2c-i oplosbaar in water?

salvation

Belezen gebruiker
Ik vertrouw mijn weegschaal niet echt zonder ijkgewicht maar wil toch 2c-i proberen, kan ik bijvoorbeeld 100 mg afwegen met een weegschaal die wel geijkt is, dat oplossen in 100 ml water en vervolgens met een spuitje 20 ml afmeten om zo een dosis van 20 mg 2c-i te krijgen?

J0rrit

Badass junkie
Je kunt het proberen he... Mocht het niet werken ( je ziet een troebele oplossing ) kun je het water indampen, afhankelijk van het smelt/kook punt van de 2ci natuurlijk wel.

Oom Klaas

Badass junkie
salvation zei:
Ik vertrouw mijn weegschaal niet echt zonder ijkgewicht maar wil toch 2c-i proberen, kan ik bijvoorbeeld 100 mg afwegen met een weegschaal die wel geijkt is, dat oplossen in 100 ml water en vervolgens met een spuitje 20 ml afmeten om zo een dosis van 20 mg 2c-i te krijgen?

Waarom doe je dan niet met die goede weegschaal 5 x 20 mg afwegen en dat apart verpakken...simpelere manier lijkt me.

dirtbag

Bewuste gebruiker
ik denk niet dat het oplosbaar is in water, ik heb net even naar de structuur gekeken, en zo te zien is het een apolaire stof. water is juist polair, en lost geen apolaire stoffen op. in ethanol(alcohol) zou het in principe moeten lukken.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Voorzover ik kan vinden op 'niet al te betrouwbare' sites als bluelight is 1 mg/mL 2C-I nog goed te doen. Alles is wel een beetje oplosbaar, en 2C-I is niet geheel apolair, en 1 mg/mL is ook niet heel veel. Wel gedestilleerd water gebruiken.

iemand op Erowid zei:
Preparation:
We obtained @ 100mg's of 2C-I on a Thursday morning. The powder is fine and clumps together, sticking to the side of the little brown bottle it was stored in (and anything that would come in contact with it). Since 100mg's is such an insignificant amout of substance, I didnt want to loose any of the sub that was stuck to to the inside of the bottle. I proceeded to count out 100 very steady drops of equal volume from an eyedropper I purchased at the local drug store. The water I used was distilled (Richfood brand) to maximize solubility. Much to my dismay, the 2C-I did not disolve cleanly. I proceded to boil a pot of water and, with a pair of tongs, submerged the sealed bottle in the boiling water for several 30 sec. intervals (didnt want to bust the sealed bottle) until the powder was thoroughly disolved. Worked like a charm. Now I had 1mg per drop of water. I opened a capsule from a dietary supp I purchased at GNC, dumped out the powder, put 10 drops in the capsule (all that would fit), and swallowed it. Multiple caps used to increase dosage beyond 10mg's. This method works great with every HCL I have tried it with. No anomolies in potency whatsoever.

Over een langere periode bewaren kan volgens mij wel beter in een organisch oplosmiddel, en/of een mengsel van ethanol en water zou het ook goed moeten doen.

salvation

Belezen gebruiker
Bedankt voor je reactie!
Kan ik die ethanol gewoon bij de drogist halen? En moet ik dan een is 50 ml gedestilleerd water, 50 ml ethanol 100 mg 2c-i een goede verhouding?

shokora

Wijs gebruiker
De dichtheid van ethanol is niet gelijk aan die van water, dus dat gaat niet werken.

Dichtheid van ethanol is ongeveer 0.79 g/cm³ en volume = massa / dichtheid. Dus als je 50ml water hebt (== 50mg) moet je 50/0.79 = 63ml ethanol gebruiken.

63*0.79 + 50 == 99,77mg :)

shokora

Wijs gebruiker
Ik weet niet of je het daar ook kunt halen, je moet iig drinkbare ethanol hebben (is wel redelijk duur door de accijns). Kun je het beste even vragen.

Aldous

Belezen gebruiker
Als je poeder hebt is het gewoon 2ci-hcl of eventueel 2ci-hbr, en kan je het dus oplossen in water.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Niet 2C-I, ik los wel altijd 2C-B op in warm water als ik het neem. Gaat prima.
Denk niet dat t verschil zo groot is.

Bovenaan