1p-lsd clean

PyxL4

Experimenterende gebruiker
Hey. Stel een 1p-lsd blotter is 96% clean. Wat betekenen die 4% dan? Dat er een extra stof is toegevoegd of dat je 4% kans hebt op een heel vuile stof wat de dood kan betekenen? Hoe erg is een test nodig bij dit soort producten?

_shikantaza

Badass junkie
Hey. Stel een 1p-lsd blotter is 96% clean. Wat betekenen die 4% dan? Dat er een extra stof is toegevoegd of dat je 4% kans hebt op een heel vuile stof wat de dood kan betekenen? Hoe erg is een test nodig bij dit soort producten?
Het meest waarschijnlijk is dat dit bijproducten van de synthese zijn, of restanten van de gebruikte grondstoffen. Maar als je het zeker wilt weten moet je een zegeltje naar het testcentrum brengen. Kan namelijk ook poep zijn omdat je vendor zijn handen niet heeft gewassen :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
LSD zit meestal in een kristalvorm met wijnsteenzuur. Dus dan is de overgebleven procent een deel van de andere stof die helpt een kristal te bouwen. Een beetje zoals met cement en bakstenen.

Je kan in principe ook meten hoeveel procent LSD.tartraat er in een bepaald gewicht zit. In dat geval is de 4% wel echt onzuiverheid. Zulke onzuiverheden kunnen bijvoorbeeld bestaan uit water, oplosmiddelen, of overgebleven grondstoffen. Ook kan het dat de labapparatuur niet goed is schoongemaakt, en dat er vuil wordt meegenomen in de synthese, waardoor er allerlei onverwachte stoffen kunnen ontstaan. Zulke bijproducten kunnen ook ontstaan doordat de grondstoffen niet zuiver zijn, of als de procedure niet correct wordt uitgevoerd (bijvoorbeeld grondstoffen vergeten te isomeriseren).

Verder kunnen er dingen in zitten zoals stof, zand, pollen, stukjes plastic (van de verpakking waar het mogelijk in heeft gezeten) of textiel, en misschien ook (resten van micro)organismen.

En als laatste kunnen drugs ook versneden zijn met bijproducten of met andere drugs. Dat gebeurt vaak doelbewust om meer winst te maken. Maar het is ook mogelijk dat zulke vervuilingen ontstaan door kruisbesmetting in een opslaglocatie waar veel verschillende drugs naast elkaar liggen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Overigens weet ik niet hoe je zou moeten weten dat de 1P-LSD 96% puur is. Geloof in ieder geval niet wat de verkoper erover beweert, want die lui kletsen uit hun nek. Soms laten ze zogenaamd een grafiek zien die 'bewijst' dat ze een chemische analyse hebben laten doen. Maar zulke grafieken kan je ook gewoon op de computer maken of downloaden via images.google.com. Dus dat bewijst alsnog niks. Ik heb in ieder geval rc-vendors met regelmaat op leugens weten te betrappen.

PyxL4

Hoe weet je dat de blotter 96% clean is? Getest bij een testcentrum? Of is dat het verhaaltje op de website van de vendor?
Haha, deze 96 weet ik omdat mijn vriend het getest heeft en met die percentages kwam toen. Alleen was er dus niet zeker wat de overige procenten betekenen

PyxL4

LSD zit meestal in een kristalvorm met wijnsteenzuur. Dus dan is de overgebleven procent een deel van de andere stof die helpt een kristal te bouwen. Een beetje zoals met cement en bakstenen.

Je kan in principe ook meten hoeveel procent LSD.tartraat er in een bepaald gewicht zit. In dat geval is de 4% wel echt onzuiverheid. Zulke onzuiverheden kunnen bijvoorbeeld bestaan uit water, oplosmiddelen, of overgebleven grondstoffen. Ook kan het dat de labapparatuur niet goed is schoongemaakt, en dat er vuil wordt meegenomen in de synthese, waardoor er allerlei onverwachte stoffen kunnen ontstaan. Zulke bijproducten kunnen ook ontstaan doordat de grondstoffen niet zuiver zijn, of als de procedure niet correct wordt uitgevoerd (bijvoorbeeld grondstoffen vergeten te isomeriseren).

Verder kunnen er dingen in zitten zoals stof, zand, pollen, stukjes plastic (van de verpakking waar het mogelijk in heeft gezeten) of textiel, en misschien ook (resten van micro)organismen.

En als laatste kunnen drugs ook versneden zijn met bijproducten of met andere drugs. Dat gebeurt vaak doelbewust om meer winst te maken. Maar het is ook mogelijk dat zulke vervuilingen ontstaan door kruisbesmetting in een opslaglocatie waar veel verschillende drugs naast elkaar liggen.
Het ging mij er vooral om dat er geen schadelijke stoffen in kunnen zitten haha zand word ik niet bang van

Neo-Shulginist

Badass junkie
Haha, deze 96 weet ik omdat mijn vriend het getest heeft en met die percentages kwam toen. Alleen was er dus niet zeker wat de overige procenten betekenen
Waar is het getest dan? Het DIMS (de testpunten bij de verslavingszorg) kwantificeert LSD meestal niet, en als ze het doen dan geven het aantal microgram per zegel weer.

Sowieso is LSD kwantificeren zeer lastig omdat het om zulke kleine hoeveelheden gaat. In principe zijn die kleine hoeveelheden meetbaar, maar hoe weet je dan bijvoorbeeld dat alle microgrammen zijn opgelost in het oplosmiddel? Op dat soort onzekerheden blijft de kwantificering meestal hangen, waardoor de meting niet heel precies kan zijn. Bij alles meer dan 1 significant cijfer ben ik in ieder geval erg skeptisch.

Het ging mij er vooral om dat er geen schadelijke stoffen in kunnen zitten haha zand word ik niet bang van
Het hangt af van welke test er gebruikt is, wil je dat kunnen zeggen. Het DIMS test op alkaloïden. Dat betekent dat ze kunnen zeggen of er andere psychoactieve stoffen in zitten. Maar er wordt niet getest op zware metalen. Dus in theorie kunnen er ook dingen in zitten als arsenicum, lood of kwik. Die kunnen bijvoorbeeld in het eindproduct terechtkomen als er een lage kwaliteit oplosmiddelen wordt gebruikt.

Er bestaat echter geen test waarmee je alle stoffen in een sample kunt achterhalen. Je moet altijd zoeken naar een bepaald soort stoffen. Dus een volledig antwoord zul je nooit krijgen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

En eventuele fotolyse en oxidatie die al plaats heeft gevonden misschien?

Ik heb dezelfde vraag als Neo-Shulginist. Waar is dit getest dan?

Bij de normale testpunten zullen ze soms ook duidelijk adviseren om iets niet te nemen als het aannemelijk is dat het vervuild is.

Maar zoals Shulgin al aangaf, niet alles valt uit te sluiten. Dan zou je behoorlijk wat tests moeten doen en daar heb je chique faciliteiten en duurbetaalde manuren voor nodig. En dat schiet zijn doel van het DIMS voorbij.

Bovenaan