Afbouwschema gevraagd alsjeblieft

Lieve mensen,

Ik heb al veel gelezen hier maar het is veelal persoonlijk kwa afbouwschema en middelen ter beschikking.

Ik zou graag van iemand een afbouwschema willen hebben.

Wat heb ik ter beschikking:

Onbeperkt diazepam 10mg(kan direct bijbestellen)
Onbeperkt baclofen 10mg
GHB ook onbeperkt.

Ik neem nu 6,5 ml per 2u ongeveer.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Groetjes een dankbare afhankelijke :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
En waarom vraag je dit niet gewoon aan je huisarts? Onder begeleiding afbouwen is veel beter aangezien je dan onder medisch toezicht staat, dus wanneer er dan complicaties optreden kan een arts ingrijpen.

Afkicken van downers en zeker ook van GHB kan behoorlijk gevaarlijk zijn en kun je daarom dan ook gewoon het best onder medische begeleiding doen.

Dit is niet mogelijk ivm werkverplichtingen enz. Anders had ik dat natuurlijk wel gedaan. Tevens wil mijn dokter geen Baclofen voorschrijven.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dit is niet mogelijk ivm werkverplichtingen enz. Anders had ik dat natuurlijk wel gedaan. Tevens wil mijn dokter geen Baclofen voorschrijven.
Een afspraak bij de arts moet mogelijk zijn toch. Je gezondheid is belangrijker dan je baan in mijn ogen. Er is vast wel even tijd en anders tijd voor maken.
En als je arts geen Baclofen wil voorschrijven zal er wel een reden voor zijn.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
GHB en baclofen zo snel mogelijk inruilen voor diazepam. Je zult, mocht je er geen hulp bij halen, zelf moeten inschatten wat voor jou haalbaar is en wat veilig is qua diazepam dosering.

De GHB kun je waarschijnlijk het best zo snel mogelijk wegwerken / buiten handbereik halen.

GABA afkick is zeer sterk geestelijk vermoeiend van aard, afbouwen zal dus langzaam moeten gebeuren wil je het combineerbaar willen houden met je werk.

De Ashton manual raden veel mensen aan, even googlen, kan niet missen.

Hou voor jezelf concreet bij wat je gebruikt, schrijf het op anders ga je het toch vergeten. Je zult de benzodiazepines vooral voor je slaap nodig hebben dus verwacht overdag afkickverschijnselen te merken.

Misschien wel het belangrijkste te onthouden, je doet dit voor jezelf, des te langer je het laat aanslepen des te moeilijker het wordt.

Ethisch gezien mogen wij je geen advies geven hierover, we kennen je context niet en mocht er iets mis gaan met je heeft een van ons daar in ieder geval gedeeltelijk schuld aan. Als je contact met je huisarts zo moeizaam verloopt en hij niets voor je kant betekenen moet je dit wellicht aangeven en kijken of een andere huisarts meer voor je kan betekenen.

6,5ml GHB om de 2uur is zeer heftig, het lijkt me zeer lastig om daar alleen uit te raken.

Raver

Badass junkie
Ik zou echt hulp zoeken bij de verslavingszorg. Werk is echt het minst belangrijk als het draait om je gezondheid.
Ik heb vorig jaar ook me baan moeten opzeggen omdat m'n ghb verslaving onhanteerbaar was.

6.5ml is echt een stevige dosering. Maar blijf alsjeblieft stabiel, 6.5ml écht alleen om de 2 uur. Niet 10 minuten eerder en niet 10 minuten later. Dit is echt heel belangrijk.

Veel sterkte

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de tijd niet helemaal bijhoudt. Gebruik er ook speed bij namelijk. Meet het af in een dop ipv een buis. Ik ben al eens eerder cold turkey afgekickt van een verslaving van 4mnd aan de G. Toen wist ik er niks van af. Dat was geen grapje. Ik zit er nu zon 4 weken aan ongeveer. Maargoed ik ga kijken of ik via diazepam en afbouwen van de G kan stoppen. Heb alleen vernomen dat de tijd dat diazepam in je bloed blijft als je het opbouwt voorkomt dat je G kan nemen. En benzo's werken op GABA-A waar GHB op de B werkt. Dus er blijven risico's met gebruik van diazepam om af te kicken. Vandaar dat ik ook baclofen er bij heb gehaald.

Ohja wel 1 vraag die ik graag wil weten. Voor het slapen als ik de laatste G heb gehad wAchten totdat de zweethanden komen en dan pas diazepam nemen toch? Hoeveel Mg diazepam moet ik nemen om zon 6ml te evenaren dat ik wel slaap?

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
GHB, speed en Baclofen. Ik denk toch dat je beter professionele hulp kunt zoeken voor je problemen.

Ik heb de speed al een tijdje laten liggen. Dus ik denk dat m'n inname al wel minder is. Kan iemand me vertellen over diazepam om te slapen?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Sorry maar kan het niet laten.. Ik vind je eigenwijs en ook best onredelijk en link bezig. Je verslaving heeft het woord en niet je verstand. Wordt niet boos ik bedoel het niet als aanval. Je moet wel zo gruwelijk sterk zijn om het zelf te doen. Niet onmogelijk maar erg moeilijk. Zeker met zo een hoge dosering.
Natuurlijk is het aan jezelf en ik wil je zeker niet ontmoedigen maar ik denk echt dat je beter hulp zoekt. Waarom zou je dat niet willen?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb de speed al een tijdje laten liggen. Dus ik denk dat m'n inname al wel minder is. Kan iemand me vertellen over diazepam om te slapen?
Diazepam duurt veel langer om op te komen, het duurt veel langer dan de 20 minuten die GHB er over doet. Diazepam werkt ook veel langer, een deel van het idee er achter is dat je 2x per dag diazepam kunt nemen en dan niet meer de hele dag bezig hoeft te wezen met herdoseren van GHB.

In de afkick proberen ze meestal iemand zo snel mogelijk van het middel af te krijgen waaraan deze verslaafd is en om te ruilen met diazepam. Zoals je al zei werkt GHB op andere GABA receptoren dan diazepam, de baclofen werkt echter wel (grotendeels) op dezelfde receptoren in als GHB.
In de praktijk zullen ze echter niet snel Baclofen voorschrijven omdat dit weinig oplost (qua gezondheidsrisico vrijwel niets in ieder geval) en dit meestal tot uitstelgedrag leid. De redenatie er achter is dat als je echt wilt afkicken je gewoon voor de diazepam denk ik.

De eerste stap zou wezen om GHB geleidelijk aan uit je schema te werken, dat gaat in eerste instantie waarschijnlijk het makkelijkst met de Baclofen aangezien die op dezelfde receptoren inwerkt en overschakelen op Baclofen je waarschjnlijk minder afkick gaat geven. Zodra je bent overgestapt op de Baclofen lijkt de volgende stap om de Baclofen langzaam af te bouwen en over te stappen op diazepam.

Het ding is dat wij niet weten welke verhoudingen GHB, Baclofen en Diazepam gelijk staan en om welk tijdsinterval deze gedoseerd dienen te worden. Als je hiermee gaat vogelen gaat de kans zeer aanwezig wezen dat je teveel van twee middelen op elkaar stapelt of juist te weinig, ik wil niet weten hoe dat er op je werk uit gaat zien als je voor pampus ligt of als je daar ernstige afkickverschijnselen ervaart.

Vooral je baan lijkt me in deze context een risicofactor, het lijkt me ook een factor waardoor je eerder teveel dan te weinig zult nemen omdat je op je werk geen risico wilt nemen wat je afbouw aanzienlijk gaat bemoeilijken.

Een andere factor is natuurlijk je gezondheid, het grootste risico is epilepsie, omdat het gezondheidsrisico er is is het onethisch voor ons om je hierin advies te geven, het is niet aan ons (mensen met beperkt inzicht) om met je gezondheid te gaan stuntelen. Ik heb hierboven eigenlijk al teveel gezegd. Ik heb hier geen ervaring mee en weet alleen vanuit de ervaring van anderen en van wat ik heb gelezen.

Een vriend van me die afkickte van een zeer heftige benzodiazepine verslaving kreeg in een afkickkliniek zo'n 60 minuten voor het slapen 2x zijn diazepam dosering en overdag 1x zijn diazepam dosering. Ik zal absoluut niet beweren dat deze aanpak voor iedereen zal werken maar om je een idee te geven.

Ik val in herhaling hier maar je zou er verstandig aan doen om hier hulp bij te zoeken, zo niet bij een huisarts dan wel bij een andere hulpinstantie. Leg het probleem voor en hoor van iemand met verstand van zaken (een professional) wat die denkt hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Laatst bewerkt:
Ik heb toch hulp gezocht en zit nu op 30% van het totaal waar aan ik zat. Ik ga met 10% van het oorspronkelijke omlaag dus over 3 dagen ben ik zonder enige ghb. Dan nog een paar dagen diazepam afbouwen. Maar toch bedankt voor he advies!

Raver

Badass junkie
Ik heb toch hulp gezocht en zit nu op 30% van het totaal waar aan ik zat. Ik ga met 10% van het oorspronkelijke omlaag dus over 3 dagen ben ik zonder enige ghb. Dan nog een paar dagen diazepam afbouwen. Maar toch bedankt voor he advies!

Ben je opgenomen in een detox?

Bovenaan