Wat willen jullie nou precies?
Ik lees vanalles over tripervaringen met Ayahuasca hier. Ik heb daar grote moeite mee, ik vind dat er een verkeerd beeld van Ayahuasca ontstaat. Het is een heilige drank, en deze dient met respect behandeld te worden. Jullie maken er een eenvoudig tripmiddeltje, een vertierdrankje van.
De potentie van deze drank is vele malen groter dan wat je eruit haalt door maar wat in het wilde weg te gaan ervaren.
Wil je er meer uit halen?
Lees dan het boek: LSD psychotherapy, van Stanislav Grof, je kan het met bittorrent zo downloaden.
Lees ook De Gewijde Reis van Lars Faber, te krijgen via
www.degewijdereis.nl, of in de betere boekhandel.
En Spirit Quest: ik vind het heel moedig wat je doet, maar lees eens wat meer over (psycho) therapie, begin maar eens met de boeken die ik je hier aanraad, of zoek zelf de juiste boeken op. De Sjamaan waar jij het over hebt ken ik (fantastische kerel), en hij heeft mij gezegd: de antwoorden zitten in jezelf, en niet in de planten. Zoek ze daar dan ook niet. Ga een proces met jezelf aan, en gebruik Ayahuasca af en toe als een tool om dingen waar je tegenaan loopt verder te exploreren.
Verder raad ik je af om deze ervaringen zo over het internet te strooien, ik denk dat mensen zo een verkeerd beeld van Ayahuasca kunnen krijgen, alsof het een soort vertierdrankje is. Het is een krachtig geneesmiddel, en die status moet het ook krijgen. Daarbij helpt het niet als mensen het op sites als deze zo te kijk zetten als een tripmiddeltje. Dat is niet je opzet, en daarom wil ik dit bericht er niet als vermaning bijzetten, maar als correctie zoals ik denk dat die nodig is.