Alcohol is de duivel

Apennootje

Belezen gebruiker
Ik heb dit forum ff achter me gelaten (nou ja, niet helemaal maar wel om serieuze redenen). Maar bedankt voor de support.

Mijn probleem is dat ik mijn hoofd probeer te (hoe zeg je dat in Nederlands?) numben. Als het geen alcohol is, dan probeer ik het met wat anders.
Ik wil het niet. Maar het is de enige manier om mijn hoofd rustig te houden.

Apennootje

Belezen gebruiker
En nog een toevoeging:
Als die klinieken je voor zoveel tijd van de alcohol af hebben weten te helpen is hun doel blijkbaar behaald. En dan stopt de behandeling.
Maar voor mij begint het avontuur dan pas, dus ben ik al snel terug bij af.

Benjolink

Belezen gebruiker
Ik heb dit forum ff achter me gelaten (nou ja, niet helemaal maar wel om serieuze redenen). Maar bedankt voor de support.

Mijn probleem is dat ik mijn hoofd probeer te (hoe zeg je dat in Nederlands?) numben. Als het geen alcohol is, dan probeer ik het met wat anders.
Ik wil het niet. Maar het is de enige manier om mijn hoofd rustig te houden.
Misschien eens een bezoekje brengen aan de ggz, misschien schrijven ze je wel medicatie voor....

Omdat ik een vorm van autisme heb krijg ik nu duloxetine, dit helpt mij ook enorm om mijn hoofd rustig te houden, waardoor ik de drank ook niet nodig heb.

Lemmy

Badass junkie
Ik betrap me er op, na mijn laatste echt overdreven dronken avond ergens in april vorig jaar, dat ik minder drink dan daarvoor.

Heb dat niet gepland, het gebeurde gewoon.

LionX

Badass junkie
En nog een toevoeging:
Als die klinieken je voor zoveel tijd van de alcohol af hebben weten te helpen is hun doel blijkbaar behaald. En dan stopt de behandeling.
Maar voor mij begint het avontuur dan pas, dus ben ik al snel terug bij af.
Een goede kliniek zorgt dat je een plan opstelt voor na de behandeling. Want je hebt helemaal gelijk, dan word het menens en echt moeilijk.

Pistebully

Belezen gebruiker
Het is niet de schuld van de drank zelf, nee.
Je hebt op de eerste plaats een eigen verantwoordelijkheid.
Maar de schuld ligt verder bij de overheid, die het zo gemakkelijk maakt om die alcohol overal te kunnen kopen.
Het wordt zelfs opgedrongen ahw!
Je eigen verantwoordelijkheid, dat is waar het om gaat.
Kan je er niet tegen, kun je er niet mee omgaan, koop en drink het dan niet. Of zo weinig mogelijk.
Aan alcohol gebruik zijn meer dan 65 verschillende soorten ziektes gelieerd Nota bene!
Ikzelf kan er niet mee omgaan zo heb ik door schade en ellende moeten ervaren.
Ik drink dus niet meer. Al meer dan 25 jaar niet meer.
Ik mis het niet op een heel enkele craving na als het heel erg warm en zonnig weer is.
Knap van je! Dit wou ik ff zeggen. 25 jaar is echt een mega prestatie. Ik zelf ben ook van plan volledig te gaan stoppen met alcohol. Mijn slaap kwaliteit is merkbaar minder en voel mij zoveel beter zonder drinken. Ik wil wel benadrukken dat ik enkel in het weekend dronk/drink, maar dit was voldoende om de negatieve effecten te ervaren. Ik merk wel dat ik het sweekends heel erg lastig vind om niet te drinken. Hele nare stof alcohol.

De Zandman

DF-koning
Het valt niet mee, maar gaandeweg wordt het steeds makkelijker. Ik heb er geen moeite meer mee. Alleen als het heel erg warm is en als ik dan dorst heb krijg ik zin in bier....maar het is verder goed te doen.
Stop met die alcohol! Je gaat je veeeeel beter voelen

Bovenaan