1e keer planten

MLjah

Newbie
Hey allemaal,

Ik ben aan het overwegen om tegen maart/april een paar plantjes te zetten.
Soort: Greenhouse Super Lemon haze
Waar: Binnen (in de garage of kamer)

Omdat ik nieuw ben in dit alles zou ik graag willen weten hoe ik deze het best kan planten en welke middelen ik best gebruik voor deze plant? Het liefst haal ik er natuurlijk zo veel mogelijk vanaf.
Ik heb nog veel vragen dus alle info is welkom :grin:

Welke materialen heb ik nodig ? (lampen, kast,..)
Temperatuur, vochtigheidsgraad,.. in de garage ?
Welke potgrond, aangepast water,.. ?
Hoe vermijd ik insecten, virussen, rot,.. ?

Het is mijn eerste keer dus ik weet dat niet alles perfect zal gaan, maar ik wil eruit leren en natuurlijk van het begin zo goed mogelijk doen

Cheers

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou het topic open laten voor je misschien verdere vragen hebt, of straks dus aan het kweken gaat (foto verslagje bij houden is altijd erg leuk).

Daarnaast vind ik de info van wiet-zaden.nl maar zo zo..

Over medium en potten zeggen ze bijv:

''koop universele potgrond bij je plaatselijke tuinwinkel.''

Dit kan wel, maar wil je echt een goede start hebben dan kun je toch echt even het best langs de growshop. De grond daar is net wat duurder, maar dan ben je in totaal ook 5 euro meer kwijt.
Daarnaast zeggen ze:

''Een ander belangijk aspect zijn de potten waarin je de plantjes gaat kweken, deze mogen niet te klein zijn omdat dit anders de groei van de plant zal belemmeren.''

Nou wat een informatie. Weet je als leek nu welke potten je moet kiezen?
Ik zou toch een beetje met liters strooien...

Als je een beetje van lezen houdt vind ik dit een veel betere bron voor je basis info:
http://www.wietforum.nl/De-Basisinfo-Alle-Informatie-Voor-De-Beginner-t17120.html

MLjah, een vraagje:

Voordat we antwoord kunnen geven over je specifieke vragen is het wel handig om je locatie alvast te bepalen. Dit is namelijk van invloed op je mogelijkheden.

En waarom kies je ervoor je eerste kweek rond april te starten? Dan zit je midden in de zomer wanneer ze afbloeien. Waarom dit ongunstig is?
De lampen die je gebruikt gaan hoogst waarschijnlijk heel veel warmte afgeven.
Wanneer het dan buiten het hok al een graadje of 30 is....Cannabis houdt van warmte, maar teveel is nooit goed.

MLjah

Newbie
Ik heb alles op de site http://www.wiet-zaden.nl al gelezen en de info ivm de voeding en potten was idd een beetje té beknopt. Zal ook eens inlezen op die andere website :grin: je kan nooit genoeg bijleren.

Waarom april? Dat ligt nogal persoonlijk, maar als ik er toch wat later zou mee beginnen is het dan niet slimmer om gewoon buiten te kweken? Ik woon in het Belgische Limburg.
Ik wou eigenlijk binnen in de garage kweken voor een grotere oogst (normaal gezien) en dan hebben mijn broertjes en buren geen last van de geur.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Buiten heb je een veel grotere opbrengst dan binnen hoor.
Per plant sowieso, per vierkante meter ook als je het goed doet.
De sterkte is wat minder, dat wel.

Maar binnen een geurvrij hok neerzetten is wel een redelijke investering, buiten kost het een paar tientjes.

Bovenaan