1e keer LSD

Ha mensen!

Ik ben van plan binnenkort toch een van de psychedelische drugs te gaan proberen, is LSD een goede om mee te beginnen of kan ik beter bijv. 2C-B nemen? Ik vraag me ook af hoe groot de kans nou is op een bad trip, ik snap dat het natuurlijk heel erg verschilt persoon. Zit verder gewoon goed in m'n vel en sta met een positieve kijk in het leven. Wel ben ik erg bang om een bad trip te krijgen, misschien daarom verstandig om er toch nog wat langer mee te wachten?

Grtz

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
LSD is net als een ritje in de achtbaan. In het begin wordt je bang omdat je niet weet wat je te wachten staat, je wordt aan het begin heel erg 'gevoelig' op LSD als ik het zo kan omschrijven. Dan gaat de achtbaan omhoog en vliegt hij naar onder en voel je het. Met LSD begint dan alles te veranderen en begint je lichaam vreemd te voelen. Sommige mensen vinden dit ritje prettig, andere zijn doodsbang en raken in paniek. Uiteindelijk komt het ritje ten einde en dan denk je 'nog een keer!, of je bent blij dat het voorbij is.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Tomkreeftenberg !

Of het wel of niet verstandig is om met psychedelische drugs te experimenteren hangt van veel factoren af zoals; je psychische gesteltheid, eventuele gevoeligheid voor psychose/shizofrenie (bij jezelf en in je familie), de dosis, je leeftijd en ook de set & setting waarin je gaat experimenteren.

Bij gevoeligheid of een slechte psychische stabiliteit zou ik het in eerste instantie afraden. Verder zou ik er altijd voor zorgen dat je lekker in je vel zit en dat je het doet in een rustige veilige omgeving (ook wel set & setting genoemd). Persoonlijk vind ik dat je beter niet te jong met psychedelica gaat experimenteren. Liefst 18 of 19+. Jongere mensen raken sneller in paniek en kunnen volgens mij gemiddeld genomen minder profiteren van de lessen van een trip.

Qua middel en dosis zou ik een voorkeur hebben om te starten met 2-CB (10-15mg) of een lichte dosis LSD (75-125 microgram). Truffels kan eventueel ook (8-12gram). Neem niet teveel de eerste keer en zorg dat je in een veilige omgeving bent zonder zorgen, verplichtingen of nare gevoelens. Laat het lekker over je heen komen en dan is de kans op een bad trip redelijk beperkt.

Veel succes alvast voor als jet het daadwerkelijk gaat doen!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als je lekker in je vel zit, een goede locatie hebt uitgekozen waar je rustig buiten kunt rondlopen maar ook jezelf binnen kunt opsluiten, en als je iemand erbij hebt die ervaring heeft met psychedelica, dan is de kans heel groot dat je een fijne ervaring gaat hebben.

Het zijn vooral mensen die bang zijn controle te verliezen, die eigenlijk liever niet een andere realiteit meemaken, die krijgen last van angstige ervaringen.

Of als je dus gestrest bent, net een relatiebreuk hebt gehad, of een vriend of familielid die is overleden.

Bovenaan