2C-B effect

SjaakT

Experimenterende gebruiker
Ik heb opgezocht op internet wat de lichamelijke effecten zijn van 2C-B en vroeg me af:
Is het effect op het hart, en dan met name de snelle hartkloppingen, even erg of minder erg als XTC? En als het minder is, hoeveel scheelt het?

MIA-1985

Wijs gebruiker
Het scheelt 21BPM :sunglasses:

Nee, geen flauw idee hoeveel dit uitmaakt. Het blijft natuurlijk een stimulerend middel, dus je hartslag gaat omhoog. Dit is goed merkbaar, maar ik vind het niet vervelend. Ook niet vervelender dan xtc of speed.

Vanwaar je vraag eigenlijk? Ik noem maar een dwarsstraat: Heb je een hartafwijking en vind je xtc te gevaarlijk en wil je wat anders proberen? Bij alle stimulerende middelen gaat je hartslag omhoog.

Hashja

Bewuste gebruiker
Hier is eigenlijk geen touw aan vast te knopen.
Beide heb je het over andere dosissen (100mg MDMA en 15mg 2c-B bijvoorbeeld).
Ook reageert de één weer heel anders op 15mg 2c-B dan de ander. Etc.

SjaakT

Fresh zei:
Het scheelt 21BPM :sunglasses:

Nee, geen flauw idee hoeveel dit uitmaakt. Het blijft natuurlijk een stimulerend middel, dus je hartslag gaat omhoog. Dit is goed merkbaar, maar ik vind het niet vervelend. Ook niet vervelender dan xtc of speed.

Vanwaar je vraag eigenlijk? Ik noem maar een dwarsstraat: Heb je een hartafwijking en vind je xtc te gevaarlijk en wil je wat anders proberen? Bij alle stimulerende middelen gaat je hartslag omhoog.

Ik heb zover ik weet geen hartafwijking, maar ik heb vroeger soms wat overslagen gehad (die onschuldig waren na bezoek aan cardioloog met hartkastje gemeten etc).

Heb XTC nog nooit geprobeerd, maar ik vind het gevoel van hele snelle hartkloppingen geen fijn gevoel, vandaar ook mijn vraag of het erger/minder erg is, omdat het bekend is van XTC dat het flink erg aanwezig is.

Karhu

Wijs gebruiker
Ik heb er geen last van bij XTC :confused: . Hij zal vast wat hoger liggen, maar ik voel geen verschil ofzo.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Oke, ik snap 'm :)

Zoals ik al zei, je hebt bij 2c-b zeker hartkloppingen, maar ik ervaar het ongeveer hetzelfde als bij mdma. Alleen denk ik dat bij mdma door het overige gevoel dat mdma met zich meebrengt de nadruk NIET op de hartkloppingen ligt. Dus dat je er eigenlijk in je setting minder van merkt, al is het natuurlijk wel aanwezig. Snap je wat ik bedoel?
Het ligt natuurlijk ook allemaal aan de doseringen, maar dat is logisch.

Ik denk dat je het anders gewoon eens moet proberen. Dan merk je vanzelf hoe je lichaam er op zal reageren en of je dit wel of niet fijn vind. Neem een lage dosis van rond de 15mg en houd er vervolgens rekening mee dat het zo'n uurtje of 4 zal duren :)

SjaakT

Ik snap wat je bedoeld. Dus met andere woorden, als de setting goed is natuurlijk, ervaar je bij 2C-B de hartkloppingen als meer aanwezig, en terwijl die bij MDMA meer op de achtergrond spelen in vergelijking met 2C-B?

En mijn hoofddoel om 2C-B te proberen zijn de visuals, dat is de voornamelijkste reden. Ik vind trippen en visuals de meest interessante drugs om te gebruiken.

Bovenaan