3mmc ongeluk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nina5600

Newbie
Een tijdje geleden heb ik een ongeluk gekregen. Ik liep op een zebrapad, keek naar links en liep richting de middengeleider. Daar keek ik naar rechts: niets, en ik liep de zebra op. Pats, toch wel een auto, en ik werd aangereden. Dat beeld van die lege weg staat op mijn netvlies gebrand. Ik weet zo zeker dat ik gekeken heb en dat ik niets zag. Ik was onder invloed van 3mmc, kan dit ermee te maken hebben of was het gewoon toevallig? Blijf het mij toch afvragen, alvast bedankt 😊

Nina5600

Newbie
Tuurlijk dat is waar, maar is er een effect van 3mmc waar je van zegt: dat effect kan de oorzaak zijn geweest dat je de weg "schoon" zag en de auto er toch plotseling was.

Techneut

Bewuste gebruiker
Ja kan, koffiekan, theekan, waterkan
Alles kan, Koffiekan, theekan, melkkan en nog veel meer... IJselmeer, Bijlmermeer, Markermeer en nog een hele zooi... Klotezooi, teringzooi, rotzooi, enzovoort... Zandvoort, Amersfoort, en nog een heleboel... Istanbul, Chicago Bull, en ik ga zo nog wel even door... Erdoor, tussendoor, daardoor, Stukadoor, Linkeroor, Rechteroor, Drilboor, en ik weet er nog wel een paar... Bruidspaar, schoenenpaar... en dit kan ik nog wel even volhouden... Tegenhouden, bijhouden, en wat moet ik nu verzinnen... Buitenzinnen, Grammaticazinnen, en dit is niet het laatste... Voorlaatste, éne laatste, bijna laatste, en wat moet ik nu zeggen... Nazeggen, voorzeggen, tegenzeggen, dit is best wel bijdehand... Washand, linkerhand, rechterhand, maar ik zal nog even voortgaan... Meegaan, doorgaan, en zo kan ik het rijtje nog wel een keer aflopen... Meelopen, doorlopen, voorlopen, hier komen er nog wel een paar na... Achterna, bijna, ik heb nog wel wat te bedenken... Intensief denken, lang denken, nadenken, eigenlijk zijn dit er te veel... Hoeveel, tering veel, weet ik veel, en nu heb ik er genoeg van...

Spyro

DF-koning
Tuurlijk dat is waar, maar is er een effect van 3mmc waar je van zegt: dat effect kan de oorzaak zijn geweest dat je de weg "schoon" zag en de auto er toch plotseling was.
Nou, niet echt. Tenzij je een achterlijke hoeveelheid hebt weggewerkt waardoor je gewoon de realiteit kwijt was. Maar dat lijkt me sterk.

Het kan zijn dat je wat roekelozer was dan normaal en gewoon niet goed hebt gekeken.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Nee, zo een effect ben ik nog nooit tegengekomen. Eerder dat ik dingen zag die er niet waren ipv andersom.

Dirkdirk

DF-koning
Alles kan, Koffiekan, theekan, melkkan en nog veel meer... IJselmeer, Bijlmermeer, Markermeer en nog een hele zooi... Klotezooi, teringzooi, rotzooi, enzovoort... Zandvoort, Amersfoort, en nog een heleboel... Istanbul, Chicago Bull, en ik ga zo nog wel even door... Erdoor, tussendoor, daardoor, Stukadoor, Linkeroor, Rechteroor, Drilboor, en ik weet er nog wel een paar... Bruidspaar, schoenenpaar... en dit kan ik nog wel even volhouden... Tegenhouden, bijhouden, en wat moet ik nu verzinnen... Buitenzinnen, Grammaticazinnen, en dit is niet het laatste... Voorlaatste, éne laatste, bijna laatste, en wat moet ik nu zeggen... Nazeggen, voorzeggen, tegenzeggen, dit is best wel bijdehand... Washand, linkerhand, rechterhand, maar ik zal nog even voortgaan... Meegaan, doorgaan, en zo kan ik het rijtje nog wel een keer aflopen... Meelopen, doorlopen, voorlopen, hier komen er nog wel een paar na... Achterna, bijna, ik heb nog wel wat te bedenken... Intensief denken, lang denken, nadenken, eigenlijk zijn dit er te veel... Hoeveel, tering veel, weet ik veel, en nu heb ik er genoeg van...
Forumpolitie! Willen jullie deze man arresteren? Graag levenslang zonder vervroegde vrijlating.

OT: elke drug heeft de mogelijkheid om je reactievermogen te verslechteren. En dan vooral wanneer de drug uitwerkt. En dat is zeker niet ongekend bij 3-MMC.

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
had je misschien een slaaptekort ten tijde van het ongeluk?
maar nog een belangrijkere vraag, hoe gaat het met je? heb je letsel opgelopen?

Nina5600

Newbie
had je misschien een slaaptekort ten tijde van het ongeluk?
maar nog een belangrijkere vraag, hoe gaat het met je? heb je letsel opgelopen?
Ja klopt slaaptekort ook. Had mijn arm en voet gebroken en verder schouders hebben de klap opgevangen dus daar zijn ze nog mee bezig :) Maar gaat de goede kant op 😊

De Apotheker

Badass junkie
En daar is bewijs van dat TS onder invloed geweest zou zijn? Ook al zou dat zo zijn, hij steekt over bij een zebrapad. Al rolt of danst ie over dat pad heen, auto moet stoppen.
Je bent gewoon in de fout als je zwaar onder invloed in het verkeer gaat rond lopen en daardoor een auto niet ziet. Ja het is een zebrapad maar als jij plots oversteekt vanuit een positie die de auto niet kan zien, kan hij moeilijk opeens stoppen. Daarnaast jij zit altijd in de fout als je onder invloed bent in het verkeer, als je dan gaat liegen om geld te trekken ben je gewoon een eikel.

Laatst bewerkt:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Je bent gewoon in de fout als je zwaar onder invloed in het verkeer gaat rond lopen
juridisch gezien?..
TS zei onder invloed te zijn.. niet zwaar onder invloed te zijn..
kan zelfs nog nazweem na slaap zijn.

en daardoor een auto niet ziet. Ja het is een zebrapad maar als jij plots oversteekt vanuit een positie die de auto niet kan zien,
dan ligt het zebrapad niet op een goede plek.

kan hij moeilijk opeens stoppen. Daarnaast jij zit altijd in de fout als je onder invloed bent in het verkeer.

is dat zo.. waar kan ik die tekst vinden?

ik heb zo vaak zwaar verliefd an het verkeer deelgenomen.. zwaar onder de invloed van hormonen en feromonen..
zeker niet toerekeningsvatbaar.
en moe.. moeiheid staat gelijk aan aangeschoten en dronken.

een zebrapad is heilig.. in wat voor toestand dan ook.
de zwakkere verkeersdeelnemer staat in het recht.

sorry.. maar jij mag mijn avocado niet zijn apo 😅

Vchip

Badass junkie
Dit soort gebeurtenissen heb ik als een middel begint uit te werken en ik begin vermoeid, overprikkeld en verward te raken...

De Apotheker

Badass junkie
juridisch gezien?..

ik heb zo vaak zwaar verliefd an het verkeer deelgenomen.. zwaar onder de invloed van hormonen en feromonen..

Het is heel simpel.... Niet onder invloed aan het verkeer deelnemen en dan achteraf schade willen claimen(daar had ik het over). Ts geeft aan een auto waarschijnlijk niet te hebben gezien door het gebruik van 3-mmc, dan ben je dus zwaar onder invloed....

En die regel dat een auto altijd fout zit is gewoon fout, als ik als fietser door rood rijd en word aangereden zit een auto alsnog in de fout. Rare regel.

avocado.jpg

Juun

Badass junkie
juridisch gezien?..

Ik dacht ook dat deelnemen aan het verkeer onder invloed strafbaar is.

Heb net geprobeerd wat op te zoeken over het lopen.
Kan niet echt vinden dat onder invloed lopen strafbaar is.

Artikel 8 Wegenverkeerswet 1994

Artikel 8 lid 1 WVW 1994 luidt: “Het is een ieder verboden een voertuig te besturen, als bestuurder te doen besturen of als begeleider op te treden, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan — al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof — de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen of tot behoorlijk te begeleiden in staat moet worden geacht.”

(https://www.hameradvocaten.nl/nieuw...-dronken-met-de-fietsscooter-aan-de-hand-loop
)

Toch denk ik dat ze als je een gevaar bent, ze het wel op artikel 5(?) Steken. Dat je een gevaar op de weg bent. Danwel openbaar dronkenschap.

Denk dat TS redelijk "veilig" is, als je oversteekt op een zebrapad of iets.
Net als met fietsers, ben je al zwakkere weggebruiker beschermd. Dan zal de automobilist moeten aantonen dat het niet zijn schuld is, en dat de voetganger/fietser fout zat.

Dus zonder bewijs, en een normale manier van oversteken sta je vrij sterk.

Laatst bewerkt:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Het is heel simpel.... Niet onder invloed aan het verkeer deelnemen
jouw persoonlijke mening.
en dan achteraf schade willen claimen.
waar schrijft TS dat?
Ts geeft aan een auto waarschijnlijk niet te hebben gezien door het gebruik van 3-mmc, dan ben je dus zwaar onder invloed....

Bekijk bijlage 16009

dat is precies waar je mijn avocado niet zou mogen zijn.
je denkt niet juridisch..
TS zou nooit onthullen dat'ie de auto niet gezien heeft..
of de auto reed zo snel dat TS nooit de kans heeft gehad hem op tijd te zien.

je hebt wel pit.. of nee.. het is een steen 😅

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Ik dacht ook dat deelnemen aan het verkeer onder invloed strafbaar is.

Heb net geprobeerd wat op te zoeen over het lopen.
Kan niet echt vinden dat onder invloed lopen strafbaar is.

Artikel 8 Wegenverkeerswet 1994

Artikel 8 lid 1 WVW 1994 luidt: “Het is een ieder verboden een voertuig te besturen, als bestuurder te doen besturen of als begeleider op te treden, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan — al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof — de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen of tot behoorlijk te begeleiden in staat moet worden geacht.”

(https://www.hameradvocaten.nl/nieuw...-dronken-met-de-fietsscooter-aan-de-hand-loop
)

Toch denk ik dat ze als je een gevaar bent, ze het wel op artikel 5(?) Steken. Dat je een gevaar op de weg bent. Danwel openbaar dronkenschap.

Denk dat TS redelijk "veilig" is, als je oversteekt op een zebrapad of iets.
Net als met fietsers, ben je al zwakkere weggebruiker beschermd. Dan zal de automobilist moeten aantonen dat het niet zijn schuld is, en dat de voetganger/fietser fout zat.

Dus zonder bewijs, en een normale manier van oversteken sta je vrij sterk.

kijk.. fijn Juunidisch advies!

jij mag mijn avocado zijn 😉

De Apotheker

Badass junkie
jouw persoonlijke mening.

waar schrijft TS dat?

dat is precies waar je mijn avocado niet zou mogen zijn.
je denkt niet juridisch..
TS zou nooit onthullen dat'ie de auto niet gezien heeft..
of de auto reed zo snel dat TS nooit de kans heeft gehad hem op tijd te zien.

je hebt wel pit.. of nee.. het is een steen 😅
Ik heb het niet over ts.... Kijk naar waar ik op reageer..... En nee ik ben geen jurist, god zijn dank!! Ik zeg gewoon wat ik vind.

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
Ja klopt slaaptekort ook. Had mijn arm en voet gebroken en verder schouders hebben de klap opgevangen dus daar zijn ze nog mee bezig :) Maar gaat de goede kant op 😊
Oeh sterkte, ik denk trouwens dat het een combinatie was van de 3MMC en slaaptekort maar vooral het slaaptekort zal een rol hebben gespeelt :wink:

Zeehond

Badass junkie
Het is heel simpel.... Niet onder invloed aan het verkeer deelnemen en dan achteraf schade willen claimen(daar had ik het over). Ts geeft aan een auto waarschijnlijk niet te hebben gezien door het gebruik van 3-mmc, dan ben je dus zwaar onder invloed....

En die regel dat een auto altijd fout zit is gewoon fout, als ik als fietser door rood rijd en word aangereden zit een auto alsnog in de fout. Rare regel.

Bekijk bijlage 16009
Het woord ‘fout’ is niet helemaal juist.
Bij aanrijding tussen motorrijtuig en niet motorrijtuig is vrijwel altijd bestuurder van het motorrijtuig aansprakelijk, ook al valt bestuurder van het motorrijtuig niets te verwijten.
tenzij een beroep op overmacht slaagt, dit is heel lastig.
Staat in artikel 185 WvW

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een tijdje geleden heb ik een ongeluk gekregen. Ik liep op een zebrapad, keek naar links en liep richting de middengeleider. Daar keek ik naar rechts: niets, en ik liep de zebra op. Pats, toch wel een auto, en ik werd aangereden. Dat beeld van die lege weg staat op mijn netvlies gebrand. Ik weet zo zeker dat ik gekeken heb en dat ik niets zag. Ik was onder invloed van 3mmc, kan dit ermee te maken hebben of was het gewoon toevallig? Blijf het mij toch afvragen, alvast bedankt 😊
We zien eigenlijk maar met een klein deel van ons gezichtsveld scherp. Pak maar eens een pen of potlood en houd dat voor je scherp. Kijk naar de punt van het potlood en probeer de tekst erachter nog maar eens te lezen. En probeer maar een het potlood naar een andere hoek van het beeldscherm te verplaatsen en vanuit je ooghoek de tekst te lezen. Dan zie je hoe weinig we eigenlijk zien. Terwijl we dat eigenlijk niet zo van onszelf doorhebben.

wapboy

Wijs gebruiker
Het woord ‘fout’ is niet helemaal juist.
Bij aanrijding tussen motorrijtuig en niet motorrijtuig is vrijwel altijd bestuurder van het motorrijtuig aansprakelijk, ook al valt bestuurder van het motorrijtuig niets te verwijten.
tenzij een beroep op overmacht slaagt, dit is heel lastig.
Staat in artikel 185 WvW

Dit dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan