ADD en Ritalin

neti

Badass junkie
Einde deze maand laat ik mij testen op ADD. ADD is hetzelfde ongeveer als ADHD; een concentratiestoornis, maar dan zonder hyperativiteit. Een collega had voor mij een aantal strips Ritalin geregeld om even te testen of ik al dan niet ADD zou hebben.

Twee mogelijkheden, of ik zou strak staan of ik zou een stuk rustiger worden. Binnen 10 minuten begon het te werken. Ik voelde energie opstromen naar mn hoofd, en mn hoofd begon zich te richten. Na een half uur werd ik enorm rustig in mn hoofd. Dat was erg emotioneel, ik kon dr wel om huilen. Voor het eerst gewoon geconcentreerd kunnen werken, zonder afgeleid te worden, niet steeds een vol hoofd met gedachtenspinsels. Afgeleid om het minste.

In gesprek met mijn collega kon ik het ook heel goed merken. Mijn ogen en mijn hersenen waren gefixeerd op haar. Niet dat ik strak stond, maar ik werd neti afgeleid. Normaliter zou ik aan van alles gedacht hebben en al tig keer andere dingen bij de hand hebben gehad. Als een andere collega mij iets vroeg beantwoordde ik de vraag en ik ging weer aanmn werk. Normaal zou ik afgeleid zijn en al weer twintig andere dingen gedaan hebben. Wel merkte ik dat het effect na twee uur al afnam.... heb toen later nog maar een genomen

Mijn vraag:

Als je AD(H)D hebt wordt je rustig van Ritalin. Als je een aantal pillen slikt, kun je dan nog wel strak komen te staan en lekker feesten, of moet je dan een 'gezonde' medemens zijn :mrgreen:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dan moet je een gezonde medenmens zijn lijkt me..

Ik heb zelf ook ADD, en hoeveel speed/ritalins ik ook maar neem, echt strak sta ik nooit. Ik word hoogstens actiever en beetje onrustig rond lopen, maar verder niets.

Doodkapje

Wijs gebruiker
zou dit misschien ook afhankelijk kunnen zijn van de graad van add?
of heb je daar geen graden in?

niet dat ik er iets vanaf weet hoor maar ikzelf ben een ontzettend zenuwachtig geval en als ik een klein beetje speed neem word ik lekker rustig neem ik normaal dan kan ik men eige gedachten soms niet te pakken krijgen.

neti

Badass junkie
jazeker heb je ad(h)d in graden en uitingsvormen

das wel balen zeg, dak niet strak kan gaan staan met ritalin, speed hbe ik ngo neti gebruikt... maar goed, ben nu ook al blij met het zeer positieve effect dat het op me heeft, hopen dat de dokter t me voorschrijft dan maar

Doodkapje

Wijs gebruiker
wil me hier ook op laten testen... ik heb het vermoeden dat ik het ook heb. iedereen ervaarde mij vroeger als een echt rotkind (terwijl ik meest van de tijd niets slechts in de zin had, soms wel mensen extreem lastig vallen en dat blijkt ook een van de symptomen te zijn), nu hebben ze adhd... hihi

Kim

Wijs gebruiker

Bovenaan