2C-B - dosering bij snuiven?

Houston

Newbie
In de koelkast ligt ongeveer een kwart gram 2C-B die ik cadeau heb gekregen, in poedervorm. Ik heb dit middel nog nooit gebruikt en ben op het moment dat ik het kreeg, vergeten om naar de gebruiksinstructies te vragen. Ik weet dus niet hoeveel ik ervan op mijn spiegeltje moet leggen.

Ik heb natuurlijk op dit forum gezocht, op erowid en ik heb ook gegoogled, maar kan niet echt vinden wat nu een goede dosis is om als eerste trip nasaal te nemen. Ik heb wel gelezen dat het eventjes naar voelt wanneer je 2CB op die manier gebruikt, maar als doorgewinterd speedsnuiver zit ik daar niet mee. Ook is mij duidelijk dat verschillende, vrij dicht bij elkaar liggende doseringen, zeer uiteenlopende effecten kunnen oproepen. Ik ben geïnteresseerd in een visuele trip, hallucinaties dus, en ben niet van plan om het de eerste keer in combinatie met andere middelen te gebruiken.

Heel veel haast heb ik hier niet mee - ik wacht even af wat voor antwoorden ik krijg voordat ik me aan 2C-B waag. Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Herbalisme

Bewuste gebruiker
1/4g 2cb is een erg mooi cadeau ;o
Persoonlijk vind ik dat je bij 20mg al sterk visuele effecten waarneemt, ikzelf heb begonnen met 10mg wat ook al mooi effect gaf.
Jammergenoeg doet snuiven erg pijn dus kun je het gewoon in capsules stoppen, maar bij snuiven merk ik wel sterker effect.
Maak ook dat je lekkere ontspannen setting hebt als je 2cb gebruikt, een sitter is aangeraden maar niet echt noodzakelijk.

Greets Herbalisme!

Houston

Newbie
Ok bedankt, Herbalisme! Ik begin dan met 10 mg.

Aangezien je zo vriendelijk bent om een concreet antwoord te geven op mijn vraag, zal ik je laten weten hoe het ging. Dat wordt vermoedelijk komend weekend.

_SG_

Experimenterende gebruiker
hallo, hier kun je alles lezen over 2cb: http://en.wikipedia.org/wiki/2C-B ook de dosering ong. maar dat kan persoonlijk verschillen natuurlijk.
ik zelf heb hier ook 2cb poeder maar wel in capsules.
heb namelijk 2x 2c-i gesnoven en ging egt kapot.
ik ga mijn 2cb over een paar weken doen als ik alleen thuis ben..
ik ben benieuwd naar jou verslagje aankoment weekend.

Houston

Newbie
maandag 19.10
Snuifje 2c-b genomen. Op het oog 10mg, een paar korreltjes verpoederd. Begint na een paar minuten wat te schrijnen in mijn linker neusgat.

Situatie: alleen thuis, vandaag gewerkt, morgen ook. De vrouw is er niet en zal ook de komende paar uur nog niet thuiskomen. Ik heb twee glazen wijn gedronken en sinds de lunch vanmiddag niets gegeten.

Na zes à zeven minuten ben ik blij dat ik niet méér heb gesnoven en nog blijer dat ik dat niet door beide neusgaten heb gedaan. Het voelt niet prettig, een beetje als een neusontsteking, en ik voel instinctief dat deze dosis, hoe miniem ook, niet zonder uitwerking kan blijven.

Kort daarop is het poeder opgelost en begin ik de eerste effecten gewaar te worden. Ben 'n tikje nerveus, zoals altijd wanneer ik een nieuwe drug probeer.

Na een kwartier wordt het serieus trippy. Visuals komen op. Mijn neus loopt een beetje. Heb niet eerder meegemaakt dat een tripmiddel zo snel insloeg – zelfs met paddestoelen duurt het altijd minstens 20 minuten, en dan nog alleen als je met de dosering wat over de schreef gaat.

Na een half uurtje dringt het besef door dat ik 2c-b misschien onderschat heb, en dat een maandagavond aan het begin van een drukke werkweek niet de handigste tijd is om ermee te beginnen. Drukke en intense visuals. Om mijn zenuwen wat tot rust te brengen, ga ik me scheren. Mijn concentratie op deze taak brengt tenminste rust in mijn gezichtsveld

Daarna zet ik gladgeschoren maar nog altijd onrustig de TV aan. Ik mag dan redelijk zwaar aan het trippen zijn, dat is nog geen reden om Radar over te slaan.

21.00
Utter bliss. Visuals afgenomen, maar nog altijd aanwezig. Na een nerveus en onbestendig begin waarbij ik niet in staat was om dit trip report live bij te houden, zit ik er nu middenin. Ik heb er een kwartier over gedaan om de woorden vanaf “Utter bliss” te typen, dus heel erg helder ben ik niet. Maakt niet uit. Dit middel combineert, tot nu toe althans, het beste van verschillende andere. Het is trippy, maar niet zo'n mindfuck als LSD kan zijn. Zeker ook opwekkend, maar ik denk dat ik straks heel tevreden in slaap zal vallen zonder daar verdere kunstgrepen voor nodig te hebben. Momenteel is daar nog geen denken aan – deze trip duurt denk ik nog wel even en is uiterst aangenaam. Het is dat het maandagavond is en ik morgen moet werken, anders zou ik in de verleiding zijn om meer te nemen.

Rond tienen komt de vrouw thuis, en we blijken wederzijds probleemloos aanspreekbaar. Ik maak iets te eten voor mezelf, want ik krijg onderhand trek. We praten wat, kijken een aflevering Breaking Bad en ik krijg een kleine reprimande voor dopegebruik door de week. Verder geen probleem, we zijn chill.

Half twaalf is de trip visueel uitgewerkt, maar ik voel nog altijd een lichte head en body buzz. Meer een headbuzz dan dat laatste. Morgen werken, dus tijd om naar bed te gaan.

[later]
De avond erna en het weekend daarop heb ik me nogmaals aan 2c-b gewaagd, steeds nasaal en in minimaal toenemende doses. Beide keren wekte het visuals op, maar geen nervositeit meer omdat ik het middel al eerder had gebruikt zonder nare gevolgen. De onverminderd sterke euforiscche
fase begint na ongeveer een uur en duurt zonder bijsnuiven anderhalf à twee uur.

Het kwart tot 0,3 gram dat ik cadeau had gekregen gaat denk ik nog wel even mee. Komend weekend misschien maar eens een grotere en/of herhaalde dosis.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Pas wel op met het eye ballen(zo op het oog wat op je spiegel kappen) met 2c-b, zeker als je het snuift. Beste is om een weegschaaltje dat een aantal decimalen achter de komma kan meten.

Let er op dat wanneer je de dosis gaat opschroeven, de dose-effect lijn niet recht loopt.
20mg is dus niet twee keer zo sterk als 10mg, maar 3 of 4 keer zo sterk.

Om van 10mg dus hoger te gaan kun je beter richting de 12-15 mg gaan, hoewel dit op het oog gewoonweg niet te meten is...
15mg is al een vrij intense trip, maar als jij een live report niet kon bijhouden op 2c-b verwacht ik (afhankelijk van persoon tot persoon) dat je toen ook geen 10mg heb gehad maar al wat meer dan dat.

1 laatste ding: Je vermeld dat je vanaf een bepaald tijdstip niets meer gegeten hebt.
Naast het snelle inwerken (kan ook nadelig zijn) vind ik het grote pluspunt van nasale inname van een 2c'tje dat je geen nuchtere maag hoeft te hebben.
Dit geeft tijdens de trip lichamelijk een veel fijner gevoel dan dat knaagere honger gevoel maar niet kunnen eten/geen zin om te eten omdat je aan het trippen bent.

Succes, en zorg dat dat kwartje niet te snel opraakt :wink:

Bovenaan