Ik heb de speed al een tijdje laten liggen. Dus ik denk dat m'n inname al wel minder is. Kan iemand me vertellen over diazepam om te slapen?
Diazepam duurt veel langer om op te komen, het duurt veel langer dan de 20 minuten die GHB er over doet. Diazepam werkt ook veel langer, een deel van het idee er achter is dat je 2x per dag diazepam kunt nemen en dan niet meer de hele dag bezig hoeft te wezen met herdoseren van GHB.
In de afkick proberen ze meestal iemand zo snel mogelijk van het middel af te krijgen waaraan deze verslaafd is en om te ruilen met diazepam. Zoals je al zei werkt GHB op andere GABA receptoren dan diazepam, de baclofen werkt echter wel (grotendeels) op dezelfde receptoren in als GHB.
In de praktijk zullen ze echter niet snel Baclofen voorschrijven omdat dit weinig oplost (qua gezondheidsrisico vrijwel niets in ieder geval) en dit meestal tot uitstelgedrag leid. De redenatie er achter is dat als je echt wilt afkicken je gewoon voor de diazepam denk ik.
De eerste stap zou wezen om GHB geleidelijk aan uit je schema te werken, dat gaat in eerste instantie waarschijnlijk het makkelijkst met de Baclofen aangezien die op dezelfde receptoren inwerkt en overschakelen op Baclofen je waarschjnlijk minder afkick gaat geven. Zodra je bent overgestapt op de Baclofen lijkt de volgende stap om de Baclofen langzaam af te bouwen en over te stappen op diazepam.
Het ding is dat wij niet weten welke verhoudingen GHB, Baclofen en Diazepam gelijk staan en om welk tijdsinterval deze gedoseerd dienen te worden. Als je hiermee gaat vogelen gaat de kans zeer aanwezig wezen dat je teveel van twee middelen op elkaar stapelt of juist te weinig, ik wil niet weten hoe dat er op je werk uit gaat zien als je voor pampus ligt of als je daar ernstige afkickverschijnselen ervaart.
Vooral je baan lijkt me in deze context een risicofactor, het lijkt me ook een factor waardoor je eerder teveel dan te weinig zult nemen omdat je op je werk geen risico wilt nemen wat je afbouw aanzienlijk gaat bemoeilijken.
Een andere factor is natuurlijk je gezondheid, het grootste risico is epilepsie, omdat het gezondheidsrisico er is is het onethisch voor ons om je hierin advies te geven, het is niet aan ons (mensen met beperkt inzicht) om met je gezondheid te gaan stuntelen. Ik heb hierboven eigenlijk al teveel gezegd. Ik heb hier geen ervaring mee en weet alleen vanuit de ervaring van anderen en van wat ik heb gelezen.
Een vriend van me die afkickte van een zeer heftige benzodiazepine verslaving kreeg in een afkickkliniek zo'n 60 minuten voor het slapen 2x zijn diazepam dosering en overdag 1x zijn diazepam dosering. Ik zal absoluut niet beweren dat deze aanpak voor iedereen zal werken maar om je een idee te geven.
Ik val in herhaling hier maar je zou er verstandig aan doen om hier hulp bij te zoeken, zo niet bij een huisarts dan wel bij een andere hulpinstantie. Leg het probleem voor en hoor van iemand met verstand van zaken (een professional) wat die denkt hoe je dit het beste kunt aanpakken.