2cb ervaringen, Nu Lsd?

Eikkeps

Newbie
Hallo mensen. Nieuw op het forum dus zal me even voorstellen :) 27 jaar oude man, student,veel met kunst bezig, paar jaar geleden lange depressieve periode gehad maar nu volledig hersteld, eigenlijk beter dan ooit te voren :) ervaring met: mdma, speed, coke, alcohol, wiet, hasj, happycaps, ghb,2cb, paddo's en truffels, tempa,dia,oxazEpam (tering wat een lijst haha :flushed: )

Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst 2cb gedaan. Was zeker vet, maar werkte niet echt super. Paar weken geleden weer gedaan en toen maar lichte visuals gehad. Dit weekend alleen thuis gebruikt en gelijk iets meer genomen (Mickey mouse, geel, 2 stuks, twee uur later weer 2). Dit keer echt de volledige 2cb ervaring gehad! Wat een vette shit. Goede visuals, lekker tekenen en muziek luisteren en een beetje met een big smile buiten lopen. Echt een hele vette en dankbare ervaring moet ik zeggen. Maar nu komt het dus:tongueout:

Mijn interesse in lsd is er al een tijdje. Na de 2cb heb ik wel zoiets dat ik dit wil gaan proberen wanneer de tijd rijp is. Ik heb daar echter wel een paar vraagjes over, misschien dat iemand hier tips oid heeft :)

Ik vond de bodyload best zwaar, bleef ook lang aanhouden. Is dit met lsd ook het geval?
Ook vond ik de 2cb vaak erg "rommelig" en "Licht" soms, gevoel dat ik telkens met mijn ogen moest knijpen, herkent iemand zich hierin? Ook heel het tripsitter verhaal is voor mij nog een puntje. Vind het altijd erg lastig om drugs te gebruiken met iemand die nuchter is, ga me dan snel ergeren of mezelf anders op te stellen hoe ik me voel. Niet op me gemak zeg maar. Zou het een optie zijn om wel een tripsitter in de buurt te hebben zeg maar? Maar niet zo nodig bij mij thuis?

Ik hoop dat er misschien wat mensen zijn met een menig hierover :) ben sowieso niet van plan om het deze maand te doen, wil het pas gaan doen wanneer ik echt vakantie heb en 0,0 zorgen of verplichtingen heb :grin:

Groetjes!

Ps. Heb dit bericht ook even op een ander forum geplaatst. Merkte daarna dat het hier iets actiever was :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eikkeps zei:
Hallo mensen. Nieuw op het forum dus zal me even voorstellen :) 27 jaar oude man, student,veel met kunst bezig, paar jaar geleden lange depressieve periode gehad maar nu volledig hersteld, eigenlijk beter dan ooit te voren :) ervaring met: mdma, speed, coke, alcohol, wiet, hasj, happycaps, ghb,2cb, paddo's en truffels, tempa,dia,oxazEpam (tering wat een lijst haha :flushed: )
Welkom hier :)

Je lijstje valt nog mee hoor, als je hem vergelijkt met die van sommige hier. :wink:

Ik vond de bodyload best zwaar, bleef ook lang aanhouden. Is dit met lsd ook het geval?
2C-B staat bekend om de vrij zware bodyload. Met lsd heb je ook een bodyload, maar die is stukken lichter, bij mij wel in ieder geval.

Ook vond ik de 2cb vaak erg "rommelig" en "Licht" soms, gevoel dat ik telkens met mijn ogen moest knijpen, herkent iemand zich hierin?
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld. Dat je het gevoel hebt dat je zicht wat twitched(?) Dat heb ik namelijk wel met 2C-B. Ik vind het in dat opzicht wat vergelijkbaar met MDMA. LSD heeft dat niet bij mij en voelt mede daardoor ook stukken cleaner.

Ook heel het tripsitter verhaal is voor mij nog een puntje. Vind het altijd erg lastig om drugs te gebruiken met iemand die nuchter is, ga me dan snel ergeren of mezelf anders op te stellen hoe ik me voel. Niet op me gemak zeg maar. Zou het een optie zijn om wel een tripsitter in de buurt te hebben zeg maar? Maar niet zo nodig bij mij thuis?
Ik trip zelf (bijna) altijd alleen. Nooit een tripsitter nodig gehad. Het is misschien wel verstandig om dit voor een nieuwe stof wel te doen trouwens. Ik heb hetzelfde als jou, ik hou er niet van als er nuchtere mensen bij zijn of mensen die andere substanties nemen. Tripbuddies zijn op zich prima, maar dan nog prefereer ik alleen trippen. Zeker met iets als LSD. Maar zoals gezegd is het voor een eerste keer misschien een goed idee om er wel iemand bij te hebben. Eventueel iemand in de buurt, maar niet bij je thuis inderdaad.

Ik hoop dat er misschien wat mensen zijn met een menig hierover :) ben sowieso niet van plan om het deze maand te doen, wil het pas gaan doen wanneer ik echt vakantie heb en 0,0 zorgen of verplichtingen heb :grin:
0,0 zorgen is wel een erg hoge eis. :P Maar het is goed om dat in ieder geval tot een minimum te beperken ja.

Eikkeps

Newbie
Mindless zei:
Welkom hier

Je lijstje valt nog mee hoor, als je hem vergelijkt met die van sommige hier.
Thanks! Haha ja veel dingen zijn bij 1 keer gebleven, nu eigenlijk alleen nog wiet en hasj :stoned:

Mindless zei:
2C-B staat bekend om de vrij zware bodyload. Met lsd heb je ook een bodyload, maar die is stukken lichter, bij mij wel in ieder geval.
Dat is wel beter, moet zeggen dat het bij de 2cb wel een punt van irritatie was

Mindless zei:
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld. Dat je het gevoel hebt dat je zicht wat twitched(?) Dat heb ik namelijk wel met 2C-B. Ik vind het in dat opzicht wat vergelijkbaar met MDMA. LSD heeft dat niet bij mij en voelt mede daardoor ook stukken cleaner.
Ja precies dat, zocht ook meer dat schone en rustige gevoel zeg maar

Mindless zei:
Ik trip zelf (bijna) altijd alleen. Nooit een tripsitter nodig gehad. Het is misschien wel verstandig om dit voor een nieuwe stof wel te doen trouwens. Ik heb hetzelfde als jou, ik hou er niet van als er nuchtere mensen bij zijn of mensen die andere substanties nemen. Tripbuddies zijn op zich prima, maar dan nog prefereer ik alleen trippen. Zeker met iets als LSD. Maar zoals gezegd is het voor een eerste keer misschien een goed idee om er wel iemand bij te hebben. Eventueel iemand in de buurt, maar niet bij je thuis inderdaad.
Misschien is een tripbuddy een beter idee dan inderdaad, ga er even over nadenken :)

Mindless zei:
0,0 zorgen is wel een erg hoge eis. Maar het is goed om dat in ieder geval tot een minimum te beperken ja.
Misschien een beetje loffelijk streven inderdaad haha, maar inderdaad, zo min mogelijk :)
Bedankt voor je reactie!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Welkom op het forum, er zijn er hier genoeg die je vragen kunnen beantwoorden denk ik of in ieder geval hun mening daarover kunnen geven.

Eikkeps zei:
2C-B staat wel echt bekend om zijn bodyload inderdaad. Persoonlijk vind ik het niet onprettig, maar kan me voorstellen dat je het behoorlijk irritant vind. Met LSD is er ook wel sprake van een bodyload, maar die is heel anders als die van LSD en een stuk minder heftig vind ik zelf. Met 2C-B heb ik vooral een heel zwaar lichaam en wil ik het liefste liggen. Met LSD heb ik vooral erg veel energie waardoor ik graag wil bewegen. Ik vind de LSD bodyload eigenlijk pas in de staart vaak irritant worden, aangezien ik dan te moe ben om nog echt te bewegen maar lichamelijk nog wel steeds onrustig ben.

Eikkeps zei:
Ook vond ik de 2cb vaak erg "rommelig" en "Licht" soms, gevoel dat ik telkens met mijn ogen moest knijpen, herkent iemand zich hierin?
Wat bedoel je precies met rommelig en licht?

Eikkeps zei:
Ook heel het tripsitter verhaal is voor mij nog een puntje. Vind het altijd erg lastig om drugs te gebruiken met iemand die nuchter is, ga me dan snel ergeren of mezelf anders op te stellen hoe ik me voel. Niet op me gemak zeg maar. Zou het een optie zijn om wel een tripsitter in de buurt te hebben zeg maar? Maar niet zo nodig bij mij thuis?
Ikzelf heb nog nooit een tripsitter erbij gehad en wil dit ook niet. Naar mijn idee zou een tripsitter ook alleen maar werken als het iemand is die zelf ook ervaren tripper is en die je echt met rust laat. Die alleen op de achtergrond een oogje in het zijl houd en waarvan jij als tripper kunt kiezen om die persoon op te zoeken als je daar behoefte aan hebt. Helaas denk ik dat velen dit echter niet zullen snappen en je dan dus alleen tot last zullen zijn.

Je kunt overwegen om gewoon alleen te gaan trippen natuurlijk en dan een goede vriend te vragen om in de buurt te zijn en langs te kunnen komen als je het echt moeilijk hebt. Zet zijn/haar telefoonnummer dan wel even op speeddial, want elektronische apparaten bedienen als je tript kan nog een hele uitdaging zijn. Andere optie is natuurlijk met iemand anders samen trippen, dan heb je elkaar om op terug te vallen.

Eikkeps zei:
wil het pas gaan doen wanneer ik echt vakantie heb en 0,0 zorgen of verplichtingen heb
Goed dat je even wacht tot een moment waarop je alle tijd hebt en minimale zorgen. Trippen moet je niet doen als je veel aan je hoofd hebt. Als je onervaren bent heb je een groot risico hierdoor in een bad trip te komen namelijk. Als je wel ervaren bent is het gewoon zonde, want dan wordt je trip beheerst door alledaagse zorgen die helemaal niet interessant zijn om tijdens een trip te herleven. Ik heb zelf ooit 1 keer de fout gemaakt om op vrijdagavond na een drukke werkweek te gaan trippen, die hele trip ging dus over nietszeggende werkgerelateerde zaken.

Eikkeps

Newbie
Psychedelibee zei:
2C-B staat wel echt bekend om zijn bodyload inderdaad. Persoonlijk vind ik het niet onprettig, maar kan me voorstellen dat je het behoorlijk irritant vind. Met LSD is er ook wel sprake van een bodyload, maar die is heel anders als die van LSD en een stuk minder heftig vind ik zelf. Met 2C-B heb ik vooral een heel zwaar lichaam en wil ik het liefste liggen. Met LSD heb ik vooral erg veel energie waardoor ik graag wil bewegen. Ik vind de LSD bodyload eigenlijk pas in de staart vaak irritant worden, aangezien ik dan te moe ben om nog echt te bewegen maar lichamelijk nog wel steeds onrustig ben.

Dat klinkt igg een stuk beter. Met de staart bedoel je het einde van de trip neem ik aan?

Psychedelibee zei:
Wat bedoel je precies met rommelig en licht?

Moeilijk uit te leggen, idee dat de visuals soms erg licht waren, alsof je een beetje in de zon kijkt ofzo. Beetje onrustig ook soms, misschien was dat meer de bodyload hoor.

Psychedelibee zei:
Je kunt overwegen om gewoon alleen te gaan trippen natuurlijk en dan een goede vriend te vragen om in de buurt te zijn en langs te kunnen komen als je het echt moeilijk hebt. Zet zijn/haar telefoonnummer dan wel even op speeddial, want elektronische apparaten bedienen als je tript kan nog een hele uitdaging zijn. Andere optie is natuurlijk met iemand anders samen trippen, dan heb je elkaar om op terug te vallen

Ja hier zat ik ook aan te denken, iemand op stand-by zeg maar

Psychedelibee zei:
Goed dat je even wacht tot een moment waarop je alle tijd hebt en minimale zorgen. Trippen moet je niet doen als je veel aan je hoofd hebt. Als je onervaren bent heb je een groot risico hierdoor in een bad trip te komen namelijk. Als je wel ervaren bent is het gewoon zonde, want dan wordt je trip beheerst door alledaagse zorgen die helemaal niet interessant zijn om tijdens een trip te herleven. Ik heb zelf ooit 1 keer de fout gemaakt om op vrijdagavond na een drukke werkweek te gaan trippen, die hele trip ging dus over nietszeggende werkgerelateerde zaken.

Snap ik, wil er ook goed te tijd voor nemen zeg maar. Wat vind je zelf het beste dan? Overdag of s avonds? Ik had de 2cb tegen schemering gedaan en baalde toch wel een beetje dat het nog zo licht was.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Eikkeps zei:
Dat klinkt igg een stuk beter. Met de staart bedoel je het einde van de trip neem ik aan?
Met de staart bedoel ik het einde inderdaad. LSD duurt enorm lang voordat het echt helemaal is uitgewerkt. Bij mij persoonlijk duurt de daadwerkelijke trip ongeveer 8 uur, daarna begint echter de staart die nog 4 tot 8 uur kan aanhouden. In die staart trip ik niet meer echt, maar ben ik zeker ook nog niet helemaal terug op aarde. In golven wordt ik dan soms in enen weer best waus en komen er af en toe nog visuals opzetten. Wat tijdens de staart voor mij altijd vrij prominent aanwezig blijft is dat lichamelijke onrustige gevoel. Tijdens de trip heb ik daar nooit zo'n moeite mee, maar in de staart wordt ik het dan zat. Ook vooral omdat ik dan vaak al zo moe ben dat ik het liefst zou slapen, maar dat lukt me dan nog niet.

Eikkeps zei:
Moeilijk uit te leggen, idee dat de visuals soms erg licht waren, alsof je een beetje in de zon kijkt ofzo. Beetje onrustig ook soms, misschien was dat meer de bodyload hoor.
De visuals op LSD vind ik wel echt anders dan op 2C-B. Maar dat is uiteindelijk vaak redelijk persoonlijk, dus kan moeilijk zeggen hoe die voor jou op LSD gaan worden.

Eikkeps zei:
Wat vind je zelf het beste dan? Overdag of s avonds? Ik had de 2cb tegen schemering gedaan en baalde toch wel een beetje dat het nog zo licht was.
Ik vind zowel overdag trippen als 's avonds allebei wel wat hebben eigenlijk. Het heeft allebei zo zijn eigen dimensies. Het mooie aan LSD is dat het zo lang duurt dat je het tijdens beiden dag delen kan doen. Gezien het feit dat het zo lang duurt vind ik het ook wel prettig om niet te laat te beginnen eigenlijk, anders weet je vrijwel zeker dat je de hele nacht gaat doorhalen. Ik begin meestal ergens in de middag en dan kan ik nog mooi trippend de zonsondergang meepakken en dan in het donker uit trippen.

Eikkeps

Newbie
Psychedelibee zei:
Met de staart bedoel ik het einde inderdaad. LSD duurt enorm lang voordat het echt helemaal is uitgewerkt. Bij mij persoonlijk duurt de daadwerkelijke trip ongeveer 8 uur, daarna begint echter de staart die nog 4 tot 8 uur kan aanhouden. In die staart trip ik niet meer echt, maar ben ik zeker ook nog niet helemaal terug op aarde. In golven wordt ik dan soms in enen weer best waus en komen er af en toe nog visuals opzetten. Wat tijdens de staart voor mij altijd vrij prominent aanwezig blijft is dat lichamelijke onrustige gevoel. Tijdens de trip heb ik daar nooit zo'n moeite mee, maar in de staart wordt ik het dan zat. Ook vooral omdat ik dan vaak al zo moe ben dat ik het liefst zou slapen, maar dat lukt me dan nog niet.

Oke, wiet geen optie voor dat geval? Dat het misschien iets rustiger is?

Psychedelibee zei:
Ik vind zowel overdag trippen als 's avonds allebei wel wat hebben eigenlijk. Het heeft allebei zo zijn eigen dimensies. Het mooie aan LSD is dat het zo lang duurt dat je het tijdens beiden dag delen kan doen. Gezien het feit dat het zo lang duurt vind ik het ook wel prettig om niet te laat te beginnen eigenlijk, anders weet je vrijwel zeker dat je de hele nacht gaat doorhalen. Ik begin meestal ergens in de middag en dan kan ik nog mooi trippend de zonsondergang meepakken en dan in het donker uit trippen.

Dat klinkt beter inderdaad, denk dat dat hem wordt inderdaad. Bedankt voor je hulp! :) :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Eikkeps zei:
Oke, wiet geen optie voor dat geval? Dat het misschien iets rustiger is?
Ik rook altijd wiet tijdens en na het trippen, maar hoewel het wel iets helpt is het niet genoeg om dat onrustige helemaal op te lossen. Maargoed, ook die vervelende staart hoort er gewoon bij en de bijzondere trip die er aan vooraf ging maakt het het altijd waard.

Bovenaan