2cb

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Wees in een goede bui , het versterkt je gevoelens zoals veel drugs. Gebruik niet om je je beter te voelen. Gebruik alleen als je je al goed voelt om het 'magisch' te maken. Dan zal je ook 0 klachten hebben over in paniek te raken.

En zorg dat je genoeg wiet , eten , drinken hebt. En een leuke music playlist.

Dan kan er (bijna) niets fout gaan!

En laat het eerst testen zodat je precies je dosis kan nemen.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten!:upsidedown:

Wees in een goede bui , het versterkt je gevoelens zoals veel drugs. Gebruik niet om je je beter te voelen. Gebruik alleen als je je al goed voelt om het 'magisch' te maken. Dan zal je ook 0 klachten hebben over in paniek te raken.

En zorg dat je genoeg wiet , eten , drinken hebt. En een leuke music playlist.

Dan kan er (bijna) niets fout gaan!

En laat het eerst testen zodat je precies je dosis kan nemen.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten!:upsidedown:

bedankt voor je reactie! 🥰

Alakazam

Bewuste gebruiker
Hoewel 2cb voor een psychedelische drug mentaal vrij licht is, zou ik het niet onderschatten. Wiet staat er om bekend een trip een duister randje te kunnen geven, zeker als je soms al paranoïde gevoelens krijgt van wiet.

Je kan echt al een mooie trip beleven zonder cannabis, en ik zou dit echt pas combineren als je al goed weet hoe het voelt om te trippen en eigenlijk zelfs pas als je het specifieke middel al goed kent.

Lekker in je vel zitten is inderdaad zeker aan te raden. Mocht je het proberen wens ik je alvast een fijne trip 🙂

Edit: ik zie net je topic over xtc voorbij komen. Ik zeg dit niet om je gewoon de les te lezen, maar je was daar wel onverantwoord bezig. Wel goed dat je dit topic opent om je voor te bereiden! Lees je goed in, gebruik drugs niet als vorm van escapisme, dan komt het wel goed.

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
bedankt voor je reactie! 🥰
Graag gedaan! Ik hoop dat je wat nieuws tussen stond.
Voor trippen is het eigenlijk standaard dat je genoeg van alles in hebt. En als je een nieuwe stof probeert begin met een lage/normale dosis. Tot je de stof goed genoeg kent. Als het bevalt kun je de dosis opschroeven maar vooral de eerste keren gok ik dat je met circa 15mg genoeg hebt.

Veel plezier toegewenst het is een erg leuke stof :hearteyes: Erg visueel en vrolijk is mijn ervaring.

Enjoy!

TripJess

Bewuste gebruiker
Lichtere dosis nemen, zo kun je wel kennis maken met het stofje, maar zul je zeker niet te hard gaan. Geen combigebruik vooral en doe t lekker samen met iemand, maar niet met teveel mensen. Drukte kan soms lastig zijn, mijn eerste keer ging niet goed. Staat hier ook nog ergens online.
Latere keren ging het overigens wel goed en ook al de dosis aan t verhogen. Nu ben ik nog steeds een beetje zoekende en proberende, ben er ook nog niet uit of trippen iets voor mij is maar wel erg nieuwschierig naar meer en andere tripmiddelen. Gewoon om het eens meegemaakt te hebben.

Als je echt te nerveus bent ofzo zou ik nog even afwachten tot je er echt klaar voor bent (zo ben ik al heel lang LSD aan t uitstellen en zit er ook niet mee want het heeft geen haast) Of wachten op een moment dat je het random besluit. Dat zijn nog vaak de leukste ervaringen, wanneer ze ongepland zijn. Succes, ben benieuwd. GroetJessss ✌ 😊

TripJess

Bewuste gebruiker
Oja iemand hierboven raad 15mg aan, ik zou dat geen lichte dosis noemen, je weet het nooit t is verschillend per persoon maar ik bv zou de helft of anders 3 kwart van zo een hoeveelheid aanraden

Dirkdirk

DF-koning
Ga niet trippen als je je mentaal slecht voelt zoals bijvoorbeeld na het verlies van een dierbare, een depressie, een burn out, extreme stress of angstklachten of bijvoorbeeld vermoeidheid of slapeloosheid. Tripmiddelen versterken je gevoelens. Waarschijnlijk zul je al gelezen hebben dat 2-CB een van de mildere tripmiddelen zijn, maar dat betekent niet dat ze niet flink mis kunnen gaan als je het verkeerd aanpakt. Creëer een veilige, vertrouwde en comfortabele omgeving. Het liefst een bekende omgeving waar je omringt bent met mensen die je vertrouwt en die je goed kent. Vermijd drukke plaatsen en telefoons. Zorg ervoor dat je niet gestoord kan worden door plotseling dringende zaken (zoals bijvoorbeeld een werkgever die je oproept om een shift te werken of een familielid dat plots komt aanbellen.) Zorg voor voldoende water en vermijd complexe taken. Je wilt niet koken terwijl je aan het trippen bent. Beter is om hapklare spullen al klaar te hebben mocht je zin hebben in iets lekkers.

Maar bovenal, geniet. Het is echt ontzettend leuk spul en als je je goed voorbereid kan er weinig misgaan.

Laatst bewerkt:
Lichtere dosis nemen, zo kun je wel kennis maken met het stofje, maar zul je zeker niet te hard gaan. Geen combigebruik vooral en doe t lekker samen met iemand, maar niet met teveel mensen. Drukte kan soms lastig zijn, mijn eerste keer ging niet goed. Staat hier ook nog ergens online.
Latere keren ging het overigens wel goed en ook al de dosis aan t verhogen. Nu ben ik nog steeds een beetje zoekende en proberende, ben er ook nog niet uit of trippen iets voor mij is maar wel erg nieuwschierig naar meer en andere tripmiddelen. Gewoon om het eens meegemaakt te hebben.

Als je echt te nerveus bent ofzo zou ik nog even afwachten tot je er echt klaar voor bent (zo ben ik al heel lang LSD aan t uitstellen en zit er ook niet mee want het heeft geen haast) Of wachten op een moment dat je het random besluit. Dat zijn nog vaak de leukste ervaringen, wanneer ze ongepland zijn. Succes, ben benieuwd. GroetJessss ✌ 😊

wat gebeurde er bij jou eerste keer als ik vragen mag?

TripJess

Bewuste gebruiker

Dirkdirk

DF-koning
En zorg dat je genoeg wiet , eten , drinken hebt.

Pas op met wiet combineren, dat kan je enorm vaag maken. Het brengt nogal wat dissociatie met zich mee. Vroeger toen ik nog blowde kon ik het echt niet hebben om te blowen bij tripmiddelen. Maar veel mensen zweren erbij, dus dit zou je voor jezelf moeten uitzoeken. Laat de joints voor de eerste keer 2-CB absoluut liggen, geloof me.

Mijn eerste keer trippen en toevallig ook 2-CB was 30 mg. Dit was veel te sterk. Daarna heb ik een keer heel voorzichtig 12 mg genomen maar dit was eigenlijk gewoon MDMA en had weinig tripeffecten. Bij mij beginnen de échte 2-CB effecten pas na 15 mg maar dat is voor iedereen verschillend. Sidenote: ik ben 1.86 meter en weeg ongeveer 90 kilo.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Niet gebruiken. Je bent er niet klaar voor.
Dat is wel erg kort door de bocht. Je weet niet eens waarom ze bang is om in paniek te raken.
Ik denk dat een gezonde dosis spanning normaal is. Ik vind het ook altijd erg spannend als het begint te werken en ik ken ook de korte paniekgedachten 'wil ik dit wel?' 'kan ik dit wel aan?'. Ik denk dat dit normaal is.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
wat gebeurde er bij jou eerste keer als ik vragen mag?

Oh ik keek er overheen , bij mij was het eigenlijk een heerlijke dag. Ik was al in een goede bui had het goed gepland eten van te voren klaar gemaakt zodat het alleen hoefde te worden opgewarmd. Ik nam circa 18-20mg en heb veel muziek geluisterd waar ik in meeging en op een gegeven moment closed eye visuals bij kreeg. Heb een paar leuke grappige feel god films gezien en rookte hierbij 1 a 2 gram wiet waar je overigens echt van moet houden aangezien het je inderdaad erg vaag kan maken in deze combinatie. Maar ik vind het heerlijk bij tripmiddelen als deze en LSD , DOC etc.
Het was verder niet erg lang de trip zelf of de tijd zelf leek eerder erg snel te gaan :)
Vermaakte me prima en tijdens de piek was ik naar buiten gegaan vlakbij is een parkje en het was toen een zwoele zomeravond nam een handoek mee en joint met drinken en snoep.

Heb daar uurtje of misschien 2 heerlijk naar boven getuurd met heerlijke chill muziek.
Daarna weer naar huis even gedoucht en was ik nog wat gamen :P

Dat was het in het kort. Gedaan wat ik leuk vind , was alleen maar daar had ik geen last van ik tripte samen met iemand anders online zij had toen LSD op. Dat maakte het gek genoeg minder eenzaam want zo ervoer ik het absoluut niet.

benzzzy

Badass junkie
2cb is een milder psychedicum bet is mentaal lichter dan lsd of paddos.
Als je een niet super hoge dosis neemt(15-25mg) dan zal het wel goed komen.

Ik heb zeer vaak getript op 2cb en heb nog nooit een bad trip gehad.
Ik heb doseringen van 10 tot 80mg gedaan.
De comeup kan soms wel kut zijn maar is altijd zeer hanteerbaar.

Het belangrijkste is dat je je pillen laat testen gezien het woord van je dealer niks waard is hoe betrouwbaar hij ook mag zijn.
Als zijn leverancier hem verteld dat ze 25mg zijn dan zal hij jou dit ook vertellen terwijl ze maar 6mg zijn bijvoorbeeld.

Ik heb zeer veel 2cb gedaan en ze worden altijd verkocht als 20mg per stuk.
Maar ze zitten nooit op 20mg per stuk maar eerder 8-12mg per stuk en soms een uitschieter van rond de 20mg.
Maar altijd verkocht als 20mg.

Dus laten testen.

Met een dosis van het ong 20mg met een goede set en setting dan komt het wel goed.
Moschien dat je een beetje angstig word in de comeup maar dat vervaagt altijd.

Het komt goed.
Zorg gewoon voor een goede set en setting en een dosis van 20mg dan komt het goed

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik zou het samen met iemand doen. Ik heb 20 keer ofzo getript en ik durf nog steeds niet alleen te trippen 🙈
En thuis, in een vertrouwde omgeving (trouwens niet met ouders die beneden zitten). Zorg dat je niet gestoord kan worden. Zet je gsm uit.
En dat je na de trip geen verplichtingen hebt.

Ik zou er zeker GEEN wiet bij roken. Dit versterkt het effect. Ervaar eerst de 2cb op zich.

Rivalrie

Badass junkie
Dat is wel erg kort door de bocht. Je weet niet eens waarom ze bang is om in paniek te raken.
Ik denk dat een gezonde dosis spanning normaal is. Ik vind het ook altijd erg spannend als het begint te werken en ik ken ook de korte paniekgedachten 'wil ik dit wel?' 'kan ik dit wel aan?'. Ik denk dat dit normaal is.

ze schrijft letterlijk
ben bang dat ik in paniek raak ofz

Dan ben je naar mijn idee niet klaar om te trippen. Paniek en trippen is een schadelijke combinatie. In het verleden zijn mensen wel eens de weg kwijt geraakt door deze combinatie.

De vragen die jij stelt in je post zijn reële vragen, maar hele andere dan "raak ik in paniek".

Ik denk dat iedereen op zn eigen tempo psychidelica kan gebruiken. Als wij mensen moeten overtuigen om te gebruiken dan gaat er al iets mis.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
ze schrijft letterlijk

Dan ben je naar mijn idee niet klaar om te trippen. Paniek en trippen is een schadelijke combinatie. In het verleden zijn mensen wel eens de weg kwijt geraakt door deze combinatie.

De vragen die jij stelt in je post zijn reële vragen, maar hele andere dan "raak ik in paniek".

Ik denk dat iedereen op zn eigen tempo psychidelica kan gebruiken. Als wij mensen moeten overtuigen om te gebruiken dan gaat er al iets mis.
Ik ben ook weleens bang dat ik in paniek zou raken. Het is maar een gedachte.
Maar misschien is er bij haar wel meer aan de hand, wellicht heeft ze vaker paniekaanvallen gehad? Of misschien zit ze niet lekker in haar vel. Dan zou ik het inderdaad ook niet zo gauw doen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Crazychick12 welkom op het forum. Ik heb jouw topic even in het juiste subforum (research chemicals) geplaatst.

Dr. Paddo!

Belezen gebruiker
Ik heb denkik zo’n 10x 2cb genomen. Een leuk en vergevend middel, ook best hanteerbaar. Paddestoelen zijn erg streng voor mij in vergelijking met. Ik heb 2cb op technofeesten en volle kroegen gehad. Of thuis op de bank met Planet Earth (echt een aanrader, net als lekker in de natuur zijn). Maar het is niet zo dat het altijd lekker gaat op 2c-b. De keren dat ik niet uitgerust was vond ik het minder. Dus zorg voor een goede set en setting. Begin gewoon eerst eens met 15mg ofzo. Kijk hoe dat voelt, zorg dat je het met een vertrouwd iemand doet. En een beetje angst of spanning heb ik ook altijd wel voor ik ga trippen, dat is alleen maar goed. Maar als je dat niet los kan laten, kan het vervelend worden. Het belangrijkste met trippen is dat wat er ook gebeurt, laat het over je heen komen. Heb een kom maar op mentaliteit als angst je overvalt en bedenk jezelf dan waar je bang voor bent. Is dat echt? Dit is te doen als je nog contact hebt met de realiteit.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
@Eik @De Dunne @KlaasVaak

wat maakt iets een research chemical?
het feit dat het legaal te verkrjjgen is?
2c-b valt niet onder de kenmerken van research chemical net zoals mdma dat ook niet doet.
het is al legaal verkocht in smartshops in de jaren negentig...
en het tweede is dat het niet jaren later als analoog van iets anders gemaakt is..zoals 2c-b fly
het is in de jaren 70' door Alex Shulgin ontdekt.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Het wordt al sinds de jaren '80 gebruikt. Het is sinds 1997 verboden in Nederland en is dus ook nooit onder de noemer 'research chemical' online verkocht, alleen korte tijd in smartshops. Het is alleen verkrijgbaar in het illegale circuit.

Wat maakt het dan een research chemical?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het wordt al sinds de jaren '80 gebruikt. Het is sinds 1997 verboden in Nederland en is dus ook nooit onder de noemer 'research chemical' online verkocht, alleen korte tijd in smartshops. Het is alleen verkrijgbaar in het illegale circuit.

Wat maakt het dan een research chemical?
Het is mij verteld. Dus neem ik dat aan.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik denk dat ik wel durf te zeggen dat MDMA niet onder de noemer research chemical valt. Maar ach, wat weet ik er van haha.
Dat bedoelt hij denk ik ook. Een designerdrug is een drug die door een mens is ontworpen in een lab. Een designerdrug is niet per se ook een research chemical, een drug die bedacht is om drugswetgeving te omzeilen en online verkocht wordt onder het voorwendsel dat het niet voor menselijk gebruik is.

Dus MDMA is wel een designer drug, maar geen research chemical. Al zijn het natuurlijk geen hele strikte definities en is er best wat ruimte voor discussie.

Bovenaan