1e trip.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Beste forum leden,

Gister heb ik voor het eerst op LSD getript.
Gewoon lekker alleen thuis, 2 zegeltjes van 50-70 mic. alleen ik had een aantal vraagjes.

Ik had bij het opkomen en voor de piek 'last' van het gevoel alsof mdma gaat inslaan.
Beetje stijve gespannen benen en die tintelingetjes in je kaak?
Hoort dit erbij? Heb er verder nog nooit iets over gelezen oid.

Ook was ik zeer rusteloos, ik KON gewoon niet optimaal genieten van iets.
Zat ik even lekker buiten ( wat echt zeeeer mooi was) maar na 10 minuten wilde ik weer naar binnen. Dan na 10 minuten tv kijken of gewoon even nadenken vloog ik weer naar buiten.
Dit stoorde mij best wel omdat ik door de vele omgevingen een beetje te overgeimpulseerd werd. Hoort dit er ook bij?

Verder heb ik ook weinig geleerd, alles was mooi ( soms beetje freaky, kwam misschien omdat ik alleen was en niemand had om tegen te lullen?) veel patroontjes en af en toe ( vooral in de piek) wat energie stromingen maar ondanks redelijk wat nadenken over dingen heb ik er weinig van geleerd, komt dit gewoon vanzelf op je pad of moet je juist door veel nadenken ect. het zelf leren/inzichten krijgen?

Alvast bedankt!

Chris Pontius

Badass junkie
Het eerste waar jij over praat klinkt als de bodyload die je krijgt van LSD. Dat is vrij normaal.
En wat jij zegt over dat rusteloze gevoel, dat heb ik zelf ook wel maar heeft volgens mij niet iedereen. Misschien een tekort aan ervaring?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
plantenbak zei:
Het eerste waar jij over praat klinkt als de bodyload die je krijgt van LSD. Dat is vrij normaal.
En wat jij zegt over dat rusteloze gevoel, dat heb ik zelf ook wel maar heeft volgens mij niet iedereen. Misschien een tekort aan ervaring?

Als je de bodyload van lsd kan vergelijken met die van thc en paddo's dan was het dat absoluut niet.

Het was echt meer een mdma gevoel, vooral in m'n kaken waar echt tintelingen te voelen waren ( ook als ik m'n vingers er op legde voelde ik echt dat het trilde) Maar het was niet perce onplezierig.

misschien kwam dat rusteloze gevoel door een te lage dosering? Ik was in m'n hoofd nog vrij nuchter ( typerend voor lsd dacht ik?) waardoor ik niet echt diep kon gaan zegmaar.

Is het een gebrek aan ervaring dan zullen we er met de tijd wel achterkomen, want een onplezierige ervaring was het zeker niet :grin: hoewel ik het wel jammer vind/vond dat niemand in mijn vriendenkring lsd gebruikt/wil gebruiken waardoor ik eigenlijk praktisch elke trip alleen zal zijn. ( vind een tripzitter onplezierig)

Chris Pontius

Badass junkie
Tja die bodyload bij mij is best vervelend, ik heb last van een drukkend gevoel van buiten af op de binnenkant van mijn lichaam, tintelingen en een heel erg loom gevoel.
het typische pfffff-gevoel voor mij :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke, nee zoals jij het beschrijft had ik het niet.
Niet zo'n chill gevoel maar juist meer energiek.

Misschien dat andere mensen zich wel herkennen in mijn beschrijving?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Ik niet. Absoluut niet, de bodyload van LSD ervaar ik net als Plantenbak als erg zwaar. Stijve nek, armen en benen kan ik me dan ook wel in vinden.

Wat lessen leren betreft, dat komt niet in één keer opzetten. Daar moet je je ook niet blind op staren, dat komt vanzelf wel. Of niet en dan is het ook oke.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ExceptionalInsight zei:
PepTalk zei:
Ik niet. Absoluut niet, de bodyload van LSD ervaar ik net als Plantenbak als erg zwaar. Stijve nek, armen en benen kan ik me dan ook wel in vinden.

Wat lessen leren betreft, dat komt niet in één keer opzetten. Daar moet je je ook niet blind op staren, dat komt vanzelf wel. Of niet en dan is het ook oke.

Oke, appart. Misschien waren het wel de 'zenuwen' in afwachting van het effect en de piek.

Wat die lessen betreft: Bedankt, ik bleef maar nadenknen over bepaalde dingen die je naar verwachting mbv. een trip wel zou kunnen uitdenken/oplossen en hier straarde ik me idd blind op. Zal de volgende keer wat meer genieten.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Oke, appart. Misschien waren het wel de 'zenuwen' in afwachting van het effect en de piek.
Het is niet zeldzaam hoor, ik hoor vaker verhalen van mensen die wel energiek worden van acid, maar ik kan me daar absoluut niet in vinden. Als het mn geest niet wakker zou houden zou mn lichaam in slaap vallen zo lam, haha.

PepTalk zei:
Wat die lessen betreft: Bedankt, ik bleef maar nadenknen over bepaalde dingen die je naar verwachting mbv. een trip wel zou kunnen uitdenken/oplossen en hier straarde ik me idd blind op. Zal de volgende keer wat meer genieten.
Het zijn vaak gedachten die binnenstromen die metaforen zijn voor iets anders, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die na 1 trip al door heeft. Bouw dat rustig op en vergeet er inderdaad niet van te genieten.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke had wel gelezen dat lsd energiek zou zijn, maar meer geestelijk ( wat ik ook erg had)
Maar zal het de volgende keer wat beter proberen aan te voelen.

Over wat je zegt over die metaforen, ik denk dat ik wel enkele van deze gedachtes gehad heb.
Over sommige dingen dat een bepaalde gewoonte van de mensheid gewoon belachelijk is.

Maar ik zal er in m'n volgende trips achter komen hoe en wat.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ExceptionalInsight zei:
PepTalk zei:
Over sommige dingen dat een bepaalde gewoonte van de mensheid gewoon belachelijk is.
Daar begint het meestal mee, ja :)

Okee, toen ik me bedacht dat ik zo een gedachte had moest ik stiekem wel een beetje ommezelf lachen aangezien ik in het dagelijkse leven niet zo'n 'hippie' instelling heb.

Terwijl ik op het einde van m'n trip zelfs eens naar ruigoord wilde rijden ( is dik 2 uur rijden voor mij). Gewoon om te communiceren met mensen die ( op dat moment dan) hetzelfde denken als mij. Aangezien ik het jammer vond dat ik alleen tripte en zo erg naar inlevend gezelschap 'smachte'.

Chris Pontius

Badass junkie
PepTalk zei:
moest ik stiekem wel een beetje ommezelf lachen aangezien ik in het dagelijkse leven niet zo'n 'hippie' instelling heb.

Ik had precies hetzelfde, ik vind dat LSD te veel geprezen wordt in dat opzicht, maar ik kan niet ontkennen dat ik mezelf toch bewust ben geworden van bepaalde dingen (die dan natuurlijk wel al in me zaten maar er nu gewoon eerder uit zijn gekomen) die mij eigenlijk best wel dwars zaten. Ik zit dan ook tijdens mijn trip de hele tijd in mijn eigen gedachte te graven, sterker nog ik kan amper meer praten met andere omdat ik zo in mezelf keer :P volgens mij is dat ook best extreem bij mij maar dat is weer een ander verhaal :P

Bovenaan