Afkicken oxazepam

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wilde heel graag mijn verhaal kwijt over mijn verslaving en mss wel wat advies. Ik slik soms wel 10 oxazepams per dag (50mg!!!!Koop ze via via en ben straatarm) en tegenwoordig ga ik me er niet meer lekker van voelen maar alleen maar raar. Nu wil ik afkicken, maar ik durf niet goed omdat ik van die vreselijke verhalen over het afkickproces hoor. Ik heb al genoeg psychische en lichamelijke problemen. Ik weet het, ik heb mezelf dit aangedaan, het is er ingeslopen omdat ik me zo graag goed wilde voelen. Heeft iemand tips? Zijn de afkickverschijnselen echt zo vreselijk?
Hoop wat te horen!

Dank jullie wel, Tessa

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
praat is met je huisarts, vraag om hulp en een verwijsbriefje of ...

loop zelf een afkickkliniek in, alles is prive en wordt meestal vergoed.

good luck

:hearteyes:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
net ff overlegt met een anonieme oxxie junk ...500 mg is onacceptabel !!

HULP AANVRAGEN
AFKICKEN

Angramar Temenos

Badass junkie
Bouw het iig eerst af, het schijnt dat je van een acute benzo-cessatie zelfs epileptische aanvallen kan krijgen. Ik heb zelf ervaring met het stoppen met oxazepam (Ik ging van 150 mg naar 50, en toen cold turkey gestopt, wat eigenlijk niet zo slim was, ik had beter verder kunnen afbouwen, maar van 50 mg naar 0 zal je geen levensgevaarlijke situaties krijgen... Wel zal je lijden als een hond de weken erna.)

Een schema voor je (als je daadwerkelijk op 500 mg per dag zit):

Week 1: 500 mg
Week 2: 375 mg
week 3: 250 mg
Week 4: 125 mg
week 5: 100 mg
Week 6: 75 mg
Week 7: 50 mg
Week 8: 25 mg
Week 9: 15 mg
Week 10: 5 mg
Week 11: Stop, laatste dag diazepam (5 mg) nemen. 2 dagen later 2,5 mg diazepam nemen.

Voor wanneer je ontwenningsverschijnselen hebt: Zorg vooral voor geen prikkels; Je zal enorm angstig en chaggerijnig worden en alles naar vinden. Iemand die in de kamer zit en iets zit te schrijven zonder je te storen is al een marteling.

Laat je omgeving weten wat er gebeurt; Je zal momenten hebben dat je totaal angstig bent en niemand wil zien en momenten dat je uitvalt tegen mensen om niks.

Het moet best te doen zijn, al heb ik geen ervaring met de enorme hoeveelheden die jij gebruikt..

Flameon

Badass junkie
Die kerel bedoelt denk ik idd 10 x 5 mg = 50 per dag in zijn totaliteit.
Afbouwen is in iedergeval wel nodig. Niet cold turkye doen, dat heeft nare gevolgen (aanvallen etc). Bij 50 mg hoef je niet zo lang af te bouwen, dagje of tien moet voldoende zijn. Steeds afbouw met 2.5 maar beter ga je ff naar de doktor

Angramar Temenos

Badass junkie
Al denk ik echt niet dat je van 50 mg/dag toevallen krijgt.. Ik bedoel, je zal je afzichtelijk naar voelen maar... Neem toch maar het zekere voor het onzekere :wave:

Badankt voor jullie reacties... Tof dat jullie meedenken.
het is echt 10 keer 50mg :openmouth: , ja veel. Gisteren heb ik er maar 5 geslikt en nu nog niks (het is 11.00 uur) en voel me erg beroerd. Ben zo bang. Ik heb geen geld om zo'n uitgebreid afbouwschema te doen. Dat is het punt, ik ben gewoon blut. Ik vind het heel erg om te horen dat ik me zo naar ga voelen, voel me nu al niet goed. Ik ben zo bang, maar het blijft mijn eigen schuld.
Kan ik ook nu cold turkey stoppen of is dat gevaarlijk? Bij de hulpverlening hoef ik niet aan te komen, dan krijg ik nooit meer medicatie en dan geven ze me echt niks, ze kennen me wel. Ze sturen me dan gelijk naar de opname waar ik hele traumatische ervaringen aan over heb gehouden.
Wat nu?

Thanx, Tessa

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ok want psychiatrsiche patienten mogen niet meedoen in een normale groep om aftekicken.
en zal ook niemand je aannemen, en zit je dus behoorlijk diep ... vuistdiep in een vicieuze cirkel.

en dus zul je meer moeten doen dan alleen zoeken aar een oploissing voor het kleine probleen van nu.
het grote probleem is namelijk wat ga je doen als je clean bent ?

bonnie

Flameon

Badass junkie
500 mg per dag is heel veel en gevaarlijk. Je moet terug naar die hulpverlening, want zelf ga je hier echt niet uitkomen vrees ik. Ondanks dat de wil er wel is is een afkick van 500 mg erg moeilijk. En zoals lysergine al schrijft ... je zal iets moeten zoeken zodat je niet weer terug valt en dat is moeilijk alleen. Je zal toch wat handvaten moeten krijgen denk ik.
Je bent medicatieverslaafd .... medicijnen zijn niet goed voor je dus het is terecht als de hulpverlening die van je afneemt en je overzet op niet verslavende medicatie. Want die zijn er ook, meer dan je denkt en die werken ook vaak prima.

Flameon

Badass junkie
JunkXL zei:
Je kan eens iets homeopathisch proberen.

Goed bedoeld ... maar topicstarter zal er goed aan doen om zich te melden bij professionele hulpverlening. Er zijn genoeg (maar minder bekende) medicatie of combi's die je de rust kunnen geven die je nodig hebt en die niet verslavend zijn. Ik heb er nooit in geloofd maar als ik bepaalde clienten nu zie dan weet ik dat het waar is

SimBeSim

Bewuste gebruiker
Ik slik nu al een maand of 3 oxazepam, en nu sinds een aantal weken dagelijks 20 mg oxazepam 's ochtends en 20mg 's avonds. Soms spaar ik ze op en dan neem ik er bijv. 's ochtends niks en dan 's avonds 40 of 60mg. Als ik nu zou stoppen, wat zijn dan precies de afkickverschijnselen?
bedankt.

Bovenaan