aquarium Ph test

Birdo

Experimenterende gebruiker
Hey,

ik was benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met aquarium Ph tests ( druppels )
voor het testen van GHB? Ik heb namelijk licht prikkende GHB die volgens zo'n test op een
ph van 6.5 zit. Lijkt me op zich prima, zou moeten betekenen dat er geen ongereageerde naoh
in zit maar toch prikt het op mn tong..

Zijn die testen gewoon zo scheef, of echt ongeschikt voor ghb? ( het is niet super stroperig )
In dat geval zal ik voortaan testen met de wat meer gebruikelijke papier strips,
al zijn deze natuurlijk wel een stuk duurder.

azerty1987

Belezen gebruiker
gebruik ph strips en als het prikkelt op je tong kan je beter de zooi weggooien dan zit er ongereageerde Naoh in dat wil je niet in je lichaam hebben man :kots:

Vloei

dutchmarshal zei:
gebruik ph strips en als het prikkelt op je tong kan je beter de zooi weggooien dan zit er ongereageerde Naoh in dat wil je niet in je lichaam hebben man :kots:

Inderdaad.

Aquarium PH test dienen om water van ph te meten, normaal zou dit geen verschil mogen maken en nog altijd werken in GHB, maar test toch maar gewoon met strips, lijkt me meer voor je doel gemaakt.

azerty1987

Belezen gebruiker
het werkt wel maar ik heb het zelf ook een paar gedaan met een ph tester voor aquariums
dus met een vloeistof maar die was zeker minder nauwkeurig

W.F.L.

Badass junkie
Ehh, als je pH lager dan 7 is dan betekent dat toch juist dat er resten GBL inzitten? pH hoger dan 7 duidt op een overschot aan NaOH geloof ik.

GBL brandt als een motherfucker, dus zou het niet zo gek vinden dat het dan prikt op je tong. :rolleyes:

Birdo

W.F.L. zei:
Ehh, als je pH lager dan 7 is dan betekent dat toch juist dat er resten GBL inzitten? pH hoger dan 7 duidt op een overschot aan NaOH geloof ik.

GBL brandt als een motherfucker, dus zou het niet zo gek vinden dat het dan prikt op je tong. :rolleyes:

Ah dat gbl irriterend is ( volgens verpakking ook ) kan het natuurlijk zijn,
nooit aan gedacht op die manier.
Ik dacht iets simpeler; ph van 6.5 zou niet moeten prikken, dus vermoedde ongereageerde naoh
waardoor ik die test niet meer serieus nam, want dan zou het basischer moeten zijn ( 7+ idd )..

Maar ik las op aquarium fora dat ze die testen niet altijd even betrouwbaar vinden,
maar wie weet klopt het in dit geval toch wel redelijk.
En Dutchmarshal, weggooien is sowieso zonde, opdrinken met zuur sap neutraliseerd

W.F.L.

Badass junkie
Birdo zei:
Ah dat gbl irriterend is ( volgens verpakking ook ) kan het natuurlijk zijn,
nooit aan gedacht op die manier.

Heel irriterend zelfs, "vloeibaar glas" is een goede omschrijving die ik gebruik sinds ik ooit eens in een wazige bui een leeg flesje waar onverdunde GBL in zat aan mijn lippen gezet heb. Nooit meer.

Birdo

dutchmarshal zei:
ieder zijn eigen ding.. ik drink liever geen ongereageerde naoh..

Zoals het nu lijkt ( ph < 7 en lichte tinteling waarschijnlijk door gbl ),
zit er juist geen ongereageerde naoh in.. Weet niet helemaal wat ik met je berichten aanmoet.

azerty1987

Belezen gebruiker
de ph hoeft er ook niet persee iets mee te maken hebben
er is een verschil tussen overschot aan naoh en ongereageerde naoh in je oplossing...
maar het kan ook ongereageerde gbl zijn...

W.F.L.

Badass junkie
dutchmarshal zei:
er is een verschil tussen overschot aan naoh en ongereageerde naoh in je oplossing...

Hoe dan? Als de oplossing niet verzadigd is, is ongereageerde NaOH natuurlijk een overschot.. En een overschot is.. Ongereageerde NaOH :openmouth:

dutchmarshal zei:
maar het kan ook ongereageerde gbl zijn...

Dat is ook gewoon zo volgens mij. Ongereageerde NaOH geeft een pH die hoger is dan 7.

azerty1987

Belezen gebruiker
sorry met overschot bedoelde ik meer teveel inderdaad dus verzadigt
en eht kan ook gewoon zo zijn dat de naoh niet goed gereageerd heeft dus gewoon nog rondrijft in je gbl/ghb/naoh mixje.

onduidelijk van me

J0rrit

Badass junkie
PH kleiner dan 7 duidt zeer waarschijnlijk op té weinig NaOH, en dus ongereageerde GBL. Dit wil je dus echt minder dan ongereageerde NaOH. Ongereageerde NaOH lost namelijk op in water als Na+ en OH-. Ow wat erg? Niet dus. Als de ph maar binnen te perken blijft is er niks aan de hand. Beter 7,5 dan 6,5 dus!

greets

Bovenaan