• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

160ug lsd trip + bad trip

jasperelst

Newbie
locatie; thuis
wie; Jasper(ik), Simon en Joep
wat; 160ug LSD alex grey
wanneer; nacht van 21-22 april

Waar gaan we beginnen...
2 weken ervoor 5 x lsd gekocht want een vriend en ik waren er nieuwsgierig naar (Hij was er deze avond niet bij)
Al een lange tijd wou ik LSD proberen en was daarom ook er echt klaar voor, ik wist wat ik kon verwachten en heb me de hele week mentaal op voorbereid. Werk afgezet, gezorgd dat de volgende dag geen verplichtingen had en natuurlijk een vertrouwde setting waar ik kon doen wat ik wou. In eerste instantie was ik van plan een halve zegel te nemen en het alleen te doen. Ik vind dit heerlijk om alleen te trippen zodat ik echt even tot mezelf kan komen. We hadden in de middag met een groep vrienden gebarbecued en vertelde wat ik in de avond ging doen. 2 vrienden vonden het toch slimmer als hun erbij bleven en bleven dus slapen. Ik dacht nu ik 2 tripsitters heb kan ik best voor een hele gaan. Toen iedereen weg was behalve Simon en Joep begon het feestje pas echt,.

00:15 ik had de postzegel op de tong gelegd en ging lekker een netflix filmpje kijken met Simon en Joep. In het begin heel erg opgelet of ik een bittere smaak kreeg want ik kreeg als tip; 'if it's bitter, it's a spitter.' gelukkig was die smaakloos en proefde ik meer een papiertje op me tong.

00:40 het papiertje was doorgeslikt en ik voelde een lichte body high opkomen, dit leek een beetje op et 2cb effect. Veel lachen om alles en een lekker gevoel. Ik merkte dat er lichte visuals opkwamen dus ik schakelde de film (tower heist) om naar Family guy. Heerlijk vind ik dat om te kijken en brengt me altijd in een goeie stemming en dat is natuurlijk belangrijk.

01:15 sow he wat een visuals! het leek een beetje op een wat heftiger 2cb tripje, maar ik besefte me ook dat dit pas het begin was. Ik kwam soms in loop hols of hoe je ze ook wilt noemen van lachen. Ik lachte om het lachen en het stopte maar niet. Heerlijk was dat. Me vrienden zeiden dan ook van daar gaat die weer. Het was een soort lach kick maar in mijn hoofd spacede het compleet door. Ik raakte dat ik in een trip kwam en een beetje de realiteit verloor. Ik probeerde aan Simon en Joep uit te leggen wat ik zag en wat er gebeurde. Maar ik praatte niet, het waren mijn gedachtes die tegen ze praatte en ik raakte in de knoop met mezelf want ze reageerde maar niet en ik wou zo graag uitleggen wat er gebeurde want dit was geweldig. Maar toen besefte ik me; Ik moet dit over me heen laten komen en accepteren wat er gebeurd en morgen kan ik alles vertellen. Dus ik liet me gaan en daar kwam ik dan! In de lsd wereld.

01:45 Ik was compleet van de wereld maar in een goeie manier. Ik besefte me wel dat dit heel heftig kan zijn voor sommige maar ik ging er lekker op. Alles wat ik zag was mijn gedachtes, ik was dus niet meer bij de realiteit maar door mijn gedachtes aan het dwalen. Heerlijk was dat. Ik ging gewoon in mezelf praten en weg dromen in de televisie. Ik heb van veel jongeren gehoord dat ze ook lsd wouden nemen, maar op dat moment dacht ik bij mezelf dit moet je niet als een grapje zien. Dit is iets wat je moet doen als je er klaar voor bent en niet als pillenkop een keertje wat nieuws willen proberen. Dit was echt heftig wat ik allemaal zag.

02:00 Ze namen me mee naar buiten waar ze de lounge set hadden klaar staan onder sterren hemel. Heerlijk was dit, een wat koelere omgeving met complete rust. En die sterren dan, ik droomde er helemaal in weg en leek wel alsof ik mee werd genomen door de sterren. Joep en ik gingen een beetje filosoferen over het gebruik van een telefoon. We zeiden tegen elkaar dat social media alleen maar de joy of life verpeste. En toen zag ik het voor me. De stam van de boom voor me werd een meisje die gehurkt zat en vanuit haar hoofd liepen allemaal draden naar boven. Dit waren de bladeren van de boom. Deze draden liepen uit op telefoons en IPads, het was compleet zwart ook het meisje zit in de duisternis. Achter deze telefoons, wat de lucht was, was alleen maar vreugde. Heel veel kleur, veel groepen mensen die elkaar knuffelde eigenlijk alleen maar liefde. De boodschap was dus echt duidelijk. De telefoon verpest heel veel van het leven....

02:15 Ik heb tijdens mijn trip een stuk of 10 keer moeten vragen wie ik nou precies was en waar ik was, ik was compleet de kluts kwijt. Het was goed dat er een trip sitter was anders wist ik het allemaal niet meer. Ik zag Joep ook als een kleine hardstyle kabouter omdat hij een koptelefoon op had met hardstyle en hij stond te stampen, dit deed hij zodat ik geen last van hem had. Joep had voor de lol allemaal tatoeages getekend op de arm van Simon hierdoor was hij in me ogen een piraat met een houten been. Echt gaaf wat voorn fantasie er dan vrij komt.

02:45 Hier begon de hell van de avond dan, Simon kwam op het impulsieve idee om ook maar eens LSD te nemen. Ik was natuurlijk niet bij de realiteit en heb dit nooit tegen kunnen houden. Maar toch heeft hij het kunnen vinden en hou wou ook in de wereld van lsd komen.

03:30 Ik lag lekker in me bed en me kamer was donker en het raam stond open, opeens ging de hemel van buiten door op de muren en leek het alsof ik buiten lag en dwaalde ik heerlijk weg in me bed in de zogenaamde buitenlucht. Opeens hoor ik Simon en ik kijk naar hem, hij zegt; 'Jasper het gaat niet goed met me.' Ze hoofd is rood en helemaal vol van het zweet, hij pakt een bak en geeft over. Ik vertel hem dat het normaal is dat je soms een beetje misselijk wordt en dat ik dat ook heb maar je moet je gewoon ontspannen en er aan overgeven en alles over je heen laten komen.

03:45 Joep en ik zitten op de bank en ik ben iets meer spraakzamer en wat meer bij de realiteit maar nog flink aan het trippen en opeens gaat Simon staan en spant alle spieren aan. Wij schrikken. Simon word rood en begint opeens te gillen terwijl dat die al zijn spieren aan spant. Joep en ik duiken op hem en houden hem in bedwang voordat er wat gebeurd. We houden ook z'n mond dicht om het stil te houden, helaas gilt hij hiervoor te hard. We waren bang hij leek wel bezeten te zijn door satan. Ik wist wel een beetje wat je moest doen bij een bad trip en we probeerde hem te kalmeren met rustige nummers waar die van hield. We gaven hem suiker en zeiden dat die maar even moest gaan zitten en even lekker een filmpje moest kijken. Hij deed niks hier van, hij vertelde dat wij de duivel waren en hij niet naar ons luisterde. Het leek wel alsof die in de bad trip wou blijven want hij werkte op geen enkele manier mee. Ik was zelf ook nog diep in een trip en dan hem onder controle houden is heel lastig. Hij heeft dit gekke gedoe ongeveer 2 uurtjes vol gehouden met om de 3 minuten te gillen.

04:15 Ik ben 112 maar gaan bellen, niet zo zeer voor Simon die een bad trip had maar voor Joep die voor gevaar voor eigen leven een gast van 120kg in bedwang moest houden. We hebben alles uit de kamer moeten halen omdat die alles sloopt. Het is dat we met twee man waren en hem vast konden leggen anders had die ons kapot geslagen. Ik vroeg 112 om hulp wat we moesten doen. Ik snapte er niks meer van wat ze zeiden want ik was ook aan het trippen. Ik zei ik bel straks wel terug want mijn vriend heeft me nodig.

05:30 We zijn van de slaapkamer naar de gang verplaatst waar Simon nog steeds in z'n bad trip zat. Hij heeft een heel toneelstukje gedaan voor ons van 2 uur lang waar hij een aansteker in z'n hand en die helemaal fijn kneep. Z'n arm was helemaal paars geworden van de bloed uitstorting (of was dit omdat ik lsd op had :tongueclosed:). Hij vertelde dat hij onderweg was naar het ziekenhuis om uit z'n trip te komen want hij wou het niet meer. Maar hij kwam maar steeds niet bij het ziekenhuis omdat Joep als de duivel zijn auto steeds liet crashen waardoor hij steeds dood ging. Ook Jasper kwam naar hem toe op het moment toen die dood ging en lachde hem uit. Hij geloofde nog steeds heilig dat dat de realiteit is. Het gevaar is dan ook met lsd dat je niet weet wat de realiteit is ookal wordt er wat anders gezegd tegen je. We stonden nog steeds half vechtend in de gang met hem. Ik belde 112 weer omdat ik Simon weg wou hebben uit me huis, hij sloopte alles en maakte ons kapot. Aan de lijn met 112 werd er gevraagd of ik het zeker wist of ik wel wou of ze kwamen omdat politie dan ook kwam en het de bad trip van Simon veel erger zou maken. Ik zei dat de politie komt maakt me niet uit maar ik wil niet dat Simon nog erger gaat in z'n bad trip dus we kwamen samen op de conclusie dat het beter was als we het gingen afwachten en een wagen paraat hadden staan voor het geval dat.

07:30 EINDELIJK! we hebben Simon in bed gekregen en is in slaap gevallen, nouja daar leek het op. Hij was allemaal rare bewegingen aan het doen in z'n slaap. Maar wij hadden eindelijk rust we zijn 4 uur lang bezig geweest met hem. En hier ging het voor mij bergafwaarts. Puur omdat ik 4 uur lang in mijn trip bezig ben geweest met hem was ik kapot. Ik moest zelf ook overgeven en wou het liefst nuchter worden. Niet zo zeer omdat ik klaar was met de LSD maar puur om wat er allemaal gebeurd was. helaas was ik pas 7 uur bezig en had ik nog z'n 5 uur te gaan (dacht ik)

11:00 Simon werd wakker en was helemaal in shock, die jongen heeft zoveel mee gemaakt (wij ook). Ik heb hem naar huis gestuurd om daar mij lekker even uit te trippen zodat ik geen negatieve vibes meer had in het huis.

12:00 Joep bleef nog wel thuis en hebben geprobeerd te slapen maar dit lukte niet. Ik had nog steeds ziek erge visuals en alles bewoog. Ik was er wel klaar mee, het was leuk geweest.

15:00 het huis maar een beetje geprobeerd op te ruimen. Ik zag nog steeds overal ogen en was nog een beetje vaag. Ik dacht aan hoe de avond was verlopen. Wat ging ik leuk op LSD en wat voorn ervaring je er van op kan doen. Helaas heeft Simon mijn eerste keer LSD echt verpest ik had echt gehoopt op een leuke nacht maar ik was alleen maar met hem bezig. En dan nog van geluk spreken dat de buren niks hebben gehoord. Want hij schreeuwde echt hard.

20:00 merk nog een klein staartje van LSD heel af en toe nog beetje trippy effect maar ik ben weer geland op aarde. Ik ben maar gaan slapen. Want de volgende dag zal alles weg zijn.

Conclusie:
LSD is een middel wat je niet voor de lol moet nemen en niet moet onderschatten. Het kan veel goeds met zich brengen maar ook veel slechts. Dit ligt puur aan hoe je als persoon bent en dit kan handelen. Je moet er echt klaar voor zijn en niet denken dat dit 12 uur duurt. Bij mij duurde het 20 uur. Een tripsitter is ook wel handig want als het fout gaat moet er echt iemand zijn voor je anders ga je gekken dingen doen. Jij weet niet wat de realiteit is, dit is lastig te beseffen en ook lastig te geloven. Ik geloofde het eerst ook niet maar je kan op dat moment niet tegen jezelf zeggen dit is nep want je hebt lsd op. Het is heel lastig om uit te leggen wat er nou gebeurd met LSD op, om hier achter te komen moet je het echt zelf doen. Het is zo heftig en apart. Je vraagt je zelf echt af hoe kan z'n postzegeltje dit allemaal doen

Mijn enigste vraag is dat als ik lsd ga nemen deze bad trip van mijn vriend invloed heeft op mij. Het heeft een impact op mij gehad omdat het best heftig was wat er gebeurde en ik ook bang ben geworden voor hem?

Hoe staat het ervoor met Simon:

Ik heb Simon sinds dit niet meer echt gesproken omdat hij bang is voor mij, ik hoor van verschillende mensen dat hij paniek aanvallen heeft en niet meer weet wat de realiteit is. Ook vraagt hij zich af of Joep en ik wel goed voor hem hebben gezorgd omdat hij denkt dat wij hem echt hebben vermoord. Dit klinkt heel lullig maar vind ik allemaal overdreven ook omdat je zelf toch ook wel beseft wat toen gebeurd is nep is. Hij verteld ook dat hij bij een psychiater zit en niet meer mee durft op vakantie. Ik neem alles met een korreltje zout....:confused:

flippertje

Newbie
Heftige ervaring! Zo kan trippen met andere mensen fijn zijn, maar ook in mijn ervaring alleen als iedereen 'goed' gaat, helaas weet je dat ook niet van te voren. Of de badtrip van je vriend invloed op jouw volgende LSD-trip gaat hebben is lastig te zeggen. Als je er nu al bang voor bent, dan zou ik het laten, of op zijn minst eerst proberen te verwerken, maar zelfs dan kan het nog onbewust een negatieve ervaring triggeren, wat dat betreft ben je op dat moment je eigen proefkonijn.
*Ik denk trouwens dat je vriend wel degelijk getraumatiseerd kan zijn door de badtrip, in de vorm van paniekaanvallen of derealisatie.

jasperelst

Newbie
Heftige ervaring! Zo kan trippen met andere mensen fijn zijn, maar ook in mijn ervaring alleen als iedereen 'goed' gaat, helaas weet je dat ook niet van te voren. Of de badtrip van je vriend invloed op jouw volgende LSD-trip gaat hebben is lastig te zeggen. Als je er nu al bang voor bent, dan zou ik het laten, of op zijn minst eerst proberen te verwerken, maar zelfs dan kan het nog onbewust een negatieve ervaring triggeren, wat dat betreft ben je op dat moment je eigen proefkonijn.
*Ik denk trouwens dat je vriend wel degelijk getraumatiseerd kan zijn door de badtrip, in de vorm van paniekaanvallen of derealisatie.
Ja dat geloof ik ook zeker. De paniek aanvallen zouden best een probleem zijn. Alhoewel ik deze jongen ken en je alles wat hij zegt wat milder moet nemen. En het jammere is dat hij niet kan in zien dat wij juist 4 uur lang voor hem hebben gezorgd i.p.v. bang gemaakt. Ja ik laat lsd zeker even links liggen, ook omdat je het niet te vaak moet hebben. Denk als het allemaal wat weg is gezakt ik er minder mee bezig ben waardoor ik er weer klaar voor ben

flippertje

Newbie
Ja dat geloof ik ook zeker. De paniek aanvallen zouden best een probleem zijn. Alhoewel ik deze jongen ken en je alles wat hij zegt wat milder moet nemen. En het jammere is dat hij niet kan in zien dat wij juist 4 uur lang voor hem hebben gezorgd i.p.v. bang gemaakt. Ja ik laat lsd zeker even links liggen, ook omdat je het niet te vaak moet hebben. Denk als het allemaal wat weg is gezakt ik er minder mee bezig ben waardoor ik er weer klaar voor ben

Snap dat als je dat wel echt hebt gedaan, maar hij dat niet zo ervaart, dat niet fijn is. Maar goed, helder was hij ook niet te noemen, dus dan kan het best zijn dat hij dat vergeten is, of misschien op dat moment niet zo heeft ervaren, omdat hij nog bad bleef gaan. Het klonk iets meer als derealisatie trouwens (de omgeving als 'onecht' ervaren) Ik weet niet of het gebagetalliseerd wordt, maar jij kent je vriend natuurlijk beter, hopen dat hij er weer goed boven op komt en jij een goede trip kan hebben (en de mensen die mee trippen :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Erg heftig verhaal ja...

We hebben denk ik als mensen ook wel de neiging dat als we extreme negativiteit en dus ook 'kwaad' voelen om dat op onze omgeving te projecteren. Alles buiten onszelf is dan de 'duivel' terwijl we niet zien dat we op zo'n moment dan zelf even de duivel worden. Wel apart dat hij dat na de trip maar blijft denken, maar zo zie je maar weer wat er kan gebeuren als je onbezonnen aan pychedelica begint. Het was waarschijnlijk heel wat anders dan hij verwacht had.

Volgende keer maar een andere tripbuddy. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tja het kan flink verkeerd gaan als mensen LSD respectloos behandelen.

Ik denk trouwens dat het voor de verwerking van jullie alle drie goed zou zijn om weer even samen te komen en uitvoerig te bespreken wat er gebeurd is.

jasperelst

Newbie
Tja het kan flink verkeerd gaan als mensen LSD respectloos behandelen.

Ik denk trouwens dat het voor de verwerking van jullie alle drie goed zou zijn om weer even samen te komen en uitvoerig te bespreken wat er gebeurd is.

Ja voor LSD moet je volledig klaar zijn en respect voor hebben. Het moet niet worden gezien als een impulsief idee om even wat lsd te doen. Er komt veel meer bij kijken.
Dat leek mij ook een goed idee, helaas omdat hij ons nog steeds als de duivel ziet wilt hij dat niet.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Dus je vriend is blijven hangen in de trip?

Of is hij misschien streng gelovig of zo? De duivel is trouwens pas in de middeleeuwen verzonnen, dus die zat niet bij het oorspronkelijke geloof.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben ook niet streng gelovig en nooit geweest ook, maar toch kun je zo'n kwaad ervaren en wellicht koppel je dat dan onbewust aan je idee over de "duivel" uit verhalen, films, etc.

Misschien is er bij die vriend wel sprake van derealisatie.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Wow, heftige shit. Jammer dat dit ook zo'n impact heeft gehad op jouw trip, want het klonk tof tot dat moment. Knap gehandeld nog vind ik, dat je zelf niet volledig erin mee bent gesleept tijdens het trippen. Heftig voor die gast zelf ook trouwens. Ik zou het niet teveel afdoen als 'hij beseft toch ook wel dat het nep was', dat kun je niet voor hem invullen. Kennelijk heeft hij het allemaal behoorlijk heftig te pakken, als hij nu nog steeds deze gedachtes heeft.

Bovenaan