Afkicken van 3MMC, dag 2

Chantie34

Newbie
Dag 2 van geen 3mmc gebruiken… ik ben het door verschillende triggers in het afgelopen jaar steeds meer gaan gebruiken, dat resulteerde in de afgelopen maanden dagelijks gebruik.
Het valt me zwaar, mijn lijf doet me zeer, mijn kaken zijn enorm gespannen, voel me depressief, leeg, emotieloos…. En niemand die me steunt… dus het word een uitdaging maar dit kan zo niet langer, dus ik moet door!

Manu76

Badass junkie
Dag 2 van geen 3mmc gebruiken… ik ben het door verschillende triggers in het afgelopen jaar steeds meer gaan gebruiken, dat resulteerde in de afgelopen maanden dagelijks gebruik.
Het valt me zwaar, mijn lijf doet me zeer, mijn kaken zijn enorm gespannen, voel me depressief, leeg, emotieloos…. En niemand die me steunt… dus het word een uitdaging maar dit kan zo niet langer, dus ik moet door!
Sterkte en misschien kun je anders ook hulp vragen via de huisarts.
Niemand die je steunt? Waarom niet, iedereen ziet je graag aan drugs?
Ik wens je veel succes toe en beste manier is depressie ed accepteren voorlopig en vooral niets meer van die troep nemen. Niet nog een laatste keer, want je bent al op dag2!

Havik2024

Newbie
Hoi Chantie34,

Het is al een hele stap dat jezelf ziet dat het niet zo langer kan. Ik wil je aanraden om hulp te zoeken via de huisarts. Hij/zij kan je hierin helpen en zo nodig doorverwijzen naar professionele hulp. Je staat er dan niet alleen voor. Ook hier op het forum zullen er genoeg mensen klaar voor je staan met goede adviezen. Sterkte!

Damius

Bewuste gebruiker
Ik ga het alleen doen, ticket geboekt om morgen naar mn moeder in Zuid Frankrijk te vliegen, middle of nowhere, alleen de natuur en ik… en ver weg van de triggers thuis.
Heel veel succes. Misschien kun je op spotify of een ander platform zoeken naar podcasts rond verslaving. Dan kun je via die manier nog meer adviezen inwinnen en/of luisteren naar inspirerende lotgenoten.

_shikantaza

Badass junkie
Ik ga het alleen doen, ticket geboekt om morgen naar mn moeder in Zuid Frankrijk te vliegen, middle of nowhere, alleen de natuur en ik… en ver weg van de triggers thuis.
Clean blijven op vakantie was voor mij nooit een probleem. Het eerste dat ik deed als het nog een uur rijden naar huis was, was m'n dealer bellen.

Hopelijk lukt 't jou wel. Laat je het ons weten?

Chantie34

Newbie
Het is geen vakantie… er is daar letterlijk niks… thuis is het juist dat ik bijna aan het zoeken ben naar iets… daarom nu even op de “vlucht” zeg maar… op de blaren zitten… ik laat weten hoe dat verloopt!

_shikantaza

Badass junkie
Het is geen vakantie… er is daar letterlijk niks… thuis is het juist dat ik bijna aan het zoeken ben naar iets… daarom nu even op de “vlucht” zeg maar… op de blaren zitten… ik laat weten hoe dat verloopt!
Als je niet aan jezelf gaat werken geef ik het weinig kans van slagen.

Chantie34

Newbie
Is het gaan en willen afkicken niet de eerste stap in de juiste richting? Verder heb ik ggz hulp en volg ik therapie… ook om de kern van deze hele problematiek en shit op te
Lossen…

De Zandman

DF-koning
Alleen een tijdje vluchten naar een plaats waar niets te krijgen is, is een beginstap.
Je kunt daar ahw detoxen, ontgiften, maar daarna kom je onherroepelijk terug in die oude situatie.
En dan wordt het moeilijk om clean te blijven als je niet aan jezelf gaat werken!
Stel geen voorwaarden aan te hulp, accepteer deze zoals deze aangeboden wordt.
Ik lees dat je al therapie en ggz steun hebt.
Ga daar iig nuchter naar toe, anders werkt geen enkele therapie en is alle gesproken advies zinloos....

Alle succes en sterkte toegewenst!

Manu76

Badass junkie
Kan me wel voorstellen, dat de Franse wijn lekker was, maar je na een paar dagen genoeg hebt van de druivensap!
Succes en depressief voelen hoort er zeker bij!

Damius

Bewuste gebruiker
In Frankrijk! Kan nergens bij, behalve wijn… Jezus wat is dit klote zeg… heb me nog nooit zo alleen gevoeld!
Niet belerend bedoeld; maar houd je alcoholconsumptie in de gaten. Alcohol werkt op je GABA (angstremmend) en ook op je dopamine / beloningssysteem. Het is essentieel om voor jezelf scherp te hebben dat deprimerende en negatieve gevoelens nu eerst worden versterkt door je geheelonthouding. Dat hoort erbij. Duik daar niet voor weg en probeer dat ook niet te verdoven. Accepteer het, praat erover en laat de gevoelens er zijn. Door (veel) te verdoven met alcohol herstel je lichamelijk (incl neurologisch) nog steeds niet goed. Je zult nu eerst wat stress op bouwen. Je lichaam maakt daar cortisol voor aan; het stress hormoon. Alcohol zorgt ervoor dat je lever eerst de alcohol afbreekt en dan pas de cortisol. Moraal: de cortisol stapelt zich op en je stress en angst komt vroeg of laat harder weer om de hoek kijken. Zie het als een skippybal die je nu onder water duwt. Dat lukt even; maar uiteindelijk komt 'ie harder naar boven dan jij het onderwater duwde.

Succes!

Havik2024

Newbie
Sterkte @Chantie34 Afkicken is helaas niet makkelijk. Ik hoop dat je door een andere omgeving het wat makkerlijker is om af te kicken. Probeer jezelf bezig te houden. Maak een wandeling door de natuur. Weet je moeder van je verslaving af? Kan zij je steunen? Het is een rottijd waar je door heen moet, maar het gaat beter worden...

Gelato43

Bewuste gebruiker
Hou in je achterhoofd dat je hier uiteindelijk sterker uit gaat komen dan was je was, hou vol!

Bovenaan