• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

> Algemene Trip Report topic <

Qocaïne

Badass junkie
Wanneer vind jij een trip report nou goed?
gedetailleerd, lang, kort, smeuïg?

Wat is jouw motivatie om een trip report te schrijven en hier te posten?
vermaak, informeel?

Welke soort trip reports zouden verboden moeten worden?
paddo's (mss te veel?)
xtc (is geen trippen)

De jongen

Bewuste gebruiker
Persoonlijk houd ik van details en dan ook de gedachtes bij wat ervaren word. Dus de filosofie van de persoon achter heel de trip.

En ja een beetje vloeiend schrijven is natuurlijk ook leuk.

slunse

Bewuste gebruiker
een tripreport hoeft voor mij niet lang te zijn. korte reports kunnen ook heel vermakelijk zijn, zolang het maar de sfeer goed weergeeft van de trip en dat je meegesleept wordt en je kan inleven. als een report erin slaagt om momenten te schetsen waarbij je het gevoel kan voorstellen vind ik hem goed. maar bij de beoordeling van een report hangt natuurlijk veel af van of je je ermee kan identificeren of niet..

persoonlijk vind ik reports waarin er iewat in gefilosofeerd wordt, waarin verklaringen geopperd worden voor meegemaakte verschijnselen wel aangenaam om te lezen. te gedetailleerd is ook niet goed. teveel persoonlijke dingen ook niet. de lezers weten niet wat je meeneemt naar je trip.
alinea's zijn altijd welkom en vloeiende schrijfstijl ook.
xtc reports (tenzij heel hectisch ofzo) vind ik maar niets. evenals 'een avondje coke/ alcohol/ speed enz. )

ik vind het ook niet nodig om bij elke trip een report te maken. pas als er veel grappige of ongewone dingen gebeurt zijn vind ik het de moeite om te delen.

Qocaïne

Badass junkie
slunse zei:
te gedetailleerd is ook niet goed. teveel persoonlijke dingen ook niet. de lezers weten niet wat je meeneemt naar je trip.

ik vind het ook niet nodig om bij elke trip een report te maken. pas als er veel grappige of ongewone dingen gebeurt zijn vind ik het de moeite om te delen.

daar ben ik het toch wel met je eens.. mijn trip reports zijn bijvoorbeeld sóms íets te gedetailleerd... tis moeilijk om daar vanaf te komen.

Buiten dat zijn mijn trip reports bedoeld als herinnering voor later, en wil ik deze zo gedetailleerd mogelijk beschrijven.

En een trip report is idd ook niet altijd nodig!!

De jongen

Bewuste gebruiker
Ja dat is wat ik ook bedoel eigelijk :wink:
Ik heb graag details omdat ik niet hou van vagte omschrijvingen. Soms kan het natuurlijk niet anders he:wink:.

Ik wil meevoelen en vooral me er wat bij kunne voorstellen.

azgaza

Badass junkie
Ik vind goed geschreven triprapports met een duidelijke omschrijving van de gedachten en visuals altijd leuk om te lezen. Uitgebreid en gedetailleerd scoort dus zeker hoger, maar bijvoorbeeld een goed gedeelte van de trip uitgeligt als kort stukje is ook leuk.

Ookv ind ik niet dat elke trip gereport moet worden; alleen extreme, speciale, unieke of opvallende. Ik vind dat alle drugs gewoon qua effect beschreven mogen worden, ik vind het allemaal wel leuk om te lezen.

minn

Badass junkie
Heel belangrijk vind ik woorden geheel uittypen.
Zoals 'me vriend en k ginge na de stad en da was zoooo leuk en lijp' dan haak ik af, en dat vind ik zonde.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Ben ik nou gek of is mijn live trip reportje weg?
huh?

Best brutaal in de prullebak nog wel?Heb gelijk geen zin meer om te posten..het was een live trip report,die ik uiteindelijk helemaal zou beschrijven..fok it :wink:

nutsss

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
huh?

Best brutaal in de prullebak nog wel?Heb gelijk geen zin meer om te posten..het was een live trip report,die ik uiteindelijk helemaal zou beschrijven..fok it :wink:

Naaah ik vind het wel terecht dat ie weg is. Live werkt niet. Je laat mensen wachten en dan wordt het uiteindelijk altijd de dag erna dat er een redelijk verslag komt. Maak dat mooie report en post het dan doe je er ons meer plezier mee dan op deze manier.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
nutsss zei:
Psychonaut1976 zei:
huh?

Naaah ik vind het wel terecht dat ie weg is. Live werkt niet. Je laat mensen wachten en dan wordt het uiteindelijk altijd de dag erna dat er een redelijk verslag komt. Maak dat mooie report en post het dan doe je er ons meer plezier mee dan op deze manier.

Het werkt in zoverre dat het leuk is voor degene die het "live" report maakt om meteen uit te schrijven wat er door je heen gaat en ziet dat mensen reageren en je in allerlei bochten tijdens je trip moet wringen om daar dan een antwoord op te geven,interactie.Ik zelf vond het wel leuk als iemand een live report deed om steeds ff te checken hoe ver heen ie was en/of ie uberhaupt nog kon typen al was het puur uit nieuwsgierigheid,plus het feit dat het mij verschillende malen heeft getrickerd om zelf te gaan trippen omdat ik las dat iemand weer ging..

nutsss

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
Het werkt in zoverre dat het leuk is voor degene die het "live" report maakt om meteen uit te schrijven wat er door je heen gaat en ziet dat mensen reageren en je in allerlei bochten tijdens je trip moet wringen om daar dan een antwoord op te geven,interactie.Ik zelf vond het wel leuk als iemand een live report deed om steeds ff te checken hoe ver heen ie was en/of ie uberhaupt nog kon typen al was het puur uit nieuwsgierigheid,plus het feit dat het mij verschillende malen heeft getrickerd om zelf te gaan trippen omdat ik las dat iemand weer ging..

Ja maar dan moet je wel actief blijven en verslag uitbrengen. Lees het maar eens terug. Een paar korte zinnetjes gedurende uren is nogal magertjes... en nauwelijks een verslag. Misschien moet iemand een algemeen topic openen hier met de titel 'Post hier je LIVE trip-status'. Kan mij het schelen, ik doe het wel.

edit: Topic afgewezen door admin. OK dan.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
nutsss zei:
Psychonaut1976 zei:

Ja maar dan moet je wel actief blijven en verslag uitbrengen. Lees het maar eens terug. Een paar korte zinnetjes gedurende uren is nogal magertjes... en nauwelijks een verslag. Misschien moet iemand een algemeen topic openen hier met de titel 'Post hier je LIVE trip-status'. Kan mij het schelen, ik doe het wel.

Ik was actief maar was bezig op een plateu te komen tijdens me trip,in het begin gaat het allemaal te snel en kan je nauwlijks de weg naar het toetsenbord vinden...en toen ik er net voor ging zitten was ie weg..haha ik snapte er niks van.. :grin:

Ik heb me met deze toen kostelijk vermaakt igg..

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=20 ... highlight=

nutsss

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
Ik heb me met deze toen kostelijk vermaakt igg..

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=20 ... highlight=

tsja dat vindt ik ook niet zo live. Mooi die voorbereiding en foto's maar dat had je tot een TOP report kunnen maken de dag erna. Samen met je korte verslag op pag 3. Je moet zeker alles live noteren maar verwerk het later.

Dat is enkel mijn advies om je tripreports te verbeteren.

Dus vooral wel door blijven gaan met de reports en de foto's want dat is wel wat ik graag zie, zo kompleet. :)

Osi`

Bewuste gebruiker
Hou veel liever van Lange tripreports dan enorm korte, maar zeker ene die enorm informeel is, maar ook ene die plezierig te lezen moet zijn, alsof je meevoelt met die ene wat em meemaakte.

Graag zou ik ook willen weten, wat de dosis was van de persoon, hoe hij het maakte, hoe gebruikte hij het ..

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Oppervlakkige trip reports interesseren mij niet zo, tenzij het op een erg komische manier is geschreven. Alleen visuals beschrijven vind ik wat beperkt. Vooral bij gebruik van psychedelica ga ik ervanuit dat er zich ook (juist!) belangrijke dingen afspelen op het niveau van de geest/het denken.

Ik schrijf verslagen omdat ik het leuk vind om te schrijven. Door over de ervaring te schrijven verwerk je de trip ook een beetje. Daarnaast is het interessant/grappig om ze later zelf nog eens door te lezen. Verder is het fijn om reacties te krijgen op wat je schrijft. Het is mooi als je anderen een beetje kunt laten zien hoe een trip kan verlopen, ookal schieten woorden altijd tekort :)

Freezing

Bewuste gebruiker
Ik vind dat geen enkele trip report verboden moetworden, het is zoiezo altijd leuk om te lezen hoe iemand zoiets ervaart, en soms wil het ook nog wel eens dát extra duwtje geven om het zelf eens te willen proberen, maar het kan mensen aan de andere kant ook goed afschrikken als het fout is gegaan.

qinn

Bewuste gebruiker
Ik zelf zou het fijner vinde om een lange, gedetailleerde, trip report te lezen.

maar ik kan het ook wel begrijpe dat mense (zoals ik) het niet altijd zoeken om een lang reportje te schrijven.
ik zelf schrijf meestal me trip-report, als ik zelf nog aan het trippen ben.
omdat ik dan beter kan beschrijven wat er allemaal met me gebeurd en wat ik zie.

Maar idd ik vind dat alle "trip ervaringen" gewoon gepost mogen worden.
Maja wel jammer dat ik hier nix te zeggen heb :P

buzzy

Badass junkie
Tripreports gaan vaak ook over andere drugs zoals XTC, speed e.d. in plaats van LSD, LSA, paddo's salvia enz. En ik kan niet echt zeggen dat je van een klinker nou zo hard gaat 'trippen' Misschien kan de titel wel een aanpassing gebruiken?

qinn zei:
De jongen zei:
Mss iemand interesse voor een tripreport over ether en chloroform?

Tuurlijk :grin:

laat maar komen :grin:
Inderdaad, ben best wel benieuwd naar die ether :sunglasses:
Stukje uit Fear and loathing in Las Vegas:
Ah, devil ether. It makes you
behave like the village drunkard in
some early Irish novel... total
loss of all basic motor skills;
blurred vision, no balance, numb
tongue. The mind recoils in horror, unable
to communicate with the spinal
column. Which is interesting,
because you can actually watch
yourself behaving in this terrible
way, but you can't control it.
Ether is the perfect drug for Las
Vegas. In this town they love a
drunk. Fresh meat. So they put us
through the turnstiles and turned
us loose inside.

nutsss

Wijs gebruiker
buzzy zei:
Tripreports gaan vaak ook over andere drugs zoals XTC, speed e.d. in plaats van LSD, LSA, paddo's salvia enz. En ik kan niet echt zeggen dat je van een klinker nou zo hard gaat 'trippen' Misschien kan de titel wel een aanpassing gebruiken?

Ja dat is waar wat Buzzy zegt. 'Drugs&Tripp Reports' of zo? 'Gebruikers-ervaringen'. Klinkt nog niet echt lekker...

Qocaïne

Badass junkie
Das misschien wel een idee idd.. het zoe alles wel overzichtelijker maken.
Maar aan de andere kant.. je kan ze ook gewoon overlsaan :)

Er moeten dan gewoon goede afspraken gemaakt worden over de titels.
Bijvoorbeeld '120mg mdma' - '3 LSA zaadjes' met daarachter een eigen titel. Zodat je altijd weet waar het over gaat.

buzzy

Badass junkie
Of dat je eerst op tripreports klikt en dat er dan een stuk of 20 subrubrieken staan en je 1 kiest en daar je verhaaltje tikt :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
We gaan hier weer verder !!

Beste trippers,

Er word mij vaak gevraagd hoe moet ik een verslag maken ?

1) Neem aantekeningen en noteer wat vaste details.
Zoals drugssoort tijd van inname en de dosis,
en geef je geestelijke toestand weer.
2) Gebruik een kladblok of een voicerecorder.
3) Gebruik Word van Office en laat de spellingscheck zijn werk doen.

4) Beschrijf de setting.
5) Probeer de tijd balk in de gaten te houden en dat is erg lastig.
6) Let op ini mini details die als lezer sterker overkomen dan als schrijver.
7) Beschrijf je gedachten patronen.
8 ) Heb je sterke visuals ... probeer dat ook te bewoorden.
9) Indien mogelijk schiet wat fotos.
10) Zorg voor een lengte van minimaal zoveel woorden, 12 uur trippen verstop je niet in een half uurtje.
11) Neem de tijd voor je verslag mini flashbacks geven vaak nog wat meer details af zeker na hele zware intense trips.
12) Neem geen blad voor de mond leeg je hart.

Probeer tijdens de trip niet aan je verslag te werken maar trip !
Probeer tot op een zekere hoogte de aantekeningen te blijven maken op een gegeven moment verlies je waarschijnlijk de concentratie ervoor.

Have a nice trip.

Stonie

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind tripreports van alle drugs wel kunnen, als het maar een beetje uitgebreid is, goed is beschreven, en je je er echt in kunt laten meevoeren alsof je het bijna zelf meemaakt :) Dat zijn de mooisten.

Maar in het algemeen zolang een verslag maar een beetje vlot te lezen is zonder breezertaal en leetspeak en een beetje interresant is vind ik het het lezen vaak al waard.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Nog een klein iets wat me weleens opvalt: het afwisselen van tegenwoordige en verleden tijd. Bijvoorbeeld: "Ik liep naar de waterkant en bekijk een eendje." (al gebeurt het meestal niet in 1 zin). Ik stoor me er niet zo aan maar soms leest het wat minder makkelijk.

En oh, nog een persoonlijke voorkeur: gebruik de Nederlandse taal i.p.v. de Engelse (vooral in titels is Engels ineens populair, "WHY!?" denk ik dan bij mezelf, euh ik bedoel: waarom toch?).

Bovenaan