Afkicken van Tramadol

Hallo Allemaal

Moet ff m'n ei kwijt en wie weet heeft een ander er ook nog wat aan. Ik ben sterk verslaafd aan de tramadol (opiaat). Dagelijks zeer hoge doseringen. Oorspronkelijk onstaan door pijn. Na een recente operatie is de pijn een stuk minder geworden en werd het tijd te gaan stoppen met de tramadol. Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan.

Had reeds eerder pogingen gedaan - maar zonder succes. Ontwenningsverschijnselen waren te erg en greep direct weer naar die pillen. Heb contact gehad met Brijderstichting en wat andere klinieken maar ik heb het niet zo op die groepstherapien en aanpakken (tenminste dat is wat ik oorspronkelijk dacht - denk nu toch echt dat ze een doel hebben). In overleg met huisarts besloten thuis zelf te gaan stoppen. Cold Turkey - nou niet geheel. Van 800mg/dag naar 200mg/dag. En met medischijnen voor de misselijkheid en wat slaappillen (oppassen dat we vervolgens daar niet aan verslaafd raken)

Ben nu in m'n 4de dag. Eerste twee dagen vielen wel mee. Beetje rillerig, zweten, misselijk, grieperig gevoel etc. Gisteren was een hel. Heb me nog nooit lichamelijk zo beroerd gevoeld. Ondanks dat het een hel was - kon ik er lichamelijk wel mee omgaan. Een kwestie van door zetten. Alleen vanacht werd ik ontzettende bang wakker. Schijnt er ook bij te horen. Mentaal volledig de weg kwijt. De verleiding was groot om naar de pillen te grijpen maar heb het niet gedaan. Vandaag mentaal nog steeds erg zwak. Zit om alles te janken. Gelukkig zijn de lichameljke verschijnselen een stuk minder. Ik hoop dat het ook mentaal snel de goede kant op gaat. Op het internet had ik gelezen dat het een dag of 5 to 6 duur voor dat je door het ergste heen bent.

Tot op heden heb ik het kunnen volhouden. Als het mentaal niet te lang duurt moet ik het gaan redden. Ben tot dus ver best trotst op mezelf

Zo moest ff m'n ei kwijt. Mogelijk help het voor andere welke ook aan de tramadol of dergelijke opiaten verslaafd zijn. Met heel veel inzet is het mogelijke!!!

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik verplaats dit even naar het verslaving subforum.

Succes ermee trouwens!

Bovenaan