• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Atlantis Truffels

Hallo mede forummers, Ik heb een jaar of twee een ervaring gehad met truffels die ik toch even met jullie wil delen. Ook zijn er veel vragen in de trip naar boven gekomen waar ik graag antwoord op zou willen krijgen of mensen die een soortgelijke ervaring hebben gehad onder invloed van onze “vriend” de truffel. Dit is mijn eerste tripreport ( tips zijn altijd welkom)

Vroeger zat ik wel eens rond te neuzen op dit forum puur omdat ik het heel erg interessant vond/vind wat mensen meemaakten onder invloed van drugs. Ik zelf ben niet echt een drugsexpert en heb enkel Wiet, Alcohol , Lachgas, Xtc en dus de truffels een aantal keren geprobeerd.

Ik heb nu totaal 5 x Truffels geprobeerd maar de laatste ervaring was toch echt stukken anders dan normaal.

Net als normaal besloten ik en een paar vrienden weer eens een keertje te trippen. We hadden tenslotte vakantie dus we konden in principe zonder tijdsdruk lekker lang trippen. ( Ik kan mijzelf niet overgeven aan de trip als ik weet dat ik bijvoorbeeld de volgende ochtend vroeg er uit moet. Ik heb zelf zeker 2 dagen nodig om nog even rustig na te trippen en na te denken over de ervaring.

Mijn aandacht was gevallen op de Atlantis, tevens ook de truffels die ik bij mijn eerste trip ook had ingenomen en die een erg leuke en fijne ervaring voor me geweest was. Een vriend van me kwam toch langs de smartshop dus had de truffels gehaald. We hadden om 19:00 afgesproken in in een prachtige omgeving in het bos. Ik zelf was met nog 3 vrienden en iedereen had gezonde zenuwen. Iets in mij zorgde er voor dat ik zenuwachtiger was als normaal maar had er ook erg veel zin in. We besloten ieder 3/4de portie te pakken. Zo gezegd zo gedaan kauwen en wachten maar..

Na een minuut of 20 begon ik erg lacherig te worden wat voor mij een teken is dat het leuk gaat worden. Iedereen kwam in een gezellige sfeer en merkte allemaal dat we wat filosofisch werden en erg leuke gesprekken konden voeren met elkaar zoals : huh? Liepen wij net niet huh, wtf ! hebben we nog maar zo kort gelopen? Ik dacht dat we al 10 min aan het lopen. Het tijdsbesef van ons allemaal begonnen we een beetje te verliezen en alles werd een stuk intenser. Lachkicks, rare vragen zoals : waarom hebben mensen een neus? Hoezo bestaan wij wat zijn wij? Wat is ons doel? Erg leuk allemaal totdat we besloten op een bankje te gaan zitten…

Ik kan me herinneren dat ik een verschrikkelijke lachkick kreeg om een vriend die helemaal niks meer snapte en zijn tas waar drinken in zat een heel universum vond. Plots kreeg ik een verschrikkelijk rare waas om me heen, hoe moet ik het zeggen uhm, een soort van een warm en tintelig gevoel van mijn tenen tot aan mijn kruin. Ik voelde me er onprettig bij en er schoten allerlei negatieve gedachtes door me heen . Ik vond het heel erg vreemd om mijn kaken te bewegen en gaf een erg naar gevoel. Vervolgens begon mijn hart wat sneller te kloppen en ging sneller ademen. Duizenden vragen schoten door me heen. Ga ik nou bad nee toch? Nee trouwens ik voel me gewoon fijn? Plots kwam er verschrikkelijk veel verdriet naar boven en had een ongelooflijke behoefte om te gaan huilen. Mijn vrienden hadden het niet erg door omdat hun meer in hun eigen wereldje zaten en ik tenslotte alleen maar zei dat ik zin had om een stukje te gaan lopen. Ook begon het donker te worden en dat gaf me ook angst. Er kwam heel erg veel naar boven en dan vooral de scheiding van me ouders wat toen nog niet zo lang geleden was. Ik besloot tegen een boom te gaan zitten en even mijn ogen dicht te doen want het werd me visueel allemaal iets te veel. Alles begon stukken intenser te worden en ik snapte er niks meer van. Eenmaal mijn ogen dicht gedaan te hebben ging ik door een erg diepe “tunnel” waar oude fotos, plaatjes, gedachtes, gevoelens en nare gedachten naar boven kwamen en vooral van mijn ouders. Ik begon te huilen en kreeg ongelooflijk veel angst, Toch was ik me er bewust van dat het kwam door te truffels en dat het enkel maar mijn gevoelens waren die ik maar moest proberen te accepteren. Toch vond ik het heel moeilijk om mijzelf in een andere mindset te krijgen. Even later kwamen mijn vrienden aangelopen en vroeger wat er met me was, ik legde ze uit dat ik me helemaal niet fijn voelde en verchrikkelijk verdrietig was en angst had en vooral heel raar voelde. Ze begonnen positieve energie op me in te praten en merkte dat ik me al wat beter begon te voelen. Plots in een klap voelde ik me weer zoals daarvoor, erg vreemde ervaring. Het was van al die negatieve emoties. Gewoon in 1 tel omgedraaid naar positieve emoties en gedachtes. Ik heb nog wat doorgetript maar nog steeds de angst gehad om terug te vallen maar gelukkig is dit niet meer gebeurd.
Mijn vragen waar ik graag antwoord op zou willen zijn:

Wat was die waas? Een soort warm tintelig naar gevoel in heel mijn lichaam en anders voelde zo verschrikkelijk niet fijn. ??

Door deze ervaring durf ik eigenlijk niet truffels nog een keer gebruiken terwijl we al 2 jaar verder zijn en heel graag eigenlijk nog een keer wil trippen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat jullie het een beetje kunnen begrijpen, Ik heb er moeite mee om mijn gevoel soms uit te typen op papier maar volgens mij is het wel redelijk gelukt

Keep trippin, :hearteyes:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Atlantisje zei:
Wat was die waas? Een soort warm tintelig naar gevoel in heel mijn lichaam en anders voelde zo verschrikkelijk niet fijn. ??

Zoiets is vreselijk moeilijk uit te leggen, want het ligt aan de persoon. Ik heb zelf ook een keer zo'n tinteling gehad, maar ik heb geen idee wat het was. Het kan nou eenmaal gebeuren denk ik. Je lichaam reageert gewoon op een stof, tijdens het trippen is het allemaal een beetje ontregeld. Wat het nou precies is kan niemand je uitleggen denk ik. Ik had juist positieve ervaringen aan ''de waas'' overgehouden, maar jij associeert het met iets slecht omdat je daarna ''bad'' ging.

Atlantisje zei:
Door deze ervaring durf ik eigenlijk niet truffels nog een keer gebruiken terwijl we al 2 jaar verder zijn en heel graag eigenlijk nog een keer wil trippen.
Als je er al met zo'n instelling ingaat dan zal je inderdaad niet lekker gaan. Je mindset is erg belangrijk tijdens het truffelen, dus als je je angstig voelt op voorhand wil het wel eens niet lekker gaan. Je moet nou eenmaal accepteren dat je je anders gaat voelen. Dingen die je in het dagelijkse leven een beetje voelt, worden gewoon groter als je gaat trippen. Dingen die je nog niet verwerkt hebt kunnen plotseling keihard aankomen als je tript. Als je alles in orde hebt, geen psychologische problemen hebt, gewoon lekker in je vel zit, dan ben je pas klaar om te trippen. Zorg voor een goede setting, een vreemde omgeving, in dit geval een bos, kan soms tegen je werken. Zorg voor een omgeving die je goed kent, waar je je thuis voelt. Zorg dat je afleiding om je heen hebt, dingen kan doen. Als het dan fout gaat kun je jezelf misschien afleiden.

Misschien is het iets om een ander middel te gebruiken, omdat je truffels al associeert met angstgevoelens. Of je probeert een lichtere truffel, zoals mexicana.

Absurd

Experimenterende gebruiker
Als het je te visueel en mentaal te sterk is, dan moet je voortaan gewoon de dosis verlagen, of inderdaad gewoon een lichtere soort nemen. Alles wat jij beschrijft zijn juist de kenmerken van een truffel trip, ofwel een lichte psilocybine trip. Je moet niet vergeten dat als je een truffel eet, dat het ook effect op je gedachten en je emoties gaat hebben. De meeste mensen eten het omdat ze visuals willen zien, maar vergeten daarbij de effecten op je gedachtengang. Natuurlijk, als jij gaat denken 'het wordt te veel', dan ga je tegen het gevoel lopen vechten en dan krijg je nare gedachten en angsten. Een goeie mindset is inderdaad de sleutel tot een fijne trip. Ik wens je veel succes de volgende keer, als je het ooit nog een keer wilt gaan doen. :)

Hartstikke bedankt voor de info! De volgende keer ga ik het thuis proberen voor een wat betere setting, mijn mindset is In ieder geval stukken beter de laatste tijd en ik denk dat ik het wel aankan.

[/quote]Misschien is het iets om een ander middel te gebruiken, omdat je truffels al associeert met angstgevoelens. Of je probeert een lichtere truffel, zoals mexicana.[/quote]
Wat zou je dan zoal aanraden? 2cb leek mij ook een heel erg interessant middel en las dat het visueel wat rustiger is en de trip ook stukken makkelijker te sturen is en dus ook een mindere "mindfuck" klopt dit? Zou 2cb hiervoor een leuke vervanger kunnen zijn?

:wave:

Bovenaan