Afkicken van wiet

De_Panda

Newbie
Hallo allemaal

sinds mijn 16 jaar smoor ik quasi dagelijks een joint. Sedert COVID is dit ook geëvolueerd naar gemiddeld 2-3 per dag. Nu is het tijd om er korte metten mee te maken en aangezien ik niet kan minderen is stoppen de logische volgende stap.

zeker aangezien ik onderhand ook papa ga worden moet er iets veranderen.
Ik heb een goede job en een stabiel gezinsleven.

het gaat een zwaar traject worden, dat weet ik nu al. Ik zou dit topic graag gebruiken om mijn verhaal te delen en af en toe als uitlaatklep te gebruiken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo allemaal

sinds mijn 16 jaar smoor ik quasi dagelijks een joint. Sedert COVID is dit ook geëvolueerd naar gemiddeld 2-3 per dag. Nu is het tijd om er korte metten mee te maken en aangezien ik niet kan minderen is stoppen de logische volgende stap.

zeker aangezien ik onderhand ook papa ga worden moet er iets veranderen.
Ik heb een goede job en een stabiel gezinsleven.

het gaat een zwaar traject worden, dat weet ik nu al. Ik zou dit topic graag gebruiken om mijn verhaal te delen en af en toe als uitlaatklep te gebruiken.
De eerste dag is altijd even vervelend want dan voel je je wel nog een beetje wazig maar niet op een prettige manier. Daarna is het gewoon een kwestie van niet meer doen. Het enige wat je daarvoor hoeft te besluiten is dat je het niet meer wil.

Geen wiet meer willen roken is wat anders dan willen stoppen met blowen.

Om geen wiet meer te willen roken moet je goed zicht hebben op waarom wiet je niet verder helpt in het leven. Het helpt dan om een goed inzicht te verkrijgen in de momenten waarop je blowde, en hoe je je daarna voelde.

Met je kind op komst lijkt me snel duidelijk dat als je stoned bent je niet goed voor je kind kunt zorgen. Dus dan voelt het al stukken duidelijker als je zoiets hebt van 'ik wil niet blowen want als ik stoned ben dan kan ik niet goed voor mijn kind zorgen'.

Na een tijdje wordt dat steeds gewoner om te denken en als je lang genoeg stopt dan vraag je jezelf niet eens meer echt af of je er nog zin in hebt.

Bovenaan