4fma aantoonbaar?

Ik heb gisterenavond 4fma gebruikt om 8 uur savonds, vanochtend toen we net wakker waren, rond 10 uur ben ik weer naar huis gereden. Nu is mijn vraag, als ik die ochtend staande was gehouden en een speekseltest moest doen. Was ik dan de sjaak geweest of is het nog niet aantoonbaar in je speeksel omdat het legaal is? En hoe zit dat met 3mmc?

Ik citeer hier een zin die op jellinek staat:
“Ook is het niet zo dat alle middelen die qua structuur op elkaar lijken op dezelfde manier getest worden. Er wordt vaak gekeken naar het afbraakproduct (metaboliet) van een middel, en deze kan verschillen. Amfetamine en 4-fluoramfetamine lijken bijvoorbeeld chemisch op elkaar, maar hebben een andere metaboliet dus zullen niet dezelfde uitkomst hebben bij een test. Dit betekent niet dat 4-fluoramfetamine nooit herkend wordt, dit is namelijk afhankelijk van de gebruikte analysemethode en of degene die de analyse doet weet waar hij of zij op moet letten. Er zijn gevallen bekend van mensen die na het gebruik van 4-fluoramfetamine positief getest werden op amfetamine. Je kan het dus beter niet gebruiken voor een test.”

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik denk niet dat 4-FMA of 3-MMC aangetoond kunnen worden door de speekseltest, maar ik kan het ook niet helemaal uitsluiten omdat er gebruikt wordt gemaakt van een indicator die heel misschien ook zou kunnen aanslaan bij vergelijkbare stoffen.

In tegenstelling tot @Buu denk ik dat 4-FMA niet wordt afgebroken tot dezelfde metabolieten als bij amfetamine, voornamelijk omdat de fluor-koolstofbinding vrij sterk is en er bij mijn weten geen enzymen in het lichaam zijn die die binding kunnen verbreken. Daarnaast is er bij mij weinig informatie bekend over het metabolisme van 4-FMA dus het is sowieso gokken welke afbraakstoffen er overblijven na gebruik. Conventionele aannames suggereren dat gesubstitueerde amfetamines worden afgebroken via N-demethylatie en O-demethylatie, waardoor 4-FMA zou afbreken tot 4-FA en en vervolgens 4-fluorphenetylamine.
Sowieso zouden die metabolieten dan in de urine terechtkomen en niet in het speeksel.

• Like
Waarderingen: Buu

Buu

Wijs gebruiker
Als 4-FMA afgebroken wordt tot 4-FA ben ik er vrij zeker van dat het wel toont in speeksel, ik ken wat zaken waar er positief op amfetamine is getest na 4-FA.

Bovenaan