namelijk daar veel beter "bestuderen" om het maar zo te noemen. Veel rustigere omgeving om te ontdekken wat het nu eigenlijk met je doet.

Bovenaan