ADHD en Drugs

acidboy

Badass junkie
Een goedenmiddag mede.. drugsforumlezers,

Een aantal van jullie kennen me ongetwijfeld al, een groot aantal zeker niet. Niet dat het er verder echt toe doet, ik heb alleen een toefje hulp van jullie nodig. Ik ben op het moment op school bezig met een onderzoekje naar ADHD. Goed, interessant onderwerp vind ik, het is nu mijn taak om de invloed van de leefstijl op ADHD te onderzoeken. Hetgeen een stuk makkelijker gezegd is dan gedaan in verband met tegenstrijdige en slecht onderbouwde theorieen.
Nu was het mijn idee om de invloed van drugs (in positieve en negatieve zin) op ADHD onder de loep te nemen.
Zouden de mensen die zich aangesproken voelen en de behoefte voelen om mij hierbij te helpen deze korte vragenlijst willen invullen?
Als je geen zin hebt of wat dan ook, laat het dan maar zitten, ik ben alleen op zoek naar eerlijke antwoorden waar ik iets mee kan omtrent mijn onderzoekje.
Alvast erg bedankt voor jullie medewerking.

1. Ben je een man of een vrouw?

2. Hoe oud ben je?

3. Is Attention Deficit Hyperactive Disorder officieel bij je gediagnosticeerd (da's wel een vereiste zegmaar) ?

4. Gebruik je wel eens drugs?

5. Wat voor drugs gebruik je en hoe vaak?

6. Wat voor effecten merk je met betrekking op ADHD? In positieve én negatieve zin.

Goed, deze enquete even snel out of the top of my head opgesteld. Mochten er nog mensen zijn met aanvullende informatie of een suggestie voor een andere vraag. Please do let me know.

Jullie kunnen de antwoorden gewoon hier in het topic neerzetten, is dat je iets te openbaar dan is een PM zo geregeld lijkt me.

Ik hoop dat er wat mensen zijn die in aanmerking komen voor deze enquete en die 5 minuutjes van hun vrije tijd over hebben om mij te helpen.

Nogmaals, thanks !

Peter

neti

Badass junkie
Een vraag wat gewijzigd

6. Wat voor effecten merk je met betrekking op ADHD? In positieve én negatieve zin.

Man

2. Hoe oud ben je?
31

3. Is Attention Deficit Hyperactive Disorder officieel bij je gediagnosticeerd (da's wel een vereiste zegmaar) ?
Geen ADHD maar ADD

Ja

- XTC - eens per 3 mnd
- Speed - eens per 14 dagen
- Paddo's - eens per halfjaar

6. Wat voor effecten HEBBEN DE DRUGS TIJDENS/NA HET DRUGSBRUIK OP JE ADHD-SYMPTOMEN? In positieve én negatieve zin.
- meer geconcentreerd
- meer zelfverzekerd
- minder zorgen
- minder malen
- minder vermoeid
- trager denkvermogen na het gebruik
- trager reactievermogen na het gebruik

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een vrouw

2. Hoe oud ben je?
19

Ja en nee, niet op een papiertje. Ik ben behandelt met ritalin, maar ben nooit doorgegaan voor de diagnose echt op papier te krijgen omdat dat teveel geld zou kosten ivm naar andere psychiaters te gaan dan mijn huidige. Ik heb ADD,

Ja, regelmatig

LSD, dextroamfetamine, xtc/mdma, wiet, de frequentie van alles varieert erg, maar gemiddeld gebruik ik 1-2 keer per week drugs.

Bij de meeste drugs merk ik een negatief effect, ik ben vaak nog verwarder dan normaal. Maar er zitten ook positieve effecten bij. Ik heb meer zelfvertrouwen, minder faalangst en kan beter converseren met mensen, wat zonder drugs vaak erg moeilijk is.
Bij amfetamines merk ik enkel een positief effect. Geconcentreerd, helder, geen verwarring, gefocussed, sociaal.

Soma

Bewuste gebruiker
Man

2. Hoe oud ben je?
18

Geen ADHD, maar ADD

Ja, vrij vaak

Ik gebruik vanalles wel wat, maar de laatste 2 weken toch bijna dagelijks alleen speed. LSD is al een maand geleden ong. en XTC ook weer 3 maand.

Positief: speed geeft me een veel beter concentratievermogen, wat ook heel handig is in sociale situaties. Normaal gezien zeg ik nooit iets omdat er constant wel een miljoen gedachten door mijn hoofd rondvliegen die me afleiden, Met speed gaat dat soms wat beter vind ik.
Negatief: Na gebruik ben ik weer wat verwarder dan normaal.
Bij LSD ben ik ook helemaal verward want dan denk ik weer teveel na.

free world?

Experimenterende gebruiker
Man

2. Hoe oud ben je?
20

ja, toen ik 7-8 jaar was is dit duidelijk vastgesteld

Ja

- wiet paar keer per week
- veel alcohol, toch bijna iedere dag, dit komt door het studentenleven :)

-vroeger eenmaal speed genomen, paar keer xtc,
driemaal coke, nu niets meer van HD

6. Wat voor effecten HEBBEN DE DRUGS TIJDENS/NA HET DRUGSBRUIK OP JE ADHD-SYMPTOMEN? In positieve én negatieve zin.
- zelfzekerder en geen zorgen het zijn een van de weinige momenten waar ik niet zit te piekeren...

- erna is de drang om het opnieuw te doen aan de ene kant zeer groot, aan de andere kant zeg / zei ik altijd dat ik het niet meer ging doen, en vooral het concentreren erna gaat moeilijk

kotssmurf

Belezen gebruiker
Man

2. Hoe oud ben je?
19

ADD meermaals door leerlingbegeleiding maar nooit diagnose officieel laten stellen

Dagelijks

Weed: Elke dag
XTC: Eens in de maand
Speed: Sporadisch
Al de rest valt te zien toch meermaals per jaar

Weed:
+de storm in mn hoofd gaat ff liggen
+Ik kan mn gedachten ff op een rijtje zetten zonder om de seconde op een andere gedachte over te springen
+Veel minder nadenken
+Een gevoel van rust in mn hoofd!
-Veel mindere concentratie
-kortere aandachtspanne

Na een echt stonede tijd terug nuchter worden voelt aan als of mn hoofd leeggezogen is en dan kan ik echt letterlijk over nix meer nadenken, alsof mn gedachten even op hold zijn gezet

Alle andere drugs kan ik me niet over uitspreken aangezien ik deze echt alleen gebruik voor plezier en niet voor even van rust te genieten

PS: Is er iemand die gelijkaardige symptomen heeft?

yellowmoon

Bewuste gebruiker
man

2. Hoe oud ben je?
bijna 23

ja

ja zeker welke adder niet eigenlijk

wiet dagelijks
weleens coke speed en xtc gedaan

door wiet voel ik me minder depressief, kan gezellig met anderen mee doen overal en kan ik rustiger auto rijden nadelen zijn vergeetahtig worden, veel uitstellen, niet veel kunnen praten, jezelf isoleren uit je omgevind, familie
xtc en speed :hearteyes: gelukkig doe ik het niet veel maar elke keer is het genieten, geen love gevoel of heel hard gaan maar voel me eerder gewoon nuchter meer zelfvertrouwen, veel socialer, actiiver, heb meer energie ,rustig in me hoofd, langdurig gebruik zal ook nadelen hebben, maar van een paar keer per jaar kun je alleen maar genieten

coke effect is wel leuk , normaal heb ik probleem om mensen te kunnen luisteren maar als ik coke snuif versta ik iedereen beter, praat ik veel beter, maar het is gewoon te verslavend voor een adder

Talec

Bewuste gebruiker
1. Ben je een man of een vrouw? man

2. Hoe oud ben je? 22 bijna 23

3. Is Attention Deficit Hyperactive Disorder officieel bij je gediagnosticeerd (da's wel een vereiste zegmaar) ? ja vroeger maar lichte vrom ervan,had concentratie probs en had een zeer korte behandeling met relatine ( men moeder vondt dit niks drugs voeren aan je kind en ze is er mee gestopt het te kopen)

4. Gebruik je wel eens drugs? ja vaak

weed= elke dag
paddo's= zo nu en dan
coke= heel af en toe
pep= ook heel af en toe
alcohol= wekelijks

goh, wat rustiger worden (blowen dan)
voor de rest zou ik het niet weten eigenlijk
nog niet echt opgelet,heb hier nu ook geen last meer van (adhd)
het is precies met de jaren weggegaan

greetz :smoke: :wave:

Bovenaan